Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestilt meg noen fargeleggingsbøker for voksne, men har ikke kjøpt noe å fargelegge med ennå. Kan jeg få konkrete tips med linker til hva dere andre bruker? :)



Anonymous poster hash: 08c0b...b60
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat bestilt meg noen fargeleggingsbøker for voksne, men har ikke kjøpt noe å fargelegge med ennå. Kan jeg få konkrete tips med linker til hva dere andre bruker? :)

Anonymous poster hash: 08c0b...b60

Er det virkelig noe voksne mennesker driver med? Hva er poenget?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Palamina: JA! Voksne driver med dette. Det er kanskje ikke veldig mange, men jeg tipper mange flere hadde hatt godt av det. Aktiviteter som gjør at man er her og nå, og alle tanker/bekymringer om i går og i morgen får ingen plass. Puslespill, håndarbeid og maling f.eks. Og nå også fargelegging.

Når det gjelder fargeblyanter har jeg ingen tips utover at du bør legge litt penger i det, og velg et sett som har flere nyanser av de forskjellige fargene. Det er så mange detaljer i disse bøkene at jo flere farger jo bedre.



Anonymous poster hash: a437a...c2e
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke det fantes en gang, kan du linke til produktet? Er det noe lignende paint by numbers-bildene som selges i hobbybutikker?



Anonymous poster hash: 6d044...4e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg gidder å påpeke andres idioti og arroganse. I dette tilfellet gjør jeg det gjerne, hva er poenget ditt? Å forsøke å rakke ned på andres hobbyer, er i beste fall uvitenhet.

Jeg vil tro at ganske mange syntes dine fritidssyssler og nedstressingsteknikker er dustete, men ingen føler utpreget behov for å spørre hva poenget ditt er.

Det er ikke uvitenhet, men heller en torn i siden til fargelegginsbøker, uansett alder. Vil heller foreslå et glass vin, et lerret og en malepensel. I hvert fall noe man skaper ut fra seg selv. Selv om jeg er enig med deg Yolande, det finnes mye annet som er mer dustete å bruke tiden sin på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke uvitenhet, men heller en torn i siden til fargelegginsbøker, uansett alder. Vil heller foreslå et glass vin, et lerret og en malepensel. I hvert fall noe man skaper ut fra seg selv. Selv om jeg er enig med deg Yolande, det finnes mye annet som er mer dustete å bruke tiden sin på.

En del mennesker liker å være kreativ med farger på denne måten, andre har lerret, maling og en mugge øl :Nikke: Jeg hører til den siste kategorien, men disser ikke fargeleggingsentusiastene. Det er forøvrig en repotasje om det i VG helg idag, hvor hun som blir interjuvet forklarer ganske godt hva dette gjør for henne.

Da kan vi vel slutte å spore av denne tråden. PEACE :blomst:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del mennesker liker å være kreativ med farger på denne måten, andre har lerret, maling og en mugge øl :Nikke: Jeg hører til den siste kategorien, men disser ikke fargeleggingsentusiastene. Det er forøvrig en repotasje om det i VG helg idag, hvor hun som blir interjuvet forklarer ganske godt hva dette gjør for henne.

Da kan vi vel slutte å spore av denne tråden. PEACE :blomst:

Okidok, dette er tydeligvis er greie som har gått meg hus forbi. Får slutte å avspore ja.

Fargeblyantene som er min favoritt er Caran d'Ache , brukt dem i 30 år, ingen andre kan måle seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen link, jeg kjøpte mine på Ringo. Er helt tynne tusjer som har spiss som en tusjpenn. Kom i en pakke med mange farger, kostet 59kr tror jeg. Har også noen helt vanlige tusjer med tykkere spiss som jeg bruker på større bilder.



Anonymous poster hash: b8472...672
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kulepenner som jeg kjøpte på Nille for litt under hundrelappen :) 20 fine liners, funker veldig bra. Kjempegøy å fargelegge igjen!



Anonymous poster hash: a7ec4...69b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste ikke det fantes en gang, kan du linke til produktet? Er det noe lignende paint by numbers-bildene som selges i hobbybutikker?

Anonymous poster hash: 6d044...4e3

Jeg har bestilt denne boka; http://www.adlibris.com/no/bok/den-hemmelige-hagen-9788205482890og denne; http://www.adlibris.com/no/bok/nature-mandalas-9781574219579 .

Anonymous poster hash: 08c0b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke uvitenhet, men heller en torn i siden til fargelegginsbøker, uansett alder. Vil heller foreslå et glass vin, et lerret og en malepensel. I hvert fall noe man skaper ut fra seg selv.

Poenget med fargelegging er at det er meditativt, og et helt annet modus enn år man skaper selv. Å drive med det ene utelukker ikke det andre heller.

Anonymous poster hash: 496d4...0be

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sånn bok for å kunne sitte og fargelegger samtidig som min femåring fargelegger i sine fargeleggingsbøker. Endte med at femåringen ville fargelegge i min bok, og fikk hjelpe til med å fargelegge i den. Jeg gikk ganske fort lei, men det er veldig fine og spesielle bøker. Tar den sikkert frem igjen etter å ha lest et par bøker, og når jeg føler at jeg har tid igjen. Tror å legge puslespill eller lage sølv-skrapebilde hadde gitt meg mer. (Å male og tegne enda mer)

Anonymous poster hash: bc1a3...931

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Kjøpte på Vivo bokhandel en liten bok der hvert ffargeleggingsbilde er et postkort. Koselig å kunne gi bort/vise frem det man sysle med. Har alt fått farget og brukt et par som bursdagskort.

Ang.tusj versus fargeblyanter. Personlig synes jeg at det blir finest når man bruker blyantene, det blir mer spill og liv over det som skal farge fargesettes. Det blir mer flatt på en måte med tusj og kanskje litt standardisert og...mindre personlig...? En annen ting er at det er mulig å viske om man gjør feil, pluss muligheten til å skape nyanseforskjeller ved f.x.lett/tung farging, fargeblande, osv.

Og sist men ikke minst; dette er Gøy!!📝🌈💮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha tusjer så kan du sjekke ut Chameleon pens. De er litt dyre for et fullt sett (22 tusjer), men du får flere fargenyanser ut av bare den ene tusjen. :) Finnes også mindre sett på 5 tusjer.

Om du vil ha fargeblyanter, så vil jeg tro at Derwent sine er lettest å få tak i. De er også ganske rimelige i prisen. Kan kjøpes på Clas Ohlson. Sikkert andre plasser også, men jeg kommer ikke på noen akkurat nå.



Anonymous poster hash: d4333...2cb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...