Gå til innhold

Fremmed dame sa om sønnen min: Han eier jo ikke oppdragelse!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

dette hørtes ut som sånn farmor og farfar oppdragelse! og da kan dette være senareo

jenta lurer på om hun kan få låne haien, han sier nei. hun begynner og gråte, da stormer bestemor til og får høre at storegutten er slem mot henne. og siden han er elst så er det selvfølgelig hans skyld, og hun kjefter på han, han føler seg urettferdig behandla og svarer kanskje litt frekt, og hun blir sur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden seks åringen ikke ville si noe om hva som skjedde, så kanskje han ikke var helt grei? Selv om dama kanskje overdrev med mange barn som gråt..

Nå vet jeg ikke hvor dypt det bassenget var, men kanskje være litt nærmere neste gang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så små barn som bader så hadde jeg nærmest sittet oppå dem

Anonymous poster hash: c5e10...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen voksne har problemer med mitt barn så ønsker jeg at han/hun tar det opp med meg først så vi kan løse det mellom voksne. Men om det err to jevnaldrende unger da bør de prøve å løse problemer alene først.

Jeg er imot at ukjente voksne snakker til mine barn.De er ikke store nok til å forsvare seg. Ja, de kan irettesette barnet om han er åpenbart aggressiv men ellers alle problemer bør voksne diskutere først.

Jeg gidder da ikke gå å lete opp foreldrene til barn som ikke oppfører seg for å si at de må oppdra barna sine. Jeg forteller jo selvsagt til barnet at dette er uakseptabel oppførsel (på en grei måte). Hvorfor skal dette gå via foreldrene? De har kanskje en høyere toleransegrense for bråk og slitsom oppførsel en meg. It takes a village...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel å sitte sånn at du får med deg situasjonen, slik at du ser om gutten gjør noe galt eller ikke. Jeg er veldig nøye på å følge med når min sønn er med andre slik at dersom det skulle oppstå en konflikt, så vet jeg hva som har skjedd. Selv to-tre-åringer kan påstå at den andre har slått/dyttet uten at det faktisk har skjedd. Det har jeg sett mange ganger, selv når den parten som blir beskyldt har stått tre meter unna. Mye lettere å ordne opp i en situasjon hvis man vet hva som har skjedd. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt faktisk akkurat like nærme/langt unna som denne bestemordama, og hun gikk KUN bort i bassenget fordi hennes barnebarn gråt. Hun påstod at også andre barn hadde grått og blitt redde, men det var løgn fordi jeg hadde ikke hørt et eneste barn gråte i den tiden vi var der - bortsett fra hennes barnebarn på slutten.

Sønnen og datteren min lekte stort sett sammen, så var ikke så mye kontakt med andre barn. Det var også flere andre barn som hadde oppblåsbare dyr, ringer og leker i bassenget. Bassenget var ikke lite, til tross for at det var 20-30 cm dybde.

Anonymous poster hash: 290b7...7e5

Satt du på FB på telefonen eller noe?

For du skriver stadig vekk at du ikke hørte noen andre barn gråte. Hva så du?

Denne dama påstår jo at gutten mobbet andre barn med haien og ikke lot dem være i fred. Hadde du fulgt med, så hadde du jo visst om det var sant?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at sønnen din både plaget andre barn og at han svarte frekt. En 6 åring vet at h*n kan lyve, å din 6 åring vet tydeligvis at han kommer unna med ting ved å si at han vet ikke...

Anonymous poster hash: 1f411...f46

Enig...høres ut som om den eldre damen hadde rett og at sønnen din plaget andre. Synes ut fra dette innlegget at du ikke høres så bevisst ut.

