Gå til innhold

"Svigerbarn" -hvor mye legger de seg bort i saker som angår storfamilien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for alle innspill. Det er snakk om å få påspandert denne helga ja. Tror jeg må prøve å være litt mer romslig framover og bare tenke at hun har en annen stil enn det jeg har, uten at det er noe galt med det.

Anonymous poster hash: 72baa...299

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg skulle betalt turen selv ville jeg hatt en finger med i spillet, er det en tur vi blir spandert på hadde jeg bare sagt tusen takk og blitt med. I ekteskapet vårt er lokt som hos dere, vi snakker om det sammen, også legger en av oss det frem for den familien det gjelder.

Hepp, hepp.

Svigerforeldrene mine har jubileum i år, og de ville gjerne ha med "hele hurven" på ferie i sommer. Vi svigerbarn har hatt like mye å si om hvor turen blir lagt som barna, noe jeg ser på som helt naturlig da vi faktisk må betale alt, minus middag en kveld, selv. Jeg hadde ikke giddet å bruke ferien min og feriepengene mine på en tur til et sted jeg syntes var kjip.

Anonymous poster hash: eac0b...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hepp, hepp.

Svigerforeldrene mine har jubileum i år, og de ville gjerne ha med "hele hurven" på ferie i sommer. Vi svigerbarn har hatt like mye å si om hvor turen blir lagt som barna, noe jeg ser på som helt naturlig da vi faktisk må betale alt, minus middag en kveld, selv. Jeg hadde ikke giddet å bruke ferien min og feriepengene mine på en tur til et sted jeg syntes var kjip.

Anonymous poster hash: eac0b...01f

Pappa hadde i fjor, og vi hadde denne problemstillingen da, hvor noen ikke va fornøyd og ville ha mer. Pappa spanderte en uke i spania på hele gjengen, men noen synes det var for kjipt og villeandre steder i steden. Så er enig, hvis jeg må betale selv, vil jeg også velge, får jeg påspandert sier jeg jatakk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle hvilke meninger andre enn dine foreldre har? Det er jo dine foreldre som skal lage i stand feiringen og da er jo det de som bestemmer dato, sted og tid. Så får resten av familien komme hvis det passer. Jeg hadde aldri i livet kommet med min mening om andres gullbryllup. Hvor og hvordan de ville feiret hadde vært opp til dem.

Selv var vi med i 20-års jubileum for min svigermor og hennes mann for et par år siden, i Island. Skulle jeg sagt at det var uaktuelt pga skole og jobb? Det er jo ikke akkurat sånn at det er jeg som har stelt i stand festen og betalt for alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke protestert på en tur som ble påspandert oss av besteforeldre el.l., men om jeg f.eks. visste om et annet tilsvarende lokale som var mye bedre, hadde jeg nok vært freidig og nevnt det om ikke alt var planlagt og bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er noe sim angår storfamilien må vel svigerbarn ha like stor uttalelsesrett som hvem som helst andre. Skal man på en tur er det jo greit at allw voksne får uttale seg. Det kan jo hende at noen har vært på stedet før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...