Gå til innhold

Drikker dere begge to når dere har barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker ikke hvis det er fare for at jeg må opp med barnet løpet av kvelden/natten. Rett og slett fordi jeg tåler så utrolig lite, at jeg selv merker jeg surrer etter bare ett glass. Mannen må gjerne ta seg noen øl, og hadde jeg følt meg trygg på at jeg tålte det kunne jeg å tatt ett glass :)

Anonymous poster hash: 0cb5c...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom vi hadde vært på hyttetur eller langt fra nærmeste sykehus, hadde en av oss vært kjørbar. Når det er sagt hadde vi aldri drukket oss beruset med barnet tilstede, sovende eller ikke, men å dele en vin feks ser jeg ikke problemet med. Man må uansett kjenne sine egne grenser og hvor mye som skal til før man blir påvirket. Ikke alle tåler 2 glass heller.

Endret av lulus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forandrer seg ikke ved å drikke et glass vin eller to.

Anonymous poster hash: b6533...460

Jo, faktisk gjør man det. Ikke så mye at man merker det selv, men barnet kan merke det. Jeg kjenner selv at jeg kjenner det etter selv ett glass vin. Men det betyr ikke at barnet blir utrygt.

Dette er en problemstilling jeg ikke har tenkt over. Mannen drikker svært sjelden, bare på fest en gang hvert annet år eller noe, og altså aldri hjemme i huset med barn til stede. Han har sertifikat og kan kjøre. Jeg har ikke lappen og drikker av og til et glass vin om kvelden. Maks to. Vi har sykehuset rett oppi veien og kan bestille drosje om nødvendig. Prinsipielt synes jeg ikke det er noe problem om begge har tatt et glass hjemme, så lenge det ikke er mer og man har drosje/sykebil lett tilgjengelig. Hadde vi bodd i svært grisgrendte strøk, hadde jeg kanskje tenkt annerledes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er måteholdne med alkohol, men det hender vi deler ei flaske vin ja. Mannen kan gjerne ta øl til mat også. Oftest alkoholfri, men ungene ser jo ikke forskjell på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker svært sjeldent, men med en liten baby synes jeg det er greit at en av oss alltid er edru. Det mtp sykdom og å kjøre til legevakt også. Vi bor såpass langt unna byen at en taxi til legevakten ville blitt både langvarig venting og dyrt. Det er heller ikke et stort offer for oss å ikke drikke i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: a3ac7...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager må man drikke når barn er tilstede?



Anonymous poster hash: 798e1...8c9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar et glass både til maten og på kveldstid. Blir aldri fulle, så det er ikke tema.

Om det skulle skje noe helt akutt har vi naboer/ taxi/ ambulanse/ familie i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager må man drikke når barn er tilstede?

Anonymous poster hash: 798e1...8c9

Det er vel ingen som må (da har man et problem). Men hvorfor i alle dager skal man ikke drikke når det er barn tilstede, og man kan tenke seg et glass? Barn tar ikke skade av et foreldrene koser seg med en øl eller et glass vin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som må (da har man et problem). Men hvorfor i alle dager skal man ikke drikke når det er barn tilstede, og man kan tenke seg et glass? Barn tar ikke skade av et foreldrene koser seg med en øl eller et glass vin.

Fordi man ofte forandrer personlighet etter kun ett glass vin, og det kan virke litt skremmende og rart på barn. Så hvorfor ta sjansen, det kan da ikke være så viktig.

Anonymous poster hash: 798e1...8c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ofte forandrer personlighet etter kun ett glass vin, og det kan virke litt skremmende og rart på barn. Så hvorfor ta sjansen, det kan da ikke være så viktig.

Anonymous poster hash: 798e1...8c9

Det er ikke himla viktig med ett glass vin. Men skal man gå i 18 år og ikke kunne unne seg et glass vin til middagen eller en kald øl på en varm sommerkveld? Jeg ser bare ikke problemet. Jeg tror ikke barn har vondt av å se foreldre med et fornuftig forhold til alkohol.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mange som ikke drikker med barn til stede har ganske små barn. Nei, det er ikke så viktig med det ene glasset. Men det er lettere å etterleve det standpunktet når barnet er seks måneder enn når det er seks år.

Noen er selvsagt helt imot drikking med barn til stede av prinsipp, og det respekterer jeg fullt ut, men jeg har sett mange venner endre syn på dette når måneder blir til år. Det er nok mye lettere å være kjempebastant helt i starten.

Anonymous poster hash: 27724...dd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ofte forandrer personlighet etter kun ett glass vin, og det kan virke litt skremmende og rart på barn. Så hvorfor ta sjansen, det kan da ikke være så viktig.

Anonymous poster hash: 798e1...8c9

Nei man forandrer selvsagt ikke personlighet av ett eller dear I say it, to glass vin. Ikke bare tenker jeg det ikke er skadelig, men for litt eldre barn tror jeg det skaper sunne alkoholvaner å se foreldre ha et avslappet og sunt forhold til alkohol. Det er ikke noe mystisk som mamma og pappa driver med etter at du har lagt deg. Det er ikke noe som vi bøtter nedpå i ferier, det er ikke den skumle flaska som dras frem på julaften og 'drikkes en gang for alle'. Dette er en vanlig del av det å være voksen, det er hverken skummelt, eller mystisk, men noe vi har et kontrollert og avslappet forhold til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi deler en flaske vin på kveldene(kun i helgen) eller evt noen pils når barna er i seng. Har ingen problemer med det. Men fyll forekommer ikke med barna til stede 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er alenemor, skal jeg aldri få lov til å drikke alkohol jeg da?

Anonymous poster hash: 883e4...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er alenemor, skal jeg aldri få lov til å drikke alkohol jeg da?

Anonymous poster hash: 883e4...1ed

Nei, du må åpenbart vente til barna blir 18 år. Da kan du drikke øl og vin. Sterkere saker får du ikke smake på før barna er passert 21...

Anonymous poster hash: 674b7...cf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En forandrer seg ikke ved å drikke et glass vin eller to.

Anonymous poster hash: b6533...460

Det er det mamma sier og. Jeg er av en annen oppfatning

Anonymous poster hash: 45be2...5cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker både vann, kaffe, øl og vin.

Men jeg DRIKKER ikke alkohol, jeg nyter et glass eller to.



Anonymous poster hash: 964b4...529
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barna har noen hos seg som er klar i toppen (de fleste er det etter ett glass vin), og barna ikke blir skremt av endret væremåte, så må det jo være greit, synes jeg. Her må foreldrene ha selvinnsikt også. Det er ikke alle som ser at de ikke er dugandes ansvarspersoner når de går sjanglende bort til vinflaska og "unner seg" glass nummer ørten.

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste for barnet er at foreldrene er edrue når barnet trenger dem. Så kan man heller drikke når andre har ansvaret for dem :-)



Anonymous poster hash: 4a9e1...0a7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...