Gå til innhold

Bruker dere iCloud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var litt rask med å lage meg apple id-konto, og vet ikke om jeg vil ha det. Bruker dere iCloud og er det så bra som de reklamerer at det er? Hvordan kan man evt. slå det av?



Anonymous poster hash: 8cfa5...9ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva det er egentlig. Vet ikke en gang om det er det jeg bruker... men jeg har konto. På instillingene står det at man kan slå av og på iCloud Drive. Vet ikke om det er selve iCloud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Aldri brukt.

Synkroniserer tlf med iTunes hver kveld så jeg sikkerhetskopierer heller til laptopen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Synes det virker litt usikkert at man kan få tak i alle bilder og info over alle enheter som de sier. Og lurte på om "alle" brukte dette eller ikke. Skal se om jeg får huket det av på et vis

TS



Anonymous poster hash: 8cfa5...9ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Synes det virker litt usikkert at man kan få tak i alle bilder og info over alle enheter som de sier. Og lurte på om "alle" brukte dette eller ikke. Skal se om jeg får huket det av på et vis

TS

Anonymous poster hash: 8cfa5...9ed

Bruker iCloud, men bruken er svært begrenset. På min Mac er kun iCloud Drive aktivert. På min iPhone og mine iPad’er er kun Finn iPhone aktivert.

iCloud har sine fordeler, men personlig velger jeg heller å synkronisere kalendere, kontakter, musikk og ebøker via iTunes. Det er ikke alle kalendere og kontakter jeg ønsker å ha på mine iPad’er, ettersom de ikke bare brukes av meg selv. Er skeptisk til Finn Mac, fordi hvis iCloud-kontoen hackes kan innholdet på min Mac slettes via iCloud. Bruker heller Undercover fra Orbicule.

Kutter du ut iCloud bør du være forsiktig så ikke synkroniserte kalendere, kontakter og bilder blir slettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker iTunes til kontakter, kalender, musikk ol. Og skal egentlig bruke iCloud til automatisk nedlasting av bilder men det funker ikke. Ikke engang da jeg fikk ny telefon og la til denne.

Så tar gjerne imot tips til sikker nedlasting av bilder. Har Dropbox men det er et styr.

Anonymous poster hash: 9d6cf...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte det før Apple kjøpte navnet, men da var det jo noe helt annet. :P Har ingen interesse av å låse meg til skytjenestene til Apple eller for den saks skyld Microsoft. Jeg bruker Dropbox, samt tidvis Google Drive for tekstdokumenter. Jotta er også et ålreit uavhengig alternativ jeg har vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte det før Apple kjøpte navnet, men da var det jo noe helt annet. :P Har ingen interesse av å låse meg til skytjenestene til Apple eller for den saks skyld Microsoft. Jeg bruker Dropbox, samt tidvis Google Drive for tekstdokumenter. Jotta er også et ålreit uavhengig alternativ jeg har vurdert.

Hva mener du med å låse seg til skytjenestene til Apple eller Microsoft i denne sammenhengen?

Hvorfor skulle man ikke kunne bruke både iCloud, OneDrive, Dropbox, Google Drive, Creative Cloud og Jotta om hverandre om man vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Windows, Mac OS X, Ubuntu og Android om hverandre. Spesielt Apples tjenester er svært begrensede med tanke på hvilke enheter de støtter, noe som er et helt bevisst valg for å presse folk til å velge et komplett Apple-økosystem. Det passer veldig dårlig til mitt bruksmønster. Jeg velger da en skytjeneste som er lett tilgjengelig på alle plattformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...