Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig? Om familie og ferie..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er "vi" blitt så egoistiske at ingenting kan rokke på vår hellige frihet? Alle skal gjøre det som gagner seg selv mest og best?

Anonymous poster hash: b33f6...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer litt på hvorfor så mange mener at ts har "rett" på å få tid med sine foreldre i ferien. Denne tiden vil jo da bli tatt fra tiden moren til ts ønsker å tilbringe med sin øvrige familie som bor langt unna.

Moren hennes har også et behov for å treffe sin familie, som antagelig nå begynner å dra på årene. Er det så viktig for ts så kunne hun da vel ha reist sammen med dem.

Endret av Celtic Heart
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor så mange mener at ts har "rett" på å få tid med sine foreldre i ferien. Denne tiden vil jo da bli tatt fra tiden moren til ts ønsker å tilbringe med sin øvrige familie som bor langt unna.

Moren hennes har også et behov for å treffe sin familie, som antagelig nå begynner å dra på årene. Er det så viktig for ts så kunne hun da vel ha reist sammen med dem.

Helt enig i denne!

Anonymous poster hash: 0fc8b...a65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gang på gang med besteforeldredag?!

Kjære vene, hva er det for et sted du bor?

Besteforeldrene til mine barn bor et stykke unna, mellom 1 og 2 times kjøretur. Jeg kan derfor telle på en hånd de gangene de har satt sine ben på barnas barnehage/skole, og da regner jeg både henting og tilstelninger som sommer/juleavslutning osv. Og min eldste er så godt som voksen nå.

Men barna har et supert forhold til sine besteforeldre likevel, for vi har samvær på fornuftige premisser.

helt enig!! Mine besteforeldre har aldri vært med på noen tilstelninger i barnehagen eller skole, det vet jeg de ikke har noen interesse av. 17 mai syns de også bare er masete, men allikevel er vi mye sammen, kommer innom til lunsj, eller middag, overnatter hos hverandre i helger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby som henger i puppen annenhver time har ikke noe på overnatting å gjøre.

Anonymous poster hash: b33f6...5e4

Det er ingen som sier det. Men det er ganske åpenbart at hun bryr seg og jeg reagerer på at du først klager over at hun var bortreist akkurat under fødselen og dermed ikke kunne stille opp når det passet deg, for i neste øyeblikk å klage over at hun vil ha babyen på overnatting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som sier det. Men det er ganske åpenbart at hun bryr seg og jeg reagerer på at du først klager over at hun var bortreist akkurat under fødselen og dermed ikke kunne stille opp når det passet deg, for i neste øyeblikk å klage over at hun vil ha babyen på overnatting..

Fordi at ALT skal følge hennes pipe!! Men dette er visst utenfor folks fatteevne!

Det er helt greit å møtes på midten, men ikke alltid at ting skal være på hennes prinsipper!

Er noen inne her kun for å provosere??!!

Anonymous poster hash: b33f6...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt enig!! Mine besteforeldre har aldri vært med på noen tilstelninger i barnehagen eller skole, det vet jeg de ikke har noen interesse av. 17 mai syns de også bare er masete, men allikevel er vi mye sammen, kommer innom til lunsj, eller middag, overnatter hos hverandre i helger etc.

Jeg syns det er ytterst spesielt at besteforeldre faktisk ikke har interesse av å møte opp på tilstelninger!

Anonymous poster hash: b33f6...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ytterst spesielt at besteforeldre faktisk ikke har interesse av å møte opp på tilstelninger!

Anonymous poster hash: b33f6...5e4

Jeg er FORELDER, og har ikke interesse av å møte opp på tilstelninger på skolen. Jeg synes det er kjas og mas, og liker ikke å tørrprate med folk jeg knapt kjenner. Så jeg går kun fordi jeg ikke synes det tar seg ut å sluntre unna.

Når jeg får barnebarn kommer jeg til å holde meg langt unna slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er FORELDER, og har ikke interesse av å møte opp på tilstelninger på skolen. Jeg synes det er kjas og mas, og liker ikke å tørrprate med folk jeg knapt kjenner. Så jeg går kun fordi jeg ikke synes det tar seg ut å sluntre unna.

Når jeg får barnebarn kommer jeg til å holde meg langt unna slikt.

Men det er jo for å være der for barnebarna sin skyld. De setter stor pris på det.

Anonymous poster hash: b33f6...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ytterst spesielt at besteforeldre faktisk ikke har interesse av å møte opp på tilstelninger!

Anonymous poster hash: b33f6...5e4

Det er jo godt vi er forskjellige da :) Og ofte har man jo arvet noe fra foreldrene sine, så mine foreldre er ikke så opptatt av slike tilstelninger, det samme gjelder meg og mannen.

Vi er mer opptatt av å være sammen i hverdagen uten så mye mas, og man får jo faktisk vært mer sammen hjemme enn på all slags tilstelninger hvor vi må fly etter unger og snakke med alle andre. Da får man ikke akkurat snakket så mye sammen som familie, og ofte er barna mer interessert i venner enn foreldre/besteforeldre på slike tilstelninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo godt vi er forskjellige da :) Og ofte har man jo arvet noe fra foreldrene sine, så mine foreldre er ikke så opptatt av slike tilstelninger, det samme gjelder meg og mannen.

Vi er mer opptatt av å være sammen i hverdagen uten så mye mas, og man får jo faktisk vært mer sammen hjemme enn på all slags tilstelninger hvor vi må fly etter unger og snakke med alle andre. Da får man ikke akkurat snakket så mye sammen som familie, og ofte er barna mer interessert i venner enn foreldre/besteforeldre på slike tilstelninger.

Men de legger likevel merke til om besteforeldre aldri er der. Mitt barn er ofte det eneste uten besteforeldre på tilstelninger og er lei seg for det.

Anonymous poster hash: b33f6...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok vi trygt kan si at foreldrene dine er litt på utsiden av det normale, ts. Å reise fra 17-åringer i 2(?) måneder er ikke sett på som i nærheten av ok i de aller, aller fleste kretser.

Men med det som utgangspunkt: slektninger er som de er. Du har sagt fra, de har stilt seg uforstående, så du må nok bare notere deg bak øret at de neppe kommer til å tilbringe noe tid hjemme i feriene fremover, så det er bare å gjøre det beste utav det. Og om en 4-5 år når barnet kan være med besteforeldrene på hytta ei kort uke og dere kan få foreldrefri hjemme så kan det hende du priser deg lykkelig?

Anonymous poster hash: 533b0...326

Ser ikke problemet i at en 17 åring er hjemme alene i 2 mnd. Jeg flyttet på hybel selv da jeg var 17 år for å gå skole. Mange er jo 16år også når de flytter på hybel.

Anonymous poster hash: 190fe...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...