Gå til innhold

noen som har mistet noen i lungekreft?


Glis**_**

Anbefalte innlegg

Mamma skal imorra ta ct av lungene hode og lever for å se om det har spredd seg og om de evnt kan stråle svulstene..

Lykke til! Håper dere får positiv tilbakemelding:)

Håper dere får positiv tilbakemelding:)

Ja, dessverre :( Han fikk diagnosen 11 januar og døde 30 april :(

Masse lykke til med din mor!!

Det er ikke mange dagene siden:( kondolerer. håper du har det så greit som du kan ha det nå. Er en tøff tid, jeg syntes det var godt når vi kom til begravelsesdagen. Da skulle på en måte kapittelet "avsluttes". Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min (eks)svigerfar døde av lungekreft.

Han fikk først en svulst i ene leggen, som måtte amputeres bort. Så en stund etter fikk vi beskjed om at det hadde spredd seg og at det var småcellet kreft (såvidt jeg husker). VI fikk se røntgenbildene av lungene, og da hadde han to store svulster ( på størrelse med en appelsin og en tennisball) og masse små svulster over hele lungene. Han døde etter å ha hatt kreften i ca 2 1/2 år... Tenker fortsatt en del på han.

Lykke til med moren din, skal tenke på dere i dag :)

Endret av Drømmespill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma døde nå 3 mai... Gjør forferdelig vondt, men samtidig glad for at hun fikk slippe all redsel og vondter❤ føler nå i etterkant at det er så veeeldig viktig å prate om alt , det gjorde vi, alt fra ønsker om begravelser , vonde tanker og gode minner❤❤ hadde en kjempe fin begravelse for henne forrige fredag, hvor hun hadde bestemt alt:)!!

Ønsker dere alt godt og er det noe jeg kan bidra med herifra så ikke vær redd for å spørre❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg. Hvordan gikk det med ct?

Takk for tanker. :-)

Når det gjelder mamma og ct så har vi IKKE FÅTT SVAR!! Men prøvene ble tatt 7 mai. Hun har ringt å spurt hele uken, og onsdag skulle de kontakte hun... Men neida! Så ringte hun torsdag og da hadde de ingen lege som kunne se på det så hun fikk prøve å ringe igjen tirsdag!!! To uker har hun ventet på førstkommende tirsdag!! Jeg er sint, redd, engstelig og lei... Går ikke ann å holde på sånn.. Stakkars sykehus hvis prøvene ikke er som forventet Og de ikke har hatt "tid" til å informere osv. Så det er en pinse med engstelse og utryggheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma døde nå 3 mai... Gjør forferdelig vondt, men samtidig glad for at hun fikk slippe all redsel og vondter❤ føler nå i etterkant at det er så veeeldig viktig å prate om alt , det gjorde vi, alt fra ønsker om begravelser , vonde tanker og gode minner❤❤���� hadde en kjempe fin begravelse for henne forrige fredag, hvor hun hadde bestemt alt:)!!

Ønsker dere alt godt og er det noe jeg kan bidra med herifra så ikke vær redd for å spørre❤

Utrolig trist at du har mistet moren din :'( lurer på om du opplevde mye usikkerhet og venting rundt prognosene og behandlingen av moren din? Ikke svar hvis du synes det er vanskelig :-) klem til deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

:hug:

Mammaen min døde i 2006, hun hadde småcellet lungekreft med spredning til lymfene. Det gikk 2,5 år fra hun fikk diagnosen til hun døde. Det siste halve året var det verste, da vi visste hun skulle dø og bare gikk og ventet på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Mammaen min døde i 2006, hun hadde småcellet lungekreft med spredning til lymfene. Det gikk 2,5 år fra hun fikk diagnosen til hun døde. Det siste halve året var det verste, da vi visste hun skulle dø og bare gikk og ventet på det.

huff. så forferdelig altså!! var legene positive fra starten av? mamma har. med spredning til lillehjernen.. og det er vel via lymfene det da... Mamma er faktisk nå i dag,sendt inn sykehuset pga smerter i brystet og de tror det er lungebetennelse, IGJEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Først en stor :klemmer:

