Gå til innhold

Drikker dere begge to når dere har barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

eller er EN av foreldrene alltid edru? Kom over en annen tråd her der det ble lagt frem som forkastelig at begge foreldre har tatt seg et par glass, for da kan jo ingen kjøre barnet til sykehus om noe skulle skje. Nå snakker vi selvsagt ikke ravende fulle foreldre da, men et par glass...

Jeg tenker at da ringer man vel bare et taxi eller ambulansen hvis det skulle være krise... Folk uten førerkort har jo også barn og de får jo aldri kjørt barnet sitt på sykehus, uten at de skal stemples som uegnede foreldre....

Hva gjør dere?



Anonymous poster hash: 3f639...7e7
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Vi deler gjerne en flaske vin. Om det er så akutt at man MÅ til lege asap, så ringer man 113.

De fleste andre tilfeller kan vente til dagen etter.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan vi drikke litt begge to. Jeg klarer meg fint med 2 pils. Men kjører ikke bil. Så det ville betydd at gubben aldri kunne drukket.

Ambulansen er der jo for en grunn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stussa over det med "kjøring av barn til sykehuset" argumentet i denne sammenhengen. Er mange som ikke har lappen, eller som ikke har bil. Er jo en del par hvor også bare den ene har lappen, skal denne aldri kunne ta seg en øl eller et glass vin med mindre de har barnevakt som kan kjøre?

I mine øyne, helt greit at begge tar et glass. Fyll blir selvfølgelig noe helt annet.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingen problemer med noen glass vin hver. Å drikke seg ugjenkjennelig full gjør ingen av oss foran barna eller med barna i hus uansett.

Vi lever normale liv... kan ta oss et glass vin til maten... mannen kan ta seg en wiskhey en kveld i hverdagen... Jeg kan kose meg med et glass vin etter jobb... Ingen problem..

Kan jo ikke leve som om at hver dag skal bli en tur til sykehuset. Snakk om hysteri.



Anonymous poster hash: 6ba47...725
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker gjerne begge to. Og skulle det bli så akutt at vi må på legevakt, fek kuttskader e.l så må vi ta drosje. Ambulanse er jo kun for helt spesielle situasjoner, og jeg ser ikke helt når det blir nødvendig...

Men å koste på oss en drosje ved akutt sykdom eller skade, det skal vi klare.

Ambulanse er jo der for en grunn, men mange misbruker det og tror at den skal brukes ved all sykdom der foreldre ikke kan kjøre...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke tenkt så mye over dette siden min samboer ikke drikker og derfor alltid er edru, men jeg ser ikke for meg at det hadde vært noe problem om hun drakk litt. En mister ikke evnen til å være gode foreldre selv om en får i seg et par enheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker gjerne begge to. Og skulle det bli så akutt at vi må på legevakt, fek kuttskader e.l så må vi ta drosje. Ambulanse er jo kun for helt spesielle situasjoner, og jeg ser ikke helt når det blir nødvendig...

Men å koste på oss en drosje ved akutt sykdom eller skade, det skal vi klare.

Ambulanse er jo der for en grunn, men mange misbruker det og tror at den skal brukes ved all sykdom der foreldre ikke kan kjøre...

Edit: er det så akutt at man trenger ambulanse, har det lite å si om vi har drukket eller ei, da ringer vi 113 uansett. Er det ikke så akutt, så tar man drosje hvis man ikke er kjørbar.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Jeg er alene og nei, jeg drikker ikke når han er hjemme. Men... Jeg har ikke bil så kunne ikke kjørt han på sykehuset uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder en seg "edru" når vi har ansvaret for barn. Kan godt ta en pils eller ett par glass vin, men ikke noe mer.

Anonymous poster hash: ed2c7...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, både et glass til maten og et glass når barna er i seng. Det er uproblematisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden, men en gang i ny og ne. Ting kan såklart skje, men en kan ikke leve livet slik. Vi bor 5 minutt unna sykehus, så im noe skulle hendt ville ambulanse vært her innen 5 minutt.

Dersom barnet har vært syk eller fått vaksiner holder en av oss kjørbar i tilfellet barnet får en reaksjon som krever lege kjapt, men ikke ambulanse.

Uansett drikker jeg bare ett glass, og da er jeg kjørbar 2-3 timer etter inntak OM jeg må kjøre

Anonymous poster hash: 7dc2c...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt dele en flaske vin etter leggetid en og annen gang. Fyll skjer aldri med barna i nærheten. Jeg har aldri opplevd å måtte kjøre barna på legevakten, men om en akuttsituasjon skulle oppstå en av de få gangene vi begge har drukket har vi taxier og ambulanser. Folk uten lappen har da også barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker sjelden alkohol "i hverdagen" (kun i festlige arrangementer), så det er egentlig ikke noe problemstilling. Jeg kunne tatt et lite glass vin om jeg virkelig ønsket det. Men ikke noe mer. Det viktigste er at jeg klarer å holde hodet klart om det skulle skje noe, og at ungene har en mor med sin "vanlige kjente personlighet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rører aldri alkohol når jeg har ansvaret for barn.

For min del handler det ikke om å kunne kjøre bil, men om å være "våken", aktpågivende, og ha god vurderingsevne.

Min tanke er at om jeg ikke er regnet for å være ansvarlig nok til å ha ansvaret for et kjøretøy etter å ha drukket et glass vin eller øl, er jeg i alle fall ikke ansvarlig nok til å ha ansvaret for et barn!

Men dette er meg. Andre får ta den vurderingen hva de ønsker, og jeg dømmer ikke.



Anonymous poster hash: 4d4d0...1d6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rører aldri alkohol når jeg har ansvaret for barn.

For min del handler det ikke om å kunne kjøre bil, men om å være "våken", aktpågivende, og ha god vurderingsevne.

Min tanke er at om jeg ikke er regnet for å være ansvarlig nok til å ha ansvaret for et kjøretøy etter å ha drukket et glass vin eller øl, er jeg i alle fall ikke ansvarlig nok til å ha ansvaret for et barn!

Men dette er meg. Andre får ta den vurderingen hva de ønsker, og jeg dømmer ikke.

Anonymous poster hash: 4d4d0...1d6

herlighet så man skal bli avholds når man får barn da... Merkelig holdning... Man kan da passe på et barn om man har drukket ett glass vin ti maten...

Anonymous poster hash: 3f639...7e7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei vi begge drikker veldig veldig sjeldent. På fire år er det snakk om to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Vi gjør det ikke, men det er fordi vi drikker så sjeldent uansett. Hvis begge hadde hatt lyst på noe, så hadde vi tatt oss et glass selv om barnet var der. Skjer det noe akkutt ringer vi 113.

Å drikke seg full er uaktuelt med barnet tilstede selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet så man skal bli avholds når man får barn da... Merkelig holdning... Man kan da passe på et barn om man har drukket ett glass vin ti maten...

Anonymous poster hash: 3f639...7e7

Jeg er avholds rundt barn ja.

Hvorfor er det et problem for deg?

Jeg krever jo ikke at du skal være det.

Anonymous poster hash: 4d4d0...1d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...