Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Tusen takk! :D

Hei Focklop og gratuelrer med graviditeten. :-)

Jeg leste tråden din i forbindelse med kronisk hodepine, og fikk opp at jeg skulle kontakte deg. Beklager at jeg sender denne meldingen på dette forumet. Jeg har slitt med hodepine nærmest nærmest hver dag etter en hjernerystelse for over ett år siden, og lurte bare på om du kunne gitt meg noe av dine erfaringer? Kunne du ha sendt det til [email protected] Dersom du ikke ønske å benytte dette forumet.

Vil bare vite mest mulig, slik at jeg om mulig kan finne en utvei.

Er svært takknemmlig for din tilbakemelding. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Focklop og gratuelrer med graviditeten. :-)

Jeg leste tråden din i forbindelse med kronisk hodepine, og fikk opp at jeg skulle kontakte deg. Beklager at jeg sender denne meldingen på dette forumet. Jeg har slitt med hodepine nærmest nærmest hver dag etter en hjernerystelse for over ett år siden, og lurte bare på om du kunne gitt meg noe av dine erfaringer? Kunne du ha sendt det til [email protected] Dersom du ikke ønske å benytte dette forumet.

Vil bare vite mest mulig, slik at jeg om mulig kan finne en utvei.

Er svært takknemmlig for din tilbakemelding. :-)

Hei! Tusen takk :)

Uff, så leit at du også har blitt plaget med det! :( Helt greit å ta det her, ingen problem! Jeg har kronisk hodepine og migrene, som oftest kommer av spenninger, og da kaller man det spenningshodepine. Ikke alltid det kommer av spenninger, og da kan det sitte i forskjellige deler av hodet, bak øynene osv. Jeg anbefaler å dra til en flink nevrolog om du ikke har gjort det tidligere, og prøv å kjenn litt på hodepinen din hvor den sitter så du kan forklare nevrologen i detalj hvilken type hodepine du har. Har du vært på mr og fått scannet hodet? Det kan være lurt. Nevrologer setter stor pris på om du kan skrive en slags dagbok, hvor du kan gradere hodepinen i forhold til hvor vondt du har det. 1 er lett hodepine, hvor du kan dra på jobb og egentlig ikke bli særlig påvirket, 2 hvor du har mer vondt og har vanskeligheter med å fungere optimalt, og 3 hvor du er nødt til å ligge helt i ro og slappe av. Skriv gjerne kommentarer om når du får vondt, om det er enkelte ting som trigger smertene osv.

Etter å ha vært plaget med daglig hodepine i mange år har jeg lært meg å kjenne hvilken type det er, og dermed måtte ha gjort forskjellige ting for å lette smertene. Jeg har lært meg forskjellen på om smerten kommer fra lite mat, lite væske, lite hvile eller spenninger. Nå er jeg ikke noe lege som kan si noe om hvilken type hodepine du har, men mitt beste tips er å se om du har lagt på deg spenninger og låsninger i rygg og nakke. Det er en evig ond sirkel dette her, for når man først har vondt er det lett å trekke skuldrene litt opp, som igjen skaper mer spenninger og mer hodepine... Det har hjulpet meg mye å dra jevnlig til kiropraktor som løsner opp i nakke, skuldre og rygg. Jeg ble også bedre av akupunktur, men det ble for dyrt med reise og behandling :)

Håper du ble litt klokere! Og du får ha god bedring og masse lykke til, forstår så godt hvordan du har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå kjenner jeg virkelig at det røres inne i magen, og det er såå herlig <3 På mandag blir det ny UL for å ta en ekstra titt på hjertet siden de ikke fikk se alt av det sist. Alt så bra ut, men greit å være sikker. Og så har jeg begynt å tenke; enn om jenta plutselig har blitt en gutt? :fnise: Ikke at det har noe å si!

Jeg er i full gang med jobb og kjenner jeg egentlig har startet opp med alt for mye for brått til å ha vært arbeidsledig siden juni. Skikkelig stressende på jobb for tiden, og har allerede vært borte to dager pga migrenen. Heldigvis er dette kun ekstra, så blir mindre jobbing etter neste uke. Puh!

