Gå til innhold

Lønn til barnevakt - tråd startet av barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, dette var lite. Du burde også fått mat og snacks! Aldri hørt om barnevakt som må ta med niste!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her- vi avtalte 50kr timen som grunnlønn. Dette tenkte jeg var ok mtp dagmammalønnen, forventer ikke mer enn 50kr timen av å passe han på en ukedag, typ tirsdag rett etter jobb om moren skulla noen små ærender mtp at hun nettopp har fått seg jobb som butikksjef. Men hadde håpet på å få bedre betalt på f.ek lørdagskvelder da det inngikk at 50kr timen var grunnlønn og det var å forstå at jeg fikk litt mer for helger og sene kvelder. Det var helder ikke avtalt at jeg skulle passe han til klokken halv fire lørdagskveld. Skulle passe han til kl halv to men så sendte hun melding litt før 01 å spørte om hun kunne komme hjem senere.

Når det kommer til å kjøre rundt med han på lørdagen skal det sies at vi bor på en bortliggende øy i møre og romsdal, verken trafikk eller andre biler å se så sent, hadde aldri kjørt med han om det var midt i oslo liksom om dere skjønner! Men nå var dette avtalt med moren så det var greit, og jeg skjønner at jeg ikke kan forvente mer penger av dette da det var mitt initiativ :-)

Anonymous poster hash: 15b84...aff

Haramsøy/Longva/Harøy?

Anonymous poster hash: 7747e...854

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne var barnevakt for 3 barn da vi var 16-17 år. Barna var mellom 4 og 9 år. Foreldrene skulle i bryllup så vi møtte opp kl 18, og de avtalte å komme hjem kl 01.30. Foreldrene kom ikke hjem før 04.30 og vi fikk 200 kr på deling som takk. Litt under 10 kr i timen det.

Anonymous poster hash: 36de1...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne var barnevakt for 3 barn da vi var 16-17 år. Barna var mellom 4 og 9 år. Foreldrene skulle i bryllup så vi møtte opp kl 18, og de avtalte å komme hjem kl 01.30. Foreldrene kom ikke hjem før 04.30 og vi fikk 200 kr på deling som takk. Litt under 10 kr i timen det.

Anonymous poster hash: 36de1...a58

Tenk at barna ikke var verdt mer enn det... Triste greier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne var barnevakt for 3 barn da vi var 16-17 år. Barna var mellom 4 og 9 år. Foreldrene skulle i bryllup så vi møtte opp kl 18, og de avtalte å komme hjem kl 01.30. Foreldrene kom ikke hjem før 04.30 og vi fikk 200 kr på deling som takk. Litt under 10 kr i timen det.

Anonymous poster hash: 36de1...a58

Vil tro det ikke blir enkelt for dem å skaffe barnevakt siden da..

Vi er litt i tvil om hva vi skal betale selv. 100kr timen virker jo som en grei betaling, og det er det vi selv har lagt oss på. Men for vår del, med dårlig råd, er det mye. I tillegg er det jo mat, snop og gjerne skyss hjem. For en stund siden var vi invitert på kveldsmat og et glass vin hos noen naboer. Når det koster oss ca 500kr mm. så føler jeg det er vanskelig å synes det er verdt det..som regel går bare en av oss. Det har ingen ting med at ikke ungene er verdt alt!

Anonymous poster hash: 0532b...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns 100 kr i timen er mer rimelig, men det er vanlig å få enda mer når det blir etter midnatt. Jeg fikk gjerne 800 kr hvis jeg hadde vært der 6-7 timer.



Anonymous poster hash: 803b7...332
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss hadde du nok fått 600,- for en kveld 20.00-03.30. Vi gir 70,- pr time, uansett om barnet sover eller er våken(mindre jobb når barnet sover). Og så runder jeg oppover til nærmeste hundrelapp, eller hva enn jeg har i lommeboka. For en "helkveld" kjøper inn frossenpizza, brus og litt smågodt, og ellers kan jo barnevakten forsyne seg i kjøleskapet som hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet to gutter på 4 og 6 i ei helg. Fredag til Søndag.

Fikk 500kr, mat betalte jeg selv.

Så trøst deg med at det kan ha vært verre :fnise:



Anonymous poster hash: 5f2de...514
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal si opp jobben, si at du dessverre ikke kan jobbe for så lite fordi du ikke tjener noe på det.

Ikke la det gå utover ungen selv om moren er kjip :unsure:

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var bra nok lønn jeg. I mitt hode lønnes barnevakter som dagmammaer, dvs normalt ligger jo på ca 30-40 kr timen.

Selv har jeg hatt barnevakt en gang, fikk da 200kr for fire timer (barnevakta var 13 år). Skal barnevakt koste mer enn det så kan man likegjerne bli hjemme. (Hos meg to stk store barn (9 år), som la seg selv og sov hele tiden.)

Jeg var mye barnevakt da jeg var mindre, men dette er jo 10-15 år siden. Alt fra 100-250 for en kveld fra 18-03 om natta, med to barn hvor begge skulle legges.



Anonymous poster hash: 666a4...755
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes godt du kunne fått litt mer så lenge han er våken og spesielt dersom det forventes at du hjelper ham med lekser (da blir jo du mer enn en barnevakt). Synes du burde fått 100kr timen så lenge han er våken og gjerne litt bonus dersom du skal hjelpe ham med lekser (noe som egentlig er morens jobb og ikke en normal barnevakt sin. Med mindre annet er avtalt).

