Gå til innhold

Lønn til barnevakt - tråd startet av barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er da valgfritt det. Samtidig som det er helt valgfritt å sette pris også. Jeg avtalte sum først, og så lenge barnevakten sier ja til den så gir jeg jo ikke mer. Barnevakt slik trenger man jo stort sett fordi man skal ut på fornøyelser, ikke jobb.

Men jeg hadde heller ikke hatt en voksen til denne jobben da, barnevakt er jobb for de under 16 tenker jeg. De over vil stort sett ha mer i lønn og bør jo heller skaffe seg helgejobb på butikk eller bensinstasjon.

Men hvorfor er det feil å betale en barnevakt det en dagmamma hadde fått?

Anonymous poster hash: 666a4...755

Blant annet fordi det oftest er på ugunstig tid; kveld, natt, helg. Det er vel også ofte noen som bruker av fritiden sin - altså etter egen skole eller jobb for den som trenger barnevakt. Endret av Semydfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke nødvendigvis det har så mye med saken å gjøre om barnet sover eller ikke (selv om jeg ser at det er mer jobb med et våkent barn, selvf). Ansvaret er det samme og kvelden går jo med for barnevakten uansett. Jeg har jo også dager på jobb som er mindre slitsomme enn andre, men jeg bruker likefullt tida mi der, og får samme betaling hver dag.

Anonymous poster hash: 2af31...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at TS får for lite penger. Men angående timelønn, så er 100 kr timen for å passe et sovende barn mens man ser på Netflix og graver seg ned i chips skålen ganske bra om du ikke har noe spesielt annet du skulle gjort. Så kunne barnevakten heller fått ekstra betalt om det skulle skje noe spesielt (må på legevakten eller må tørke spy av mor når hun kommer hjem).

Anonymous poster hash: 005c6...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at TS får for lite penger. Men angående timelønn, så er 100 kr timen for å passe et sovende barn mens man ser på Netflix og graver seg ned i chips skålen ganske bra om du ikke har noe spesielt annet du skulle gjort. Så kunne barnevakten heller fått ekstra betalt om det skulle skje noe spesielt (må på legevakten eller må tørke spy av mor når hun kommer hjem).

Anonymous poster hash: 005c6...427

Men man er fortsatt "på jobb" og jeg har f.eks aldri slappet helt av når jeg er barnevakt, fordi jeg har ansvaret for et levende vesen. 100 kr timen er jo langt under det man ville fått i en annen jobb.

Anonymous poster hash: 803b7...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser hva en barnevakt koster så er jeg jammen glad jeg ikke er avhengig av det....

Men rett skal være rett, selvsagt. Man får betale for tjenesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hei! Er 18, snart 19 og har tre ganger passet en gutt på 7 år. Alle tre gangene har jeg begynt å passe han ca kl åtte på kvelden, og lagt han mellom kl 21-22 etter avtale med moren. Jeg har opprinnelig 50 kr timen. Dere som er mødre- hva forventer dere egentlig at vi skal gjøre til den prisen?

I går, lørdagskveld passet jeg han fra klokken kvart over åtte på kvelden til halv fire på natten. Da tok jeg han med på kjøretur hjem til meg så han fikk hilse på kaninen min, før jeg kjørte en halvtimes tur med han for å vise han russebilen min da han er TOTALT russefrelst og jeg nettopp har vært russ. Vi kom hjem til han, jeg laget kveldsmat, pusset tennene hans, leste til han og la han. Da moren kom hjem igjen klokken halv fire på natten fikk jeg 300kr. 300kr for å sitte barnevakt i over syvtimer. Jeg forventer ikke å få mye, men kunne kanskje fått 400-500kr? Eller er jeg urimelig nå?

Forstår at det hadde vært urimelig å forvente mer betalt om han sov hele tiden, da hadde jo jeg fått "betalt for å sitte å se på tv", men han var jo våken noen timer, jeg kjørte rundt på han til hans fornøyelse(diesel er dyrt) -etter avtale med moren, og jeg fikk ikke noe mat eller noe. Alt jeg spiste hadde jeg med selv hjemmefra.

På tirsdag skal jeg hente han på sfo, hjelpe han med lekser, lage kveldsmat og legge han. Forsatt 50kr timen om hun holder det hun har lovd.

Moren hans sier han snakker om meg hele tiden og at hun aldri har opplevd at han har trivdes så godt med en barnevakt. Skulle nesten trodd at hun dermed var interessert i å betale meg såpass at jeg vil forsette å passe han da, eller?

Er ikke meningen å virke utakknemlig, men etter å ha brukt en lørdagskveld, til klokken halv fire på natten å fått 300kr for det har jeg begynt å lure på om jeg helder skal finne noe annet å tjene ekstra penger på. Er jeg urimelig som vil ha mer betalt? Jobber 100% som lærling i barnehage på dagtid, om erfaring vil ha noe å si på lønnen. Hva ville dere betalt meg om jeg var barnevakt til deres barn? Sakelig tilbakemelding ønskes :-)

Anonymous poster hash: 15b84...aff

Selv hadde jeg nok gitt deg 500-600 for en slik kveld pluss mat og drikke naturligvis. Synes det er lite du får betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man er fortsatt "på jobb" og jeg har f.eks aldri slappet helt av når jeg er barnevakt, fordi jeg har ansvaret for et levende vesen. 100 kr timen er jo langt under det man ville fått i en annen jobb.

Anonymous poster hash: 803b7...332

På vakt, ihvertfall. Man ER låst. Men det er likevel ganske digg å tjene penger på å kose seg.

Anonymous poster hash: 005c6...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir barnevakten vår 100kr timen, men 200 som "minstesats". Altså om han sitter bare en time-halvanne så får han uansett 200.

I tillegg får han gå i skuffer og skap, og forsyne seg med mat og snop, og jeg kjøper alltid inn ekstra når han skal være her.

Anonymous poster hash: b0861...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...