Gå til innhold

bytte barnehage igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bodde i en by i begynnelsen av året. Økonomien ble tøff for meg som alenemor, og valgte derfor å flytte sammen med kjæresten min til en annen plass. Sønnen min var nettopp fylt 3 år. Overgangen til den nye barnehagen gikk kjempebra og over all forventning. Han er en ekstremt trygg og sosial gutt.

Nå har det seg slik at jeg har kommet inn på høyskole i nabobyen. For at jeg skal kunne utdanne meg til det jeg vil bli, er det dit vi må flytte. Jeg er i tillegg gravid,og har termin rundt nyttår. Vil virkelig få startet på utdanningen fordeom. Rekker jo å gå første halvåret.

Men, det vil jo bety at sønnen min må bytte barnehage igjen. Er veldig usikker på det. Får så dårlig samvittighet for gullungen.

Men samtidig vil vi bosette oss på en annen plass enn her vi bor nå. Vi trives ikke her, og det er ingen utdanningsmuligheter her. Så jeg vet at vi blir å flytte en gang uansett.

Er det galt av meg å sønnen min ut av barnehagen igjen? :/

Jeg er forresten 23 år.

Anonymous poster hash: 78a5a...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må man så må man. Utdanning er viktig.

Anonymous poster hash: dd50d...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det langt til nabobyen? Min første tanke er jo at ettersom du likevel skal få barn ved nyttår, så kunne du ha pendlet det halve året, om det ikke er så langt dit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen timer dit. Er ikke sjans å pendle :/

Anonymous poster hash: 78a5a...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen timer dit. Er ikke sjans å pendle :/

Anonymous poster hash: 78a5a...ece

Da må dere nok flytte. Husk at små barn tilpasserer og får venner mye raskere enn voksne. tror det vil gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barn tilpasser seg er en myte. Barn finner seg i det de voksne bestemmer og barn finner strategier for å takle situasjonen.

Min mening er at du MÅ begynne å tenke langsiktig. Så mange barnehagebytter på en såpass lite barn er ustabilt, og det tror jeg også du vet siden du spør her inne.

Utdannelse er viktig, jeg ser den, men om dere bestemmer dere for å flytte og å bytte barnehage så bli nå der en stund da så gutten slipper flere endringer og bytte av bosted og barnehage.



Anonymous poster hash: f145c...f51
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at vi blir ja. Ser for meg at vi kan etablere oss skikkelig der. Her er det ingen fremtid.

Og ja, jeg vet det er ustabilt. Jeg får helt vondt i mammahjerte..

Anonymous poster hash: 78a5a...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at vi blir ja. Ser for meg at vi kan etablere oss skikkelig der. Her er det ingen fremtid.

Og ja, jeg vet det er ustabilt. Jeg får helt vondt i mammahjerte..

Anonymous poster hash: 78a5a...ece

Om du tenker det så gjør dere det, men vær litt mer sikker denne gangen så dere alle kan slå litt rot og få det stabilt.

Lykke til med studier og nytt bosted.

#6

Anonymous poster hash: f145c...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ingenting om du er i jobb nå. Men dersom du er det ville ihvertfall jeg ventet med studier til etter du har født. Dersom du blir syk under svangerskapet har du ikke sykepenger å falle på, og du vil heller ikke få foreldrepenger når du har studert.

Anonymous poster hash: 47af8...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehjem på skjermet avdeling. Har ikke fast jobb og begynte der som vikar i mars, jeg har mye jobb til tross for vikar. Jobben sliter meg ut og jeg har ikke lyst til å fortsette.

Anonymous poster hash: 78a5a...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt med god samvittighet, utdanning er viktig, du sier gutten din er trygg og sosial så det kommer til å gå bra. Forbered han godt når den tid kommer.



Anonymous poster hash: c8a7d...8ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år er ok å flytte. Da har barnet god tid før skolestart til å skaffe seg venner.

Så små barn få lett venner i barnehagen =)

vis barnet dit var førskole barn ville jeg ikke flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...