Gå til innhold

Noen her inne som har lagt ut anbud på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og har dere fått mye eller noe respons?

Jeg har lagt ut anbud for ei uke siden, og av 225 så er det bare 4 stk som har tatt kontakt.

To stk har vært på befaring, ene har ikke gitt lyd fra seg og andre har brukket benet.

De to andre; en har ombestemt seg og den andre tar ikke kontakt.

Føler dette er så useriøst og jeg står fast. Kjenner ingen som kan hjelpe meg, derfor jeg la ut anbud.

Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: aa3f3...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt ut både på finn og på mittanbud.no og enten fått dårlig respons eller respons som virker uprofft.

Så nå har jeg heller brukt gulesider og ringt for å få anbud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan skrive ca hva det gjelder og område, så kanskje noen vet om firma i nærheten som de selv har brukt og kan anbefale?😊

Her inne altså

Anonymous poster hash: 82c28...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no synes jeg ikke er så bra på slike ting, jeg foretrekker mittanbud.no til slike ting. Har lagt ut begge steder, men fikk definitivt best respons hos mittanbud.

En del useriøse, men også en del seriøse.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut på mittanbud også, og fikk kun 3 henvendelser. Kanskje det beste er bare å gå inn på nettet og lete selv. Jeg trenger noen som kan sette opp tapet i stuen min, og jeg kjenner ingen som kan gjøre det for meg. De få som jeg har spurt, har hektiske liv og barn osv.. Har faktisk ringt et firma også, men de ville ha 12000kr pluss moms, og det er dyrt for meg :( får vel ringe videre.

Ts

Anonymous poster hash: aa3f3...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte an anbudstorget til å renovere badet. Valgte billigste tilbud (150000kr istdf 280000kr på dyreste), og det ble en fullstendig katastrofe.

Brukte finn.no neste gang og fikk igjen flere gode tilbud. Valgte ikke billigst, men de vi trodde mest på til å klare å skifte vinduer og dører. Ble en enda verre katastrofe.

Ingen av delene er anbudstjenestene sin feil - de bare kobler kunder og tjenesteleverandør. Men det jeg har lært er at vi nå bare bruker håndverkere fra bygda/nærområdet. De er nødt til å oppføre seg og gjøre en forsvarlig jobb - fordi alle kjenner alle her.

Norske håndverkere har dessverre vist seg å være grovt underkvalifisert, neglisjerende og uinteressert. :(

Anonymous poster hash: b567f...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte an anbudstorget til å renovere badet. Valgte billigste tilbud (150000kr istdf 280000kr på dyreste), og det ble en fullstendig katastrofe.

Brukte finn.no neste gang og fikk igjen flere gode tilbud. Valgte ikke billigst, men de vi trodde mest på til å klare å skifte vinduer og dører. Ble en enda verre katastrofe.

Ingen av delene er anbudstjenestene sin feil - de bare kobler kunder og tjenesteleverandør. Men det jeg har lært er at vi nå bare bruker håndverkere fra bygda/nærområdet. De er nødt til å oppføre seg og gjøre en forsvarlig jobb - fordi alle kjenner alle her.

Norske håndverkere har dessverre vist seg å være grovt underkvalifisert, neglisjerende og uinteressert. :(

Anonymous poster hash: b567f...594

Er dette bare basert på din erfaring, eller har du bevis på dette?

Dere sjekket vel hos ulike registre, slik som Fagrådet for våtrom osv?

Har selv pusset opp badet og valgte noen som sto listet opp hos Fagrådet for våtrom. I tillegg til at jeg sjekket dem i mesterregisteret. I tillegg hentet jeg også inn referanser, sånn for å være på den sikre siden, og leste så mye jeg kunne om dem på nettet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min erfaring, delt med mine kollegaer, venner, bekjente. Alle prøver å få tak i enten lokale, tyske eller litauiske håndverkere her.

Sjekket selvsagt referanser og sertifikater i forkant. Mye av problemet var forsinkelser, manglende ansvarstaking, dårlig planlegging. Mye av arbeidet måtte gjøres på nytt for at vi ble fornøyde.

Anonymous poster hash: b567f...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lagt ut på mitt anbud og finn.no. Det var utrolig mange som tok kontakt gjennom mitt anbud, og noen via finn.no. Dessverre var ingen, seriøst ingen, seriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...