Gå til innhold

Besteforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det Farfar og navn på ene siden og mormor og bestefar *navn*, og bestefar og *navn* (farfars kone ønsker ingen tittel, bestefars kone er bare et par år eldre enn oss foreldre så å kalle henne bestemor passer liksom ikke, Bestefar som bor med mormor heter bestefar fordi han var bestefar til andre stesøskenbarn og dermed og bestefar for våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av våre foreldre hadde noen spesielle ønsker, så da ble det opp til oss. Vi ønsket begge å bruke mormor og morfar på mine og farmor og farfar på hans foreldre. Hans foreldre er skilt, Farmors nye mann er bestefar og Farfars nye dame er bare "Kari" - det valgte de selv.

Jeg har aldri hatt et godt forhold til min mormor, har ikke kontakt med henne i dag, har heller aldri møtt min morfar. Så for meg var det litt viktig å kunne bruke mormor og morfar og få en annen og god assosiasjon til det. Men hadde de villet vært 'bæssmor og bæssfar' (som det ville blitt her) i stedet, så hadde de såklart fått velge det selv.

Mine oldeforeldre på morssiden kalte jeg for "mor og far" forresten, har ikke hørt det bli brukt om besteforeldre, men vet om mange som bruker det om oldeforeldre. Moro hvor forskjellig det er. :)



Anonymous poster hash: a7c52...0b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...