Gå til innhold

Har funnet en iPhone 6..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg? I 99%av tilfellene ville jeg sporenstreks prøvd å finne eieren for å gi tlf tilbake. Situasjonen jeg er igjen lot meg revurdere det..Jeg er i værst tenkelige knipe økonomisk no og mangler faktisk penger til husleie og har såvidt penger til mat ( har barn og forsørge også) det er grunner for hvorfor situasjonen er dårlig no, men skal ikke utdype det noe mer. Av den grunn er jeg fristet til å selge tlf videre, men problemet er jo da iPhone passordet. Vet det er veldig kynisk og jeg føler meg ikke noe bra med tanke på det, og får dårlig samvittighet ovenfor eieren..men når man sliter slik jeg gjør no økonomisk så er man desperat etter å finne en løsning. Viktig å få med at jeg fant denne tlf, den er ikke sjålet. Jeg vet jeg kan prøve å finne ut hvem eieren er og ev. kreve finnerlønn, eller selge den, men da vil jo folk tro sener sjålet siden man må taste iPhone passordet.

Jeg er fullstendig klar over at det eneste riktige er å levere tlf til eier, men som sagt hadde det ikke vært for den fortvilte situasjonen jeg er i no, så hadde jeg jo sef gjort nettopp det.

Anonymous poster hash: 42fbf...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Freakforum.no

Anonymous poster hash: bd69e...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freak.no mente jeg

Anonymous poster hash: bd69e...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du selger den uten å prøve å levere tilbake, er den stjålet og ikke funnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Norge; er det virkelig krise er det alltid hjelp å få. Vil mye heller tigge på nav enn å tjene penger på en såpass uærlig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør jeg? I 99%av tilfellene ville jeg sporenstreks prøvd å finne eieren for å gi tlf tilbake. Situasjonen jeg er igjen lot meg revurdere det..Jeg er i værst tenkelige knipe økonomisk no og mangler faktisk penger til husleie og har såvidt penger til mat ( har barn og forsørge også) det er grunner for hvorfor situasjonen er dårlig no, men skal ikke utdype det noe mer. Av den grunn er jeg fristet til å selge tlf videre, men problemet er jo da iPhone passordet. Vet det er veldig kynisk og jeg føler meg ikke noe bra med tanke på det, og får dårlig samvittighet ovenfor eieren..men når man sliter slik jeg gjør no økonomisk så er man desperat etter å finne en løsning. Viktig å få med at jeg fant denne tlf, den er ikke sjålet. Jeg vet jeg kan prøve å finne ut hvem eieren er og ev. kreve finnerlønn, eller selge den, men da vil jo folk tro sener sjålet siden man må taste iPhone passordet.

Jeg er fullstendig klar over at det eneste riktige er å levere tlf til eier, men som sagt hadde det ikke vært for den fortvilte situasjonen jeg er i no, så hadde jeg jo sef gjort nettopp det.

Anonymous poster hash: 42fbf...695

1.Lever mobilen til politiet

2.Snakk med Nav om den økonomiske situasjonen din. Ikke gjør deg selv til tyv, det kommer på rullebladet og gjør bare situasjonen din verre.

Anonymous poster hash: 309b2...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en mellomløsning kan du jo vente litt og se om eier etterlyser telefonen på sosiale medier og tilbyr finnerlønn. Da er det lettvint å "plutselig" ha funnet den og levere den tilbake mot belønning.

Jeg ville ike solgt den, man føler seg som en dritt etter å ha gjort noe sånt. Da er det bedre å gå på sosialen, spørre om hjelp til mat fra Hjelp oss å hjelpe, eller lignende.



Anonymous poster hash: 9f2ed...fab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passordet kan man resette ved hjelp av Google og iTunes, men om eier noensinne har brukt iCloud er telefonen ubrukelig om man ikke har brukernavn og passord til kontoen. Dvs, man kan jo bruke den som brevvekt eller pynt.

Finn heller eier og sats på dusør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...