Gå til innhold

Egoistisk pappa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har snakket med tanten min, og hun sier han er blitt sånn etterhvert fordi han går på alt for tunge og mange medisiner. Jeg synes det er flaut å spise hos venner hele tiden. Og til deg som lurte: jeg rydder i huset og gjør ting han ber meg om. Jeg har faste oppgaver. Jeg har fått 6 røykpakker av han i løpet av de 3 årene jeg har røykt, så er nok ikke bortskjemt når det gjelder røyken. :)

Jeg har hatt mye problemer med barnevernet pga de tror han driver med omsorgssvikt, har vært i fosterhjem i 2 år og på 2 institusjoner, men jeg er ute av det nå. Jeg gjør bare det pappa ber meg om å gjøre. For jeg er veldig glad i han, men jeg synes han er litt gjerrig.

Anonymous poster hash: e1682...cd0

Han driver jo med omsorgssvikt, så de har rett i det.

Kan du ikke snakke med barnevernet da, få til en ordning som gjør at du kan få barnetrygden sånn at du kan kjøpe deg mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skal ikke gi deg røyk (jeg hadde aldri gitt røyk til barn (eller noen andre for den del) under 18 år), men så lenge du ikke er myndig og bor hos han skal det være mat i hus. Noe annet ER faktisk omsorgssvikt, så barnevernet er nok ikke så langt utpå viddene her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører bare saken fra din side og jeg tipper du overdriver en smule.

For det første: Kutt røyken!

For det andre: Du går på videregående. Da får du stipend og det bør faktisk holde til dine daglige behov så lenge du ikke har utgifter til husleie o.l.

Slutt med den klagingen!

Anonymous poster hash: e943b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører bare saken fra din side og jeg tipper du overdriver en smule.

For det første: Kutt røyken!

For det andre: Du går på videregående. Da får du stipend og det bør faktisk holde til dine daglige behov så lenge du ikke har utgifter til husleie o.l.

Slutt med den klagingen!

Anonymous poster hash: e943b...209

Man får ikke noe særlig til stipend når man bor hjemme og ikke på hybel... Hadde Ts bodd på hybel så ville hun fått borteboerstipend.

Synes ikke Ts klager unødvendig når faren ikke kjøper inn mat og Ts må spise hos venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører bare saken fra din side og jeg tipper du overdriver en smule.

For det første: Kutt røyken!

For det andre: Du går på videregående. Da får du stipend og det bør faktisk holde til dine daglige behov så lenge du ikke har utgifter til husleie o.l.

Slutt med den klagingen!

Anonymous poster hash: e943b...209

Ikke i juni-juli.

Resten av året blir en annen sak.

Men TS sin far er pålagt å sørge for at det finnes vanlig mat tilgjengelig i huset. Litt brød og pålegg og litt pasta og grønnsaker til middag f.eks., det skal han tilby. Ut over det kan han naturligvis ikke forventes å kjøpe røyk, og heller ikke mer klær enn det som er strengt nødvendig. Men når TS skriver om fosterhjem og institusjoner kan man jo anta at det faktisk er omsorgssvikt. Da bør TS ta kontakt med offentlig ansatte, helsesøster, barnevern, fastlege, etc.

Anonymous poster hash: db033...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser så er ikke dette rette stedet å be om råd. Her inne har flokken lært seg å henge seg opp i bagatellene i innlegg, og nå for tiden er det in å henge seg opp i røyk, og da gjør flokken det flokken skal. :rolleyes:

Jeg synes det du forteller er alvorlig. Start med å snakke med en rådgiver, nav etc. Du må begynne et sted.

Og dere som flåser med en ungdom som dette: Fysj!



Anonymous poster hash: 45836...4cb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får ikke noe særlig til stipend når man bor hjemme og ikke på hybel... Hadde Ts bodd på hybel så ville hun fått borteboerstipend.

Synes ikke Ts klager unødvendig når faren ikke kjøper inn mat og Ts må spise hos venner.

Jo da. Det gjør man. Kommer selvfølgelig ann på inntekten til foreldrene og om de er gift eller ikke.