Ellers så må du huske på at det er du selv som velger hvor mange aktiviteter osv du skal finne på med ham. Du behøver ikke å bruke din egen bil og bensin på å få gjort aktiviteter med ham. Det holder lenge å sitte hjemme hos dem, tegne litt, se film, leke, spille spil, ta en liten rundttur i nabolaget o.l.

Burde forresten ikke en 7åring lagt seg tidligere enn 21-21?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes godt du kunne fått litt mer så lenge han er våken og spesielt dersom det forventes at du hjelper ham med lekser (da blir jo du mer enn en barnevakt). Synes du burde fått 100kr timen så lenge han er våken og gjerne litt bonus dersom du skal hjelpe ham med lekser (noe som egentlig er morens jobb og ikke en normal barnevakt sin. Med mindre annet er avtalt).

Ellers så må du huske på at det er du selv som velger hvor mange aktiviteter osv du skal finne på med ham. Du behøver ikke å bruke din egen bil og bensin på å få gjort aktiviteter med ham. Det holder lenge å sitte hjemme hos dem, tegne litt, se film, leke, spille spil, ta en liten rundttur i nabolaget o.l.

Burde forresten ikke en 7åring lagt seg tidligere enn 21-21?

Var ikke dette helg? De fleste overstiger vel leggetiden en time-halvannen i helger. (Det gjør ihvertfall vi, og har gjort det helt siden barnet rundet 3-4 år.)

Anonymous poster hash: 666a4...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde himmel! Jeg hadde 80kr timen og fikk pizza og snacks når jeg satt barnevakt på kvelden i helgene. Det er 22 år siden!!

Anonymous poster hash: f215e...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var veldig lite! Spesielt siden du ikke fikk mat engang.

Jeg hadde betalt 100 kroner i timen som grunnlønn+tillegg etter 00 og hvis det skjer noe ekstra.

Hadde også sagt at kjøleskapet var åpent og siden det var så sent på natten gjerne kjøpt inn litt ekstra "kos" siden det var så lenge

Anonymous poster hash: 5cb58...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 80-100 kr til bror for å sitte barnevakt, han er 16. Når naboen sitter, som er 19 får hun 100 kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det du beskriver ville jeg gladelig betalt 500 kr, eller 400 og du kunne bare forsynt deg av mat og digg du fant i huset alt du lystet. :)

Nå ville jeg kanskje ikke ønsket så mye service og dermed betale så mye hver gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom mor selv skal på jobb og må betale barnevakt 900kr/100timen 17.30-02.30 f.eks, så tjener man ikke så veldig mye på å gå på jobb selv. Og en natt på byn blir jo fort veldig dyr, om man i tillegg kjøper inn pizza, brus, chips, smågodt.

Selv synes jeg 100kr timen inkludert snacks er bra nok. Synes ikke man skal få så mye ekstra etter 00.00 med tanke på at ungene da sover, og man ser på tv og spiser snop. Gjør vel ikke noe om man sovner heller så lenge man har babycall/våkner lett? Foreldrene selv sover jo om natten.

Og husk at man ikke skatter 36% av den inntekten som ved normale jobber. Man skal være en del barnevakt før det i teorien skal skattes. Festen med vennene går man jo glipp av om man slutter 00.00 eller 04.00 så hele lørdagskvelden er jo ''ødelagt'' uansett, så kan like godt jobbe til 4.

Så 300 timen uten snacks og med en barnevakt som er godt likt, blir ganske lite. Ville forventet 500 + godis. Og da er man snill med kravet.

En 13åring er jo mindre trygg, men de kan man gjerne gi den summen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var bra nok lønn jeg. I mitt hode lønnes barnevakter som dagmammaer, dvs normalt ligger jo på ca 30-40 kr timen.

Selv har jeg hatt barnevakt en gang, fikk da 200kr for fire timer (barnevakta var 13 år). Skal barnevakt koste mer enn det så kan man likegjerne bli hjemme. (Hos meg to stk store barn (9 år), som la seg selv og sov hele tiden.)

Jeg var mye barnevakt da jeg var mindre, men dette er jo 10-15 år siden. Alt fra 100-250 for en kveld fra 18-03 om natta, med to barn hvor begge skulle legges.

Anonymous poster hash: 666a4...755

Ja, vet du hva, da kan du like godt bli hjemme. Har du ikke råd til å betale det en barnevakt koster så er det bedre at du passer barna dine selv enn at du kaster bort tiden til andre.

Anonymous poster hash: 2c75f...49c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet du hva, da kan du like godt bli hjemme. Har du ikke råd til å betale det en barnevakt koster så er det bedre at du passer barna dine selv enn at du kaster bort tiden til andre.

Anonymous poster hash: 2c75f...49c

Ja, det er da valgfritt det. Samtidig som det er helt valgfritt å sette pris også. Jeg avtalte sum først, og så lenge barnevakten sier ja til den så gir jeg jo ikke mer. Barnevakt slik trenger man jo stort sett fordi man skal ut på fornøyelser, ikke jobb.

Men jeg hadde heller ikke hatt en voksen til denne jobben da, barnevakt er jobb for de under 16 tenker jeg. De over vil stort sett ha mer i lønn og bør jo heller skaffe seg helgejobb på butikk eller bensinstasjon.

Men hvorfor er det feil å betale en barnevakt det en dagmamma hadde fått?

Anonymous poster hash: 666a4...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, her syns jeg mange av dere er gniene.

Barnevakten har ansvar for barnet ditt. Det burde da være verdt 100 kr timen!



Anonymous poster hash: 803b7...332
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...