Anonymous poster hash: db305...c87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nok en hysterisk bestemor som var på bading med barnebarna og da skulle de ha det "fint". MEN når det er sagt barn kan bli litt på styr sånn med engang første halvtimen år de skal til lekeland og badeland og da kan det virke litt voldsomt for andre. Sønnen din var nok litt uheldig å komme borti feil barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig hadde fulgt med på ham så hadde du visst helt sikkert om ham hadde plaget de andre, du hadde ikke vært i tvil. Vi var i badeland nå nylig og der var det en gutt på den alderen som plaget de andre barna, spesielt de minste. Deg var ingen som gråt, men de gikk ut av bassenget og ville ikke bade mer pga ham. Til slutt holdt han hodet til lillebroren under vann, da ble han selv jaget bort. Dette var lett å se for alle andre enn foreldrene, tydeligvis, for det ble pratet om.

Anonymous poster hash: b918b...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder da ikke gå å lete opp foreldrene til barn som ikke oppfører seg for å si at de må oppdra barna sine. Jeg forteller jo selvsagt til barnet at dette er uakseptabel oppførsel (på en grei måte). Hvorfor skal dette gå via foreldrene? De har kanskje en høyere toleransegrense for bråk og slitsom oppførsel en meg. It takes a village...

en 4 åring og en 6 åring er ikke alene uten videre. Foreldre er nærme. Det er ikke noe problem i å si ifra men når sånne konflikter oppstår uten at det er helt klart om hva skjedde så er det dårlig gjort å dra barnet i armen og si noe til ham uten at foreldrene vet hva skjedde i det hele tatt og så dra videre med kommentar at han eier ikke oppdragelse! It takes a village selvsagt men i village kjenner alle seg imellom så da blir det som en stor familie og ikke en fremmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er at 6åringen er i et basseng på 3cm dom tydelig er beregnet for småbarn. En voldsom 6åring kan bli litt mye for småttisene så det er ikke rart at bestemoren ble litt oppgitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 4 åring og en 6 åring er ikke alene uten videre. Foreldre er nærme. Det er ikke noe problem i å si ifra men når sånne konflikter oppstår uten at det er helt klart om hva skjedde så er det dårlig gjort å dra barnet i armen og si noe til ham uten at foreldrene vet hva skjedde i det hele tatt og så dra videre med kommentar at han eier ikke oppdragelse! It takes a village selvsagt men i village kjenner alle seg imellom så da blir det som en stor familie og ikke en fremmed.

Det står ikke noe om at hun dro gutten i armen. Du dikter opp ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står ikke noe om at hun dro gutten i armen. Du dikter opp ting.

ja, jeg forsto feil men uansett det er ikke poenget. da jeg var barn så var det ei mor som hele tiden blandet seg i det vi holdt på med. Og om det skjedde noe mellom barna så var hun den første til å blande seg. Og hun hele tiden beskyldte andre barn for å ta feil. Andre startet krangelen, ikke dattera hennes. Andre slo først,ikke dattera hennes osv. Hun blandet se så mye at vi barna ønsket ikke å leke med dattera i det hele tatt. Vi visste at det kommer til å bli problemer så fort vi møtte henne. Og mora brydde seg ikke om det var andre voksne til stede eller ikke, hun diskuterte ikke med andre foreldre om hva som skjedde, hun bare snakket direkte til andres barn. Og hun snakket til meg også men jeg var liten til å forsvare meg, til å si noe betydningsfullt siden hun var høyere, snakket høyere og ville ikke høre på meg, trodde ikke på hva jeg sa. Jeg husker ennå hjelpløsheten, hun slo ikke men bare snakket og snakket og snakket. Selvsagt er voksne litt bedre til å tale sin sak enn et barn. Derfor har jeg dårlige minner når jeg ser at voksne blander seg i barns lek. Kanskje skulle 6 åringen vært i et større basseng, beregnet for større barn men jeg tror at foreldre skulle løse konflikter SEG IMELLOM. Og da kunne hun si rett til mora hva som skjedde. Slik det er nå, vet vi ikke noen ting. Barna er vanligvis i slike situasjoner innesluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selfie

Det minste bassenget på Nebben er for de minste barna, som selvfølgelig lett blir skremt av store gutter med store badeleker. Det betyr ikke at gutten din har gjort noe galt, men at dere skulle gått til det mellomste bassenget som er for større barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store badeleker er generelt en uting når det gjelder barn som ikke er store nok til å være gode svømmere. Barn oppdager ikke når andre barn havner under leken, og siden disse lekene er glatte så klarer ikke barna å håndtere dem hvis de blir skremt/ havner under/ svelger vann.

