Gå til innhold

Besteforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kalles barnets besteforeldre og hvorfor? Bestemor, mormor eller farmor? Bestefar, morfar eller farfar?

Anonymous poster hash: 87e7a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å ikke lage drama (svigermor som mener at hun er best) så er det bestemor og bestefar fra ... og bestemor og bestefar fra...



Anonymous poster hash: 51bfa...f88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så blir de kalt mormor, morfar, farmor og farfar.



Anonymous poster hash: 7d1c1...034
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Her er det mormor, morfar, farmor og farfar. Rett og slett fordi det er det vi foreldre selv er oppvokst med så noe annet hadde vært unaturlig. Må si jeg ikke skjønner hvorfor det skal være så stas med bestemor eller bestefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor og morfar, farmor og farfar + bestefar (gift med farmor). Det er slik vi er vant til at det er fra egen barndom, og det er greit med et eget navn til hver av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg insisterte på at mine foreldre er bestemor og bestefar, så er svigers farmor og farfar. Var heldigvis ikke stor motstand på det her i gården.



Anonymous poster hash: 77033...e01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke barn selv enda, men jeg kallerfforeldrene til faren min mestis og festis, og foreldrene til moren min er bestefar og mormor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor og bestefar fordi de bor i nabohuset, og mormor og morfar fordi de bor i en annen del av landet.



Anonymous poster hash: 34982...c9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her.. Hmm interessant å høre. Jeg er vokst opp med mormor og morfar og farmor og farfar. Ønsker dette for den lille i magen også, men har ikke sagt dette til besteforeldrene da..

Men svigermor har allerede sagt at hun skal være bestemor? Hun bor på andre siden av landet og er en fæl og selvopptatt dame, som kun tenker på og snakker seg selv. Uansett hva vi snakker om vrir hun det til å handle om seg selv..

Har ikke lyst at våre barn skal kalle henne noe med BESTE i !! :(

Vet det sikkert høres teit ut, men jeg har ikke mye til over for henne (mange grunner til det..)

Anonymous poster hash: 87e7a...315

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært mormor og morfar, farmor og farfar. Da jeg var småjente kalte jeg alle for bestemor og bestefar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med bestemor/bestefar og mormor/morfar, og det er det min sønn har nå også.

Anonymous poster hash: f02ca...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mine besteforeldre så sier jeg; mormor og morfar, og bestemor og bestefar.



Anonymous poster hash: 69439...73e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her.. Hmm interessant å høre. Jeg er vokst opp med mormor og morfar og farmor og farfar. Ønsker dette for den lille i magen også, men har ikke sagt dette til besteforeldrene da..

Men svigermor har allerede sagt at hun skal være bestemor? Hun bor på andre siden av landet og er en fæl og selvopptatt dame, som kun tenker på og snakker seg selv. Uansett hva vi snakker om vrir hun det til å handle om seg selv..

Har ikke lyst at våre barn skal kalle henne noe med BESTE i !! :(

Vet det sikkert høres teit ut, men jeg har ikke mye til over for henne (mange grunner til det..)

Anonymous poster hash: 87e7a...315

Hva sier mannen din din til det da? Han er den som har sin mor som også er din svigermor, og som du tydeligvis har så lite til overs for. Du sier at hun er en fæl og selvopptatt dame. Kanskje barnet ditt vil oppleve henne helt annerledes enn det du gjør, og da skal du vel kanskje sette egne følelser og behov tilside. Om barnet ønsker å kalle henne for noe som handler om BESTE - så la barnet gjøre det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her fekk besteforeldra velga sjølve, så dei heiter mormor og besten, og farfar (og sannsynligvis farmor - farfar er enkemann). Sjølv hadde eg mormor og morfar, farmor og farfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har latt besteforeldrene selv bestemme. Vil jo at de skal ha gode assosiasjoner til navnet de får. Det har resultert i bestefar og mormor :-) På den andre siden er det ikke flere alternativer, så der var det enkelt: abuela og abuelo.

Anonymous poster hash: ebf3e...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han syns ikke det er så nøye hva de blir kalt.

Grunnen til at jeg ikke kommer overens med svigermor er forøvrig at hun har sagt masse slemt om meg til min samboer (hennes sønn). Og når da oppførselen hennes er som den er i tillegg, så er ikke meg og henne en god match.

Uansett, så ønsker jeg at barnet skal ha et så godt forhold som mulig til henne. Selvom jeg aldri kommer til å ville ha det.

Hva sier mannen din din til det da? Han er den som har sin mor som også er din svigermor, og som du tydeligvis har så lite til overs for. Du sier at hun er en fæl og selvopptatt dame. Kanskje barnet ditt vil oppleve henne helt annerledes enn det du gjør, og da skal du vel kanskje sette egne følelser og behov tilside. Om barnet ønsker å kalle henne for noe som handler om BESTE - så la barnet gjøre det.

Anonymous poster hash: 87e7a...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her blir det farmor og farfar, mormor og bestefar og til slutt morfar og bestemor. :)

Anonymous poster hash: ee991...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas farmor heter farmor etter eget ønske (farfaren er død), mormor/morfar blir kalt mor og far etter eget ønske. Da jeg var liten kalte jeg alle besteforeldrene mine bestemor og bestefar. Synes besteforeldrene bør få velge dette selv i størst mulig grad.



Anonymous poster hash: c6831...010
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Bestemor og bestefar (farmor + mannen), mormor og bestefar (mormor+ mannen), bestefar XXX (morfar),

farfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, så ønsker jeg at barnet skal ha et så godt forhold som mulig til henne. Selvom jeg aldri kommer til å ville ha det.

Anonymous poster hash: 87e7a...315

I så fall så bør du la henne kalle seg bestemor, med mindre det er veldig viktig for din mor å bli kalt det (da får dere trekke lodd eller noe).

Du sier jo imot deg selv her. Du sier at du ønsker at barnet skal få et best mulig forhold til svigermoren din, samtidig som du ikke ønsker at barnet skal kalle henne noe med "beste" i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...