Magen eser ut som en ballong, og jeg har ingenting å ha på meg. Artig å se at den vokser! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabukser neste! :hjerte:

Hihi, jaa! Gleder meg til lønning, og så er jeg så heldig som får rabatt på mammaklær :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gårdagens ultralyd fikk vi ikke sett noen ting. Vi fikk målt hodet, men hun lå så sammenkrøket og langt nede at hele turen nærmest var forgjeves :P blir ny UL neste uke!

Første kontroll til jordmor i dag, godt å få litt ekstra informasjon :) Lille prøvde å sparke bort doppleren, vil verken bli sett eller hørt på, hihi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe gjemmer seg skikkelig altså :P

Ja, hun er visst litt sjenert :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vesla er mer samarbeidsvillig på UL neste uke da ;) Spennende! Snart halvveis i svangerskapet jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vesla er mer samarbeidsvillig på UL neste uke da ;) Spennende! Snart halvveis i svangerskapet jo :)

Ja, tiden går ufattelig fort!

Fikk endelig kjøpt oss vogn i dag, er så fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden går ufattelig fort!

Fikk endelig kjøpt oss vogn i dag, er så fornøyd :D

Hvilken vogn ble det? Og hvor kjøpte dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn ble det? Og hvor kjøpte dere? :)

Ble så vi kjøpte en brukt Brio Happy med plummelilla bagdel og olivengrønn sportsdel :) Likte den så godt! 2012-modell, men det syntes ikke på vogna at den var brukt. Betalte 2000 for den, så vi sparte oss noen kroner der :) Og såå forelska i fargen på bagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt kjøp!:) har også sett på brio happy og vil egentlig gjerne ha den, men så fikk vi bagdel til emmaljunga av noen venner, så sparer nok litt om vi går for emmaljunga da:p

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt kjøp! :) har også sett på brio happy og vil egentlig gjerne ha den, men så fikk vi bagdel til emmaljunga av noen venner, så sparer nok litt om vi går for emmaljunga da:p

Ja, vi er storfornøyde! :) Har dere allerede fått emmaljunga-bag er det nok rimeligst å holde seg til den :P Men jeg er så glad for at vi turte å kjøpe brukt, hadde av en eller annen grunn null tro på det tidligere. Bagdelen er ikke brukt mange mnd, og sportsdelen er brukt kun til soving i bhg! Ser jo splitter nytt ut, god kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er storfornøyde! :) Har dere allerede fått emmaljunga-bag er det nok rimeligst å holde seg til den :P Men jeg er så glad for at vi turte å kjøpe brukt, hadde av en eller annen grunn null tro på det tidligere. Bagdelen er ikke brukt mange mnd, og sportsdelen er brukt kun til soving i bhg! Ser jo splitter nytt ut, god kvalitet :)

Så lenge det er fint brukt er det jo ikke noe problem:)

Blir nok å kjøpe mye brukt her. Er ikke så lenge disse små har tid til å bruke forskjellige ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 uker i dag!! :) I går kjente samboer sparkene for første gang, de var ordentlig kraftige i går kveld! Begynner å se et mønster i sparkingen nå, mest aktivitet er det på morgenen, kvelden, natten og ettermiddagen. Er jeg helt i ro på formiddagen kjenner jeg mye da også :) Tror vi får ei ordentlig sterk og fin jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig at han kjente sparkene:) hvordan var reaksjonen? :)

Stoor glede og entusiasme! Jeg har lagt hånden hans på magen nesten hver gang jeg har kjent kraftige spark, men som regel har det stilnet helt(typisk) eller så har han ikke kjent godt nok etter. Så han var skikkelig glad, og tror det hjelper ham litt med å forstå at det virkelig er noe der inne, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan ha en liten gjettekonkurranse på hvordan barnet blir å se ut? Er virkelig nysgjerrig på om hun (evt han, hihi) blir mørk eller lys. Far er blond med blå øyne, jeg er mørkhåret med grønne øyne. Hans foreldre er begge blåøyd og lyse. Min mor er født lys med blå øyne, men fikk brunt hår i senere tid. Min far er født mørk med blå/grønne øyne. Min mors far er mørk med brune øyne, og jeg har en bror som er helt mørk med brune øyne...

Så jeg vil tro jeg har sterke brunøye-gener, men undrer fælt på om vi får et blondt eller mørkhåret barn, med blå, brune eller grønne øyne!

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...