Ser også selv at min 8 år gamle sønn, som generelt er veldig grei med mindre barn, glemmer hvor stor og sterk han er når han blir ivrig i vannet. Det er fort gjort og vi voksne må passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordel å sitte sånn at du får med deg situasjonen, slik at du ser om gutten gjør noe galt eller ikke. Jeg er veldig nøye på å følge med når min sønn er med andre slik at dersom det skulle oppstå en konflikt, så vet jeg hva som har skjedd. Selv to-tre-åringer kan påstå at den andre har slått/dyttet uten at det faktisk har skjedd. Det har jeg sett mange ganger, selv når den parten som blir beskyldt har stått tre meter unna. Mye lettere å ordne opp i en situasjon hvis man vet hva som har skjedd. ;)

Kjenner til den der.

Nei det var ikke meg, det var Anders.

Aha, det var Anders?

Ja...

Det høres veldig rart ut, for Anders har ikke gått i denne bhg på mange mnd...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snakket til min gutt ( noe lignende ) jeg satte mennesket på plass og spurte hva som ga han rett til å snakke på en slik måte til min sønn…..

han bare smilte og sa jeg var en flink mor som passet på ;)

Hev deg over andre sure dritter som ikke eier snav av humor og må henge ut BARN på den måten der………….. jobber forresten med barn selv, er det noe så snakker jeg til de på en vanlig grei måte, det løser seg alltid. Hvorfor? Jo, fordi jeg behandler barn med respekt;)



Anonymous poster hash: 8c0bb...7ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 4 åring og en 6 åring er ikke alene uten videre. Foreldre er nærme. Det er ikke noe problem i å si ifra men når sånne konflikter oppstår uten at det er helt klart om hva skjedde så er det dårlig gjort å dra barnet i armen og si noe til ham uten at foreldrene vet hva skjedde i det hele tatt og så dra videre med kommentar at han eier ikke oppdragelse! It takes a village selvsagt men i village kjenner alle seg imellom så da blir det som en stor familie og ikke en fremmed.

Jeg sier ikke at bestemoren i HI gjorde rett (det vet vi ikke), men jeg sier at på generelt grunnlag så er det min rett å snakke (på en grei måte) til barn som ikke oppfører seg. Det være seg plasking i bassenget "det er moro å plaske, men de små barna blir redde, kan du være så snill å slutte", grimaser/kommentarer over mat "du trenger ikke like maten, men det er andre som gjør det og da er dumt å ødelegge matgleden dems med dårlig oppførsel" etc etc

Angående HI så trur jeg bestemora overreagerte og synes TS er litt vel nærtagende. Get over it, ikke krise å få litt kjeft verken for voksne eller 6-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snakket til min gutt ( noe lignende ) jeg satte mennesket på plass og spurte hva som ga han rett til å snakke på en slik måte til min sønn…..

han bare smilte og sa jeg var en flink mor som passet på ;)

Hev deg over andre sure dritter som ikke eier snav av humor og må henge ut BARN på den måten der………….. jobber forresten med barn selv, er det noe så snakker jeg til de på en vanlig grei måte, det løser seg alltid. Hvorfor? Jo, fordi jeg behandler barn med respekt;)

Anonymous poster hash: 8c0bb...7ee

Når barnet ditt ikke oppfører seg, å du som foreldre bare ignorerer det, må du faktisk akseptere at andre sier ifra til ungen.

Anonymous poster hash: 1f411...f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...