Jeg mistet en av mine onkler til lungekreft. Han klagde over smerter i hofta, som da viste seg å være lungekreft med spredning til skjelett. Fikk vite det kort tid etter min bursdag, han døde halvannen uke etter. Min familie visste det lenger, da jeg var nybakt mor på den tiden. Så, tror han visste det i 2 måneder eller noe slikt før han døde. Onkel var ikke akkurat helt frisk etter hjerteanfall o.l., så det gikk mest trolig fort grunnet det (og at det fikk spre seg slik).

Usj! :klemmer: Ikke greit det at hun er sendt inn på sykehuset. Tenker på deg!

Endret av Delphina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

huff. så forferdelig altså!! var legene positive fra starten av?

Nei, småcellet lungekreft med spredning til lymfene er jo en ganske kjip diagnose. Det fikk vi beskjed om helt fra starten. Men mamma hadde gått med det lenge da, hun ble behandlet for uttallige lungebetennelser i nesten et halvt år før kreften ble oppdaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, småcellet lungekreft med spredning til lymfene er jo en ganske kjip diagnose. Det fikk vi beskjed om helt fra starten. Men mamma hadde gått med det lenge da, hun ble behandlet for uttallige lungebetennelser i nesten et halvt år før kreften ble oppdaget.

huff. mamma også var syk lenge før hun fikk diagnosen. da var den hovedsvulsten i lungen på størrelse med en knyttneve. Legene sier ikke så mye og vi spør nok ikke heller.., men at det går den rette veien. Har fått svar på Prøvene i dag, og det er positivt. Svulsten i hodet er borte, og de to i lungen har krympa :-) Så det blir uansett stråling mot hodet, og muligens lungen hvis det har krympet nok bort fra hjertet. Problemet med denne typen er jo også at den har utrolig effekt med cellegiftbehandling, men det er så sikkert med tilbakefall og da hjelper det ikke. Derfor er langtidsprognose dårlig. Men en dag om gangen, håpet er jo der når prøvene er fine! Ellers så ble mamma lagt inn i går pga lungebetennelse... og får behandling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg. Hvordan gikk det med ct?

Mamma ble innlagt i går og blir behandlet for lungebetennelse.Har fått svar på Prøvene i dag, og det er positivt. Svulsten i hodet er borte, og de to i lungen har krympa :-) Så det blir uansett stråling mot hodet, og muligens lungen hvis det har krympet nok bort fra hjertet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma ble innlagt i går og blir behandlet for lungebetennelse.Har fått svar på Prøvene i dag, og det er positivt. Svulsten i hodet er borte, og de to i lungen har krympa :-) Så det blir uansett stråling mot hodet, og muligens lungen hvis det har krympet nok bort fra hjertet.

Så gode nyheter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min bestemor fikk diagnosen lungekreft i januar, hun gikk på behandling til Mai og alt så fint ut. Halvt år senere ble hun dårligere og fikk vite at den hadde vokst og spredd seg. Spredningen var stor og de startet derfor behandling med en gang. Hun ble dårligere og til slutt havnet hun rett på sykehuset og gikk bort, det var et par måneder etter behandlingen hadde startet.

Lykke til med din mor, får håpe det ordner seg med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Fått vite at mamma aldri kan bli fri for kreften, men at den i hodet er borte og i lungene er de krympet og kapslet inn. Da har redselen min kommet for fullt... skal nå kun på kontroller. Har vært veldig nede så har ikke orka og skrevet noe særlig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mistet noen, men jeg står nå utenfor og ser på at et vennepar av meg har et bestevennepar igjen som har en treåring med lungekreft med spredning til skjelett. Det er jo bare fortvilelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mistet noen, men jeg står nå utenfor og ser på at et vennepar av meg har et bestevennepar igjen som har en treåring med lungekreft med spredning til skjelett. Det er jo bare fortvilelse.

Så forferdelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...