Gå til innhold

Sint og lei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eldste datter, 12 år, går i en klasse det alltid har vært mye uro i, fordi det er flere elever med ad/hd og ei med lettere psykisk utviklinghemming. Det er ren støy, med vandring, bråk, uro, stemmebruk osv og det er støy i form av at det ofte er ekstra lærere inne i klassen som følge av at disse elevene med diagnoser får oppfølging - noe som egentlig er bra, men som i praksis fører til mer uro. Jevnlig går minst av av ad/hd-barna amok, dvs blir voldelig, kaster ting rundt, slår rundt seg, roper osv. I går slo en av disse guttene til en kvinnelig læreren og bet en mannlig lærer som forsøkte å stoppe ham. Jeg er DRITA lei av alt dette tullet som lager bråk og uro i klassen til mitt barn - det er alle de andre elevene dette går utover! Hva kan egentlig gjøres? Har elevene noen rettigheter for å slippe å bli utsatt for dette? Enkelte yngre elever på skolen er redde for guttene i klassen til datteren min i friminuttene og på vei til og fra skolen.

Jeg synes synd på guttene som åpenbart sliter, men nok er nok, jeg vil ikke lenger at det skal gå utover alle de andre! Kjenner jeg også blir forbanna når moren til den ene "skryter" på Facebook av at de har kuttet ut ad/hd-medisinene på gutten, de har funnet ut at riktig kosthold er tingen. Har lyst til å skrive på denne statusen og spørre om hun SERIØST mener at det fungerer fint!



Anonymous poster hash: 04b18...277
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper du troller. Du snakker om alle disse barna med særlige behov som om de er like. Adhd-ungene som skaper bråk, liksom, skjerp deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du troller. Du snakker om alle disse barna med særlige behov som om de er like. Adhd-ungene som skaper bråk, liksom, skjerp deg!

Dette er ikke trolling, jeg snakker om alt bråket i en spesifikk klasse. Det er mye! Jeg sier ikke at alle er like, men summen er dessverre for mye. Og ja, ad/hd-barna drar hverandre opp i denne klassen, dessverre, de er stadig i tottene på hverandre, men det er en som er spesielt ille.

Det er mye med tre ad/hd-barn og en psykisk utviklingshemmet i en klasse med bare femten elever. Klassen har vært en problemklasse fra førsteklasse, nå går de i sjette.

Anonymous poster hash: 04b18...277

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av av mitt barn må gå i en klasse der det relativt ofte er vold!



Anonymous poster hash: 04b18...277
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sint av st du kaller de "ADHD-barna" og "problemklasse". Hva om det tilfeldigvis var din unge som hadde særlige behov?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet skole for lengst.

Anonymous poster hash: bd523...7df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir sint av st du kaller de "ADHD-barna" og "problemklasse". Hva om det tilfeldigvis var din unge som hadde særlige behov?

Foskjellen på det ville vært? Uavhengig om det var hennes barn eller ikke, dersom hun hadde ADHD og var svært utagerende og det var en samling av disse barna er "problemklasse" et svært godt beskrivende ord.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sint av st du kaller de "ADHD-barna" og "problemklasse". Hva om det tilfeldigvis var din unge som hadde særlige behov?

Vet du, jeg forstår faktisk at mitt adhd-barn er slitsomt umedisinert. Skolen er en læringsarena, forstyrrende elementer som ikke lar seg kontrollere er ikke ok, selv om det er mitt adhd-barn som forårsaker det. For alles del burde det finnes en annen løsning, for tror du barnet blir populært av å stadig være problemet? Ikke god følelse det heller.

Jeg blir ikke sint, jeg tenker faktisk at jeg selv ville tatt mitt ikke adhd-barn ut av en slik klasse, for framtidig læringsskyld.

Anonymous poster hash: 88e09...4e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste datter, 12 år, går i en klasse det alltid har vært mye uro i, fordi det er flere elever med ad/hd og ei med lettere psykisk utviklinghemming. Det er ren støy, med vandring, bråk, uro, stemmebruk osv og det er støy i form av at det ofte er ekstra lærere inne i klassen som følge av at disse elevene med diagnoser får oppfølging - noe som egentlig er bra, men som i praksis fører til mer uro. Jevnlig går minst av av ad/hd-barna amok, dvs blir voldelig, kaster ting rundt, slår rundt seg, roper osv. I går slo en av disse guttene til en kvinnelig læreren og bet en mannlig lærer som forsøkte å stoppe ham. Jeg er DRITA lei av alt dette tullet som lager bråk og uro i klassen til mitt barn - det er alle de andre elevene dette går utover! Hva kan egentlig gjøres? Har elevene noen rettigheter for å slippe å bli utsatt for dette? Enkelte yngre elever på skolen er redde for guttene i klassen til datteren min i friminuttene og på vei til og fra skolen.

Jeg synes synd på guttene som åpenbart sliter, men nok er nok, jeg vil ikke lenger at det skal gå utover alle de andre! Kjenner jeg også blir forbanna når moren til den ene "skryter" på Facebook av at de har kuttet ut ad/hd-medisinene på gutten, de har funnet ut at riktig kosthold er tingen. Har lyst til å skrive på denne statusen og spørre om hun SERIØST mener at det fungerer fint!

Anonymous poster hash: 04b18...277

Hm..så slitsomt for de rolige og flinke barna! Stakkars, føler med de rolige og stille!

Synd at lærere ikke evner å få bort bråkete og utagerende barn for de ødelegger for de rolige...:-(

Dere bor kanskje på¨landet eller Oslo øst..?

Anonymous poster hash: c086b...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet skole for lengst.

Anonymous poster hash: bd523...7df

Hvorfor skal de ungene som oppfører seg bra være nødt til å bytte skole og flyttes ut av nærmiljøet? Burde heller ta vekk problemene!

Anonymous poster hash: 04b18...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir aldri aksept for å fjerne problembarna, så jeg hadde definitivt fjernet barnet mitt fra vold og uro.

Anonymous poster hash: 0c8ec...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..så slitsomt for de rolige og flinke barna! Stakkars, føler med de rolige og stille!

Synd at lærere ikke evner å få bort bråkete og utagerende barn for de ødelegger for de rolige...:-(

Dere bor kanskje på¨landet eller Oslo øst..?

Anonymous poster hash: c086b...a9f

Jeg jobber selv som lærer i en klasse med utfordringer. Dessverre er det ikke sånn at man bare kan ta dem ut...

Anonymous poster hash: d7992...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta det opp med kontaktlærer, og fortelle hvordan din datter har det. Hvis det er så store problemer, og mange ressurser inne, så ville jeg delt klassen i enkelte timer. Det er sårt å være forelder til barna som skaper uro, men man må tenke på at alle skal ha et godt læringsmiljø.

Anonymous poster hash: 4afe0...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse mødrene som skryter av hvor fantastisk det er med kosthold i stedet for medisiner skulle hatt seg en tur i klasserommet for å se hvordan barnet klarer seg der. Jeg er helt med på at det finnes andre alternativer enn medisin, men når barnet blir voldelig, så skjønner vel både mor og lærere at her må flere tiltak til enn diett, og at det ikke kan fortsette slik hverken for barnets, lærernes og de andre elevenes skyld! Det er ikke bare diagnosebarna som har rett på undervisning! Disse barna har nok en kraftig form for ADHD og det er knallhardt arbeid for dem å konsentrere seg og holde seg i ro. Mor velger altså å fjerne medisinen som hjalp barna med dette, vel da må barna få hjelp på andre måter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...