Men det høres ut som om far er enslig forsørger og at inntekten ikke er i toppsjiktet hvis de må velge mellom mat eller medisiner og da vil sannsynligvis ts ha rundt 1800,- pr mnd + litt mer i august og januar. Og selv om man ikke får utbetaling i juni og juli så vet man det på forhånd og kan sette av litt til de to månedene.

Og det er ikke tilstrekkelig å bå på hybel for å få borteboerstipend. Her kommer avstand til hjem mm. med i bildet også.

Anonymous poster hash: e943b...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt sykt hvordan folk skriver på dette forumet. "Få deg en jobb" ? Really? Hun får ikke mat hjemme og hun er under 18 år, det er sykt å drive å dra henne ned når hun virker som om hun sliter hjemme.



Anonymous poster hash: d3d55...54c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Ingen under 18 skal måtte jobbe for å få penger til mat. Det er helt latterlig å svare slikt. Foreldre har forsørgerplikt til barnet er 18, og det innebærer at han har plikt til å sørge for mat. Noe annet er omsorgssvikt og kan meldes til barnevernet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen under 18 skal måtte jobbe for å få penger til mat. Det er helt latterlig å svare slikt. Foreldre har forsørgerplikt til barnet er 18, og det innebærer at han har plikt til å sørge for mat. Noe annet er omsorgssvikt og kan meldes til barnevernet.

Enig med deg.

Anonymous poster hash: 4d842...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke får mat hjemme, så er det omsorgsvikt og burde vasles. Og de rette instansene burde varsles.

Røyk derimot kan du slutte å sutre etter. Det har han ikke lov til å kjøpe til deg en gang, så å sitte å sippe over den biten blir bare tåpelg.



Anonymous poster hash: 20f47...660
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Fyren høres ut som en elendig far. Enkelte mennesker skulle aldri fått lov til og fungere i den rollen.

Men drit nå i og røyke da unge mann. Seriøst det er få ting som er så teit og barnslig som det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Skaff deg en jobb. Problem solved. Avisbud, kanskje? Utrolig at ungdommer syter dersom de ikke får ting av foreldrene.

Hadde personlig ikke noe problem med å handle og lage min egen mat fra jeg var 15 år.

Mine barn jobbet ved siden av skolen fra de var gamle nok, men det var selvsagt vi foreldre som kjøpte og betalte maten i huset.

Og ja - de brukte snus og vi kjøpte ofte snus til dem.

Jeg synes ikke TS forlanger for mye, høres helt urimelig ut at en far ikke betaler maten de trenger, det er faktisk helt normalt.

At du har betalt og lagd maten hjemme fra du var 15 hører nok heller til unntakene.

Endret av Artistina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En person under 18 skal da ikke bruke egne penger på å forsørge seg selv! Helt sykt at dere mener at eneste løsning er å finne seg en jobb.

Har du ingen kontaktperson i barnevernet TS, siden du har vært involvert tidligere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye oppgulp på kg om dagen, men denne tok kaka.

Ingen under 18 skulle måtte skaffe seg sin egen mat eller måtte gå til venner for å kunne spise.

En ting er at å røyke ikke er smart, men når man først gjør det så er det ikke bare bare å slutte. Og spesielt ikke hvis man har det litt vanskelig for da er røyken en god trøst å ha.

Til ts: Du er som du sier glad i faren din, men du har det ikke bra hos han. Varsle barnevernet slik at du ikke utsletter deg selv i kjærligheten til faren din. Du kan fortsatt være glad i faren din selv om du bor i fosterhjem eller på institusjon.

Lykke til :hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må en del rulle inn snart. Så jeg tror flere her ikke er ved sine fulle fem pga varmen.

Så lenge personen er under 18 år eller går på vanlig videregående skole, så slår barneloven fast at foreldre skal forsørge sine barn. Dvs tak över hodet, mat, medisiner, minimom av klær, mm.

TS, kom deg i kontakt med barnevernet eller nav. Du har krav på minimum hjemmefra. Finnes dessverre altfor mange foreldre som ikke forsørger sine barn slik de skal.

Anonymous poster hash: a732a...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...