Gå til innhold

Nevrotisk familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har det, som vet hvordan det er? Svigerfamilien er slik, det er så slitsomt, føler det suger energien helt ut av meg når vi er med dem. Jeg er i tillegg introvert. De bor 1,5 timer unna ca, og når vi er der, overnatter vi i 3-4 dager, det er aldri dagstur siden det blir for mye styr.

De er livredde utlendinger, er vi i byen med dem og det går utlendinger forbi, blir de helt på tuppa og hvisker "han der så skummel ut", "det er ikke trygt her" osv. Vi har en hund, og han er med på besøk. Hvis han ikke går og spiser hele tiden, eller drikker masse vann, blir de også på tuppa. "Har han spist, når spiste han sist, skal du gi ham mat, skal du ikke spise, er du ikke sulten", slikt mas hele tiden.

Sist vi var der ga svigermor ham en skinkebit (fordi han hadde jo spist sååå lite, han oppførte seg akkurat som han pleier, spiser når han er sulten), og etter han hadde spist den, gikk han bort til gulvteppet i stua og gned ansiktet mot teppet. Det gjør han alltid, jeg har tenkt det var for å tørke munnen eller noe. Og da brøt svigermor ut: "hva gjør han, blir han kvalt??", helt hysterisk. Hello, kvalt av en kokt skinke? Han er ikke dum heller.

Det var bare noen få eksempler, det er alltid noe.

Det er så slitsomt, mannen min er også enig i det. De er helt på tuppa hele tiden, maser om alt. Vi har bestemt oss for å kutte kontakten ned til et minimum. Er det noen her som vet hvordan det er? Føler at det ikke er så vanlig?

Anonymous poster hash: dd4d3...a7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike mennesker kan man ikke gjøre noe med. Dere gjør lurt i å kutte kontakten.



Anonymous poster hash: 1cd6b...4e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Kutte kontakten til et minimum pga dette?

Hadde bare fleipet det bort og ledd jeg da. De er jo ikke annet enn uvitende og noe hysteriske! Men synd de er det da,ihvertfall mht utlendinger.

Hvis dere ler av dem,og de blir fornærmet,så forklar hvor latterlig dere finner dette?

Eller ta en mer seriøs samtale på det? Syns dere skal prøve noe før dere kutter kontakten til et minimum. Vær litt tolerante og overbærende.

Dette er,etter mitt syn bare en bagatell i forhold til hva andre kutter kontakten til et minimum for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er så fastsatte i sine egne meninger at det vil føre til masse frustrasjon å forsøke å få dem til fornuft.



Anonymous poster hash: 1cd6b...4e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte kontakten til et minimum pga dette?

Hadde bare fleipet det bort og ledd jeg da. De er jo ikke annet enn uvitende og noe hysteriske! Men synd de er det da,ihvertfall mht utlendinger.

Hvis dere ler av dem,og de blir fornærmet,så forklar hvor latterlig dere finner dette?

Eller ta en mer seriøs samtale på det? Syns dere skal prøve noe før dere kutter kontakten til et minimum. Vær litt tolerante og overbærende.

Dette er,etter mitt syn bare en bagatell i forhold til hva andre kutter kontakten til et minimum for!

Poenget er at vi blir slitne av det, og ikke orker mer. Det er ikke snakk om et par år, men mye mer enn det, og vi ser dessverre en skummel utvikling; de blir verre og verre. Mer ekstreme. For et par år siden, var de f.eks ikke redde for utlendinger. Må nevnes at det å kutte kontakt ikke utelukkende er basert på dette, det er mye annet rusk som jeg ikke gadd å nevne i denne tråden her som ligger til grunne for å kutte ned på kontakten, men det at vi blir veldig slitne av dem er en stor årsak,

Anonymous poster hash: dd4d3...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er så fastsatte i sine egne meninger at det vil føre til masse frustrasjon å forsøke å få dem til fornuft. Anonymous poster hash: 1cd6b...4e8

Jeg prøvde å si ifra noen ganger, men det går over hodet på dem; de lukker ørene. Og når de er på sitt mest ekstreme (f.eks når de er livredde fordi de ser en person de gikk på skole med eller når man ikke tar tlf fordi man er opptatt (ikke fordi man hater dem, som de påstår)), er det umulig å nå inn, ja.

De har alltid (!) rett, uten unntak. Alltid! Uansett hvor mye jeg der og da kan bevise at de tar feil. Er som å snakke til en vegg.

Anonymous poster hash: dd4d3...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Poenget er at vi blir slitne av det, og ikke orker mer. Det er ikke snakk om et par år, men mye mer enn det, og vi ser dessverre en skummel utvikling; de blir verre og verre. Mer ekstreme. For et par år siden, var de f.eks ikke redde for utlendinger. Må nevnes at det å kutte kontakt ikke utelukkende er basert på dette, det er mye annet rusk som jeg ikke gadd å nevne i denne tråden her som ligger til grunne for å kutte ned på kontakten, men det at vi blir veldig slitne av dem er en stor årsak,

Anonymous poster hash: dd4d3...a7b

Ok,javel. Forholdt meg kun det som du skrev i innlegget. Hva mer det er kan jo ingen vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,javel. Forholdt meg kun det som du skrev i innlegget. Hva mer det er kan jo ingen vite.

Jeg spurte heller ikke om vi skulle kutte ned på kontakten, men nevnte at vi har gjort det spm et tiltak. ;) at du svarte på det er jo noe du valgte helt selv, ut av det blå.

Anonymous poster hash: dd4d3...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...