Gå til innhold

Hvit keramikkservant kjøkken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å pusse opp huset og vurderer å montere hvit keramikkservant. Noen her som har erfaringer å dele?



Anonymous poster hash: c7de5...f76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninna mi har. Den ser bestandig skitten og og må skrubbes flere ganger om dagen. Jeg ville styrt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med brukeren over, styr unna.

Anonymous poster hash: ac40f...aa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten jeg bodde i tidligere hadde en slik servant... anbefales ikke! Bare masse styr med vasking etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og en slik, dobbel. Veldig grei praktisk stor vask . Eneste ulempen er det som er nevnt i et annet innlegg at alt vises når den er hvit. Den er også kolosalt tung, men det betyr jo heller ikke noe når den først er slept i hus og montert. Synes den er stilig og er med på å gi kjøkkenet karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er mer bekymret for muligheten for at servanten kan sprekke og at det lett vil bli hakk etter støpejernspanna når den skal vaskes?

Anonymous poster hash: c7de5...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Domsjö fra Ikea, om det er en slik du mener? Den ser ofte skitten ut, og må gås over kjapt hver dag. Man må selvsagt ta litt hensyn når man legger i stekepanner og kjeler, og ikke slenge dem i. Hadde lik i leiligheten vi bodde i før, og der fikk vi et lite skår i kummen ganske tidlig, men ingen flere på tre år etter det. Det syntes, men ikke så mye. Den vi har nå er fremdeles plettfri etter ett år. Elsker den, og hadde ALDRI kjøpt en vanlig kjip kum igjen! Vår hvite kum passer perfekt og kjøkkenet vårt ser mye mer stilig ut med den enn en vanlig sinkkum! Ville definitivt gått for hvit kum om det er det som passer kjøkkenet!



Anonymous poster hash: f20a7...eb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å pusse opp huset og vurderer å montere hvit keramikkservant. Noen her som har erfaringer å dele? Anonymous poster hash: c7de5...f76

Mister du noe ned, på feil måte, så er det hull tvers igjennom vasken. Vasker du stekebrett fra ovnen og er uheldig, så har du riper og hakk. Til et "pynte-kjøkken", sikkert ok, men til et bruks skjøkken > styr unna!

Anonymous poster hash: f3fa7...b55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke anbefalt det i kjøkkenbutikken, de sa glass lettere knuste enn i en vanlig metallvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister du noe ned, på feil måte, så er det hull tvers igjennom vasken. Vasker du stekebrett fra ovnen og er uheldig, så har du riper og hakk. Til et "pynte-kjøkken", sikkert ok, men til et bruks skjøkken > styr unna!

Anonymous poster hash: f3fa7...b55

Syns du tar litt hardt i, men.. Bruker i aller høyeste grad vårt kjøkken, og utviser ikke mer enn normal forsiktighet med kummen vår i hvert fall. Fremdeles ingen merker som sagt.. ;)

Anonymous poster hash: f20a7...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Domsjø fra IKEA i nesten 4 år nå, den ser fortsatt helt ny ut. Jeg er en ivrig hobbykokk, så den har blitt mye brukt også! Jeg er forsiktig med tyngre jernpanner, men ellers har jeg behandlet den som en vanlig vask.

Litt Jif gjør den fin og hvit, men siden den bør vaskes hver dag er det en stor fordel med en kran med uttrekkbar slange, da er det enkelt å spyle vasken ren.

Jeg skal ha samme type vask i det neste kjøkkenet mitt, helt klart!

Anonymous poster hash: a2731...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ kan være en vask i Silestone?

Anonymous poster hash: a2731...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tingene som b.la nevnes i denne tråden var grunnen til at jeg valgte å gå for en i rustfritt stål.

Jeg var veldig redd det skulle gi det klassiske kjøkkenet mitt en " industrikjøkken-look " men sluttresultatet ble over all forventning.

Knotter og håndtak er i krom, detaljene på hvitevarene, blandebatteri, ventilator, er i sort glass og børstet stål og benken er i sort granitt.

Kjøkkenapparatene på benken går i sort, glass, børstet stål eller krom.

Jeg er ikke et rotehue, men jeg gidder ikke vaske mer enn jeg må.

Jeg heller varmtvann med en oppvasktablett/pulver i og lar det stå over natten. Vips så er vasken helt ren og ser helt ny ut.

Jeg slipper å bekymre meg for at den skal sprekke, jeg slipper å måtte vaske og skrubbe den daglig, jeg slipper å bekymre meg for riper, ogsåvidere.

Har faktisk fått en del skryt for den. :ler:

( Noe jeg ikke hadde regnet med fordi... Vel... Børstet stål er kjedelig :P )

Endret av O___o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...