Gå til innhold

kjære dyr som gave til barn 7år uten mors samtykke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dattra mi annen hver helg. Mor har fullansvar. Dattra mi har alalltid ønsket seg en kjære dyr. Nå har jeg kjøpt hun en kanin uten at mora vet det. Er det greit?

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Så lenge kaninen bor hos deg, så.

Anonymous poster hash: 97176...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om hun vil ta det med så er det greit synes nå jeg

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Gud bedre, er du virkelig så dum? Ikke rart at du og jentas mor er i konflikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte først: Så lenge det er en kanin som bor hos deg, og du vet at datteren din ikke er allergisk, så bør det ikke være noe problem.

Så leser jeg at du tenker at hun skal ha den hjemme hos mor, og da er det selvfølgelig ikke greit å kjøpe uten å avklare med mor. En 8-åring klarer ikke å ha det fulle ansvaret for et dyr alene, så det er de voksne som har hovedtyngden av det, og noe sånt gjør man ikke uten å avklare med den andre.

Ikke helt sammenlignbart, men: jeg som har 50/50 med pappaen til datteren min kan ikke melde henne på noe som krever masse oppfølging av far i hans uker dersom det ikke går for far, og bare forvente at han får "ta sin del".



Anonymous poster hash: b3d3c...8d8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU har kjøpt deg kanin mener du vel.

Som datteren din kan kose med når hun er hos deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hun vil ta det med så er det greit synes nå jeg

Anonymous poster hash: b1b90...7ce

Hun kan selvfølgelig ikke ta med kaninen hjem til mor når mor ikke vil ha en kanin og det attpåtil er ikke lov til å ha dyr i leiligheten!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper ikke dyr til et barn. Du kan kjøpe en kanin til deg selv som du har hovedansvar for, og så kan datteren din kose med den og hjelpe til å gi mat og stell når hun er hjemme hos deg.

Du kan selvsagt ikke kjøpe et dyr som skal være hjemme hos en som ikke vil ha dyr. Men det oppdager du fort nok når du står på døren hennes med kaninen :P Bare ikke legg skylden på moren når du forklarer datteren din at hun ikke kan ha kaninen hos mor.

Tenk om datteren din ville ha en hest, og moren hennes hadde kjøpt en hest som skulle være hjemme hos deg?

Endret av Jade
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars kanin sier jeg bare. Har du evner, lyst og kunnskap til å passe kaninen de 26 dagene i måneden datteren din ikke er hos deg?

Å passe en kanin er mye mer enn å kaste mat inn i et bur. En kanin er er krevende dyr å ha, og du må beregne å bruke mye tid på den. Hvis den blir sittende i et bur dag ut og dag inn kommer den ikke til å bli sosial og trygg, og dermed er den ikke godt selskap for din datter.

Jeg syns du skal levere tilbake kaninen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaninen bor hos deg ts. Gratulerer med nytt kjæredyr :)

Anonymous poster hash: 67030...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe deg så mange kjæledyr du bare vil du Ts, men det er ikke 7-åringen sitt dyr eller ansvar. Hun får kose og ta seg av etter evne kaninen når hun er til deg. Som mange andre skriver her så kan du ikke sende med kaninen når barnet skal til mor.

Hoho, skulle tatt seg ut om jeg hadde sendt med ungen her i huset ei bikkje på 50kg, 2 katter, 1 hamster og en kampfisk når hun skal til far på samvær :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å eie et dyr må man være over 16 år, er man under det er det en voksen som anses å være ansvarlig. Denne personen er i dette tilfelle deg- og mor kan ikke nekte deg å ha dyr :)

Men likefullt kan ikke du påtvinge mor dyret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har svart seg selv i innlegget etter start innlegget... hahaha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem så lenge kaninen er hos deg. Å for alt mora til barnet vet så kan det jo være at DU ønsket deg et dyr også. Men hun har ingen ansvar for det dyret du kjøper da, og hadde du tenkt noe annet så lever den tilbake

Anonymous poster hash: da0c0...756

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...