Gå til innhold

Dropshipping


Lexica

Anbefalte innlegg

Så gøy at flere er inne på tanken. Blir bitter selv når alle andre er bitre. Det er folk som har kommet langt med dette uansett. De starter kanskje med lav fortjeneste i starten. Men alt har en oppstartfase som skal bygges opp. Jeg kjenner dessverre ikke til noen norske butikker som gjør dette, men vil tro mange av de såkalte "gadget" og "morosaker"-butikkene gjør slik. Skal ikke garantere det, men det vil i vertfall komme dem til nytte å dropshippe mtp mange tollfrie varer. Jeg er selv på jakt etter den ultimate butikken. Tanken om små møbler og interiør faller litt for det er veldig mye å holde styr på med høye utgifter, men det finnes nok gode løsninger på dette og. Men begynner nok i det små. Jeg har meldt meg på økonomi kurs for EK ( enkeltmansforetak) , slik at jeg sitter med NOE kunnskap den dagen jeg må styre egen økonomi for bedriften :) Ble rådet til å ta så mange kurs som overhode mulig innenfor økonomi, for det skal visst være mye å holde styr på, spesielt om du ikke er en røver på dette allerede :P Jeg har derfor meldt meg opp på det som er gratis i første omgang. Skatteetaten tilbyr gratis kurs 1 gang i halvåret (tror jeg det er). Så er bare å slenge seg på! :D Lykke til. Del gjerne litt selv underveis. Syns det er utrolig spennende, og kanskje vi kan lære noe av hverandre i starten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Viktig med positivitet ja, det er ikke tvil om det. Ja jeg tror nok de gjør det ja. Synes det er så dumt med den lave grensa for moms når man handler i utlandet. Hadde vært så mye enklere om den hadde vært en del høyere jeg har tatt noen kurs på nki om salg og presentasjon og slikt burde tatt noe økonomi ja, virkelig mye å sette seg inn i. Har ringt rundt og snakket med flere leverandører her i norge, men da må jeg ha lager så kunne tenkt meg droppshipping i allefall fram til jeg får fått et grunnlag. Jobber litt med nettbutikken og hvem jeg skal bruke her. Det er utrolig mye å sette seg inn i så det er nok en lang vei å gå, men viktig å holde motet oppe og stå på så ordner det seg veldig spennende da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan si det slik at jeg har alltid vært en person som blir fort lei, og gir ting lett opp. Men etter over 2 år med planlegging er jeg fortsatt giret, selv om jeg har lang vei igjen å gå. Jeg ser at dette er mulig, men alt med baby steps. Dette vil jeg drive med, og jobber sakte men sikkert med å få det til. Jeg har så smått begynt å selge på ebay, og har gjort noen salg allerede :) Dette ser jeg på som både erfaring og innblikk i kjøp og salg verden. Jeg har valgt produkter som ikke krever moms og toll, som sendes gratis verden over, og vil fortsette med litt dyrere produkter etterhvert som jeg har vist meg som en aktiv selger :) Kjempe spennende, og veldig enkelt. Dette er en metode for dropshipping! Men en dag ønsker jeg å ha egen nettbutikk med fokus på salg innenfor Norske grensen. Men det krever mer planlegging , spesielt om jeg skal handle inn varer som overstiger tollkostnadene. Jeg sliter med konsentrasjonsproblemer, som gjør at jeg har vanskeligere for å lese gjennom store lange skriv , spesielt på engelsk . Så jeg ser på det som den største utfordringen, da all viktig informasjon må leses og pugges :P Men alt går om man har troen og tålmodigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg. Lykke til! :)

Weeee, tar vel i mot alle heia rop! Takk :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre få leverandører i Europa som dropshipper. Det har noe med fraktkostnader og gjøre. Fra Asia gjelder nemlig helt andre regler. Er derfor du kan kjøpe ting på Alibaba o.l for 10,- inkl. frakt.

Jeg har prøvd litt av det samme som deg, siden det tross alt tar mye plass med interiør på eget lager, men finner du en solid leverandør som fikser deg en bra avtale er du på vei mot suksess :)

De som dropshipper er bedrifter som fokuserer på varer under mva grensen slik at kunder skal slippe ekstrakostnader. Skal du over denne grensen må du finne ut hvordan man gjør det med mva slik at ikke kunden får denne regningen.



Anonymous poster hash: e82d6...843
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ja, er det som blir den store utfordringen om varene passerer mva. Kunden skal ikke måtte ende opp med både tollavgift etter å ha betalt selve varen + frakt :P
Derfor ligger interiør litt på hyllen å venter. Har igrunn hatt en avtale med en droppshipper av interiør i England, men er mye kaos enda, så fokuserer på de små tingene slik at jeg kan bygge meg opp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 2/26/2015 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Kjør på med dropshipment, vi startet opp sommer 2013 og vårt første hele år som da var 2014 så omsatte vi for 960 000.-!(intet overskudd da alt(250 000) Ble kjørt tilbake til reklame) Ikke hør på "besserwisserne" som er her inne, tror du på det så er det bare å la det stå til.

 


Anonymous poster hash: 78e9e...725

 

Helt enig :) Fint  å se en positiv og heiende kommentar her inne. Syns mange av de andre kommentarene her inne ikke egner seg i det hele tatt. Mennesker som ikke har bedre å finne på enn å trykke ned andres drømmer.

Men heier på dere :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...