Gå til innhold

Telefon til distre`13- åring...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil nå påstå det er bedre en å bli usosial pga man er uten telefon, for ja, det er slik det foregår i dagens samfunn.

Og sånn til informasjon, så er hun 13, ikke 17. Man kan lære mye på de årene der.

Man lærer ikke noen ting med å få ting rett oppi hendene!

Og man kan være sosial på mobil uten å ha en iphone! Selv billige mobiler under 1000-lappen kan installeres Facebook på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mocchhaa

Man lærer ikke noen ting med å få ting rett oppi hendene!

Og man kan være sosial på mobil uten å ha en iphone! Selv billige mobiler under 1000-lappen kan installeres Facebook på.

Det har jeg aldri påstått heller? Nå vet ikke vi noe om situasjonen generelt til 13 åringen og ts, så det blir ett dårlig argument synes jeg. Er ikke snakk om å få ting rett oppi henda heller. Det er snakk om å kjøpe en ny mobil, og om du ikke leste det jeg skrev, så skrev jeg også at hun da kansje kunne kjøpe ny selv neste gang hun mistet en telefon.

Og jeg har heller ikke sakt hun trenger den nyeste iphonen som er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vi diskuterte om TS skulle kjøpe en iPhone til jenta.

Nei, jeg er enig i at jenta trenger en mobil. Men da altså noe billig etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer ikke noen ting med å få ting rett oppi hendene!

Og man kan være sosial på mobil uten å ha en iphone! Selv billige mobiler under 1000-lappen kan installeres Facebook på.

Kan du vise meg hvordan man installerer facebook på Nokia 3310? Jeg skjønner ikke bæret jeg o_o :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise meg hvordan man installerer facebook på Nokia 3310? Jeg skjønner ikke bæret jeg o_o :klo:

Hvis mobilen din støtter apps, så får du lese i bruksanvisningen hvordan du installerer de. Hvis ikke får du ringe vennene dine og sende SMS i stedet for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at folk klarer å glemme/miste mobiler...

Anonymous poster hash: b5eaa...ac2

Det finnes folk og det finnes folk, og ikke minst: det finnes 13-åringer og det finnes 13-åringer ;)

Min erfaring er at unger er utrolig forskjellige. Noen passer på ting som en smed og mister aldri noe som helst. Andre er av den rotete og surrete typen, og hadde mistet sin egen nese om den ikke satt fast. I tillegg kommer puberteten, der tidligere veslevoksne og snusfornuftige unger plutselig kan bli glemsomme og sløve. Mens andre ikke merker det pøkk og fortsetter akkurat som før.

Når vi er inne på temaet, har jeg venninner som aldri tør kjøpe dyre solbriller fordi de "alltid" mister dem, og vi er nærmere 40 ;) For ikke å forglemme: noen ganger har man faktisk innmari uflaks. Det gjelder barn på lik linje som voksne. Hånda på hjertet, de som aldri har mistet noe som helst.

Uansett, jeg støtter forslaget om å kjøpe den siste Nokia Lumia-telefonen. Det er en utrolig bra mobil for prisen, hun får tilgang til alle de viktigste smarttelefon-funksjonene og kan chatte og insta'e så mye hun vil, samtidig som det ikke er total økonomisk krise hvis hun mister den. Huawei er også et alternativ i det rimelige segmentet. Mine to sønner har Lumia selv, og har aldri klaget over å være "utenfor" iPhone-gjengen (jeg synes dette er et poeng også. Altså, hvis tenåringen har gode grunner for å ønske seg en iPhone til mange tusen er det så sin sak, men "være kul og hipp" er ikke en god grunn i min bok. Og er egentlig en gammal, avdanket iPhone kulere enn en ny telefon av annet merke? Det er jo egentlig snakk om merkepress i mobilverdenen, dette. Et godt påskudd til å snakke litt om penger, status, gruppepress osv, spør du meg)

Det betyr ikke at du ikke skal snakke en gang eller to eller tre om viktigheten av å ta vare på sine ting, og kanskje true med et ris bak speilet: mister du denne, så får du spare til ny mobil selv, eller vente tre måneder til neste mobil, eller slike ting. Selv om tenåringer av natur kan være surrete, og noen barn har vanskeligere for å passe på ting enn andre, må vi foreldre bare kjøre på med "mas" om at det faktisk er viktig å ta vare på tingene våre. Til ørene deres faller av :ler:

Men å avspise en trettenåring med hustelefon eller Doro-telefon uten kamera ville jeg ikke ha gjort. De trenger telefonen sin, og da en telefon som ikke er av type "steinalder". Og jeg anser meg selv som en ganske streng og kjip forelder. Men jeg ser at den jevne trettenåring har et begrunnet behov for en OK mobil- om enn ikke av den dyreste typen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en brukt iPhone 4 eller 5. Sørg selvsagt for at den er i god stand :P

Billigere for dere og det er mindre kjipt om den skulle forsvinne eller havne i vaskemaskinen.

Men har dere tenkt på å installere "Find My iPhone"? Da er det ikke så farlig om hun skulle rote den bort, da dere kan sjekke på maskinen hvor den er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere skal gi henne en billig en slik at hun hvertfall har sms og kan ringe.

Så kan hun gjøre forskjellige jobber hjemme og for familien, å så spare til ny.

(Hjelpe bestemor å klippe plenen, vaske klær, lage middag osv)

Anonymous poster hash: 3f20d...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en brukt iPhone 4 eller 5. Sørg selvsagt for at den er i god stand :P

Billigere for dere og det er mindre kjipt om den skulle forsvinne eller havne i vaskemaskinen.

Men har dere tenkt på å installere "Find My iPhone"? Da er det ikke så farlig om hun skulle rote den bort, da dere kan sjekke på maskinen hvor den er :)

Støtter denne :Nikke: Det er mulig jeg tenker annerledes enn flertallet her inne, men jeg tenker at hun ikke mister telefonene sine med vilje. Hun er 13 år. Mange 13 åringer er utrolig ansvarsfulle mens andre er distre og vimsete. En utrolig vimsete 13 åring lærer nødvendigvis ikke av å miste telefonen sin, hun har jo ikke gjort det med overlegg. At hun ikke spør etter ny telefon synes jeg forteller det meste: hun virker flau over å ha rotet bort nok en mobil.

Jeg er voksen, ansvarsbevisst og over 40 år. Likevel har jeg mistet mobilen i gulvet slik at skjermen knuste samt blitt frastjålet telefonen da den lå i jakkelomma mi (mens jeg gikk med jakken på meg). Slike ting kan skje og jeg er ikke i nærheten av verken tenåring eller distre. Jeg kan fremdeles miste mobilen i gulvet selv om jeg gjør alt jeg kan for at det ikke skal skje igjen.

Det er viktig med venner og sosiale medier når man er 13 år. Støtter derfor forslaget jeg siterer og innstaller for all del "find my iphone". Har forøvrig iphone 4 selv og den fungerer fremdeles utmerket etter flere års bruk.

Anonymous poster hash: 4385c...e28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en android og ei smartklokke så kan klokka vibrere og si ifra når man er for langt unna telefonen. Og så kan man legge inn "find my iphone" på iPhone (og android forøvrig) slik at man faktisk kan finne den igjen på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun akkurat har hatt bursdag så har hun sikkert fått litt penger? Hva med å bli enige om at hun bruker dem på en telefon hun vil ha (f.eks iphone 5C) og så spytter du i det hun mangler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...