Gå til innhold

Den som venter på noe godt... Kirbys graviditetsdagbok


Kirby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner at mange av de klassiske graviditetssymptomene begynner å gjøre seg gjeldende nå - tar det som et tegn på at junior har det helt topp selv om mamma ikke har det ;)

uteblitt menstruasjon - 1. tegn
ømme bryster - begynte å kjenne det ganske fort etter IKM, er fortsatt litt av og på så kan sove på magen ennå (hurra!). Brystvortene er alltid ømme.
større brunt felt på brystene - selve brystene har ikke vokst i størrelse virker det som, men areola er blitt større
tretthet - begynte i 7. uke (forrige uke) og da var det ILLE, nå er det bedre men også litt av og på, har merkbart mindre energi
raskere sliten - kondisen føles dårligere, blir lettere andpusten
humørsvingninger - fortere sint og lei
mensmurring - var verre de aller første ukene, nå ganske lite og helt holdbart
blødende tannkjøtt
ofte dobesøk - jeg drikker også mer og oftere, men de siste nettene har jeg vært oppe om natta for å tisse, noe som er helt uvanlig for meg
kvalme - begynte nå da jeg bikket over i 8. uke, har ikke kastet opp men er mye uggen
sulten - blir fortere sulten men har på en måte ikke mer matlyst av den grunn. Er iblant veldig sugen på salt/surt godteri, gjerne type Kryptonitter. Føles som om det hjelper litt mot kvalmen.
tørst
- drikker mye mer enn før

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser jo utrolig mye ut når man lister det opp sånn :fnise: Men på lista jeg kopierte var det også mange flere som jeg ikke har, og til tross for at alt dette skjer sånn nogenlunde samtidig er jeg jo tross alt i god form - kunne jo hengt over doskåla akkurat nå... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo utrolig mye ut når man lister det opp sånn :fnise: Men på lista jeg kopierte var det også mange flere som jeg ikke har, og til tross for at alt dette skjer sånn nogenlunde samtidig er jeg jo tross alt i god form - kunne jo hengt over doskåla akkurat nå... :P

Hehe, slik som meg;) ja,mdu er heldig som ikke gjør det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slik som meg;) ja,mdu er heldig som ikke gjør det! :)

Vi får bare holde ut og vente til det verste snart er over! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare holde ut og vente til det verste snart er over! :)

Ja, håper bare virkelig det går over om noen uker!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært stille fra meg ser jeg, men det er jo i grunn ikke så mye som skjer ennå! Idag går jeg inn i 10. uke (9 uker på vei), sjansen for spontanabort har sunket kraftig og litt av energien kommer tilbake, det er deilig :) Gleder meg masse til UL på onsdag neste uke :jepp: Ikveld skal jeg ut med jobben, det blir egentlig ikke vanskelig for jeg pleier ikke å drikke alkohol utenom spesielt festlige anledninger uansett, men det er jo først nå jeg har en hemmelig grunn til det :fnise:

Endret av Kirby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg vært på UL og det var fantastisk! Innvendig UL viste en liten krabat med bankende hjerte og viftende armer :rodmer: Gyn. sa at det lå litt dumt til med tanke på evt. bilder, det lå enten med hodet frem eller bak så det var litt vanskelig å vri denne staven over så man kunne se på profilen OG ta bilde samtidig, så det ble ingen suvenir på meg. Str. på knøttet gjorde at hun satt meg litt tilbake, fra 9+5 til 9+3. Hun ville ha meg tilbake om noen uker, da er jeg 12+2, og da får jeg forhåpentligvis med meg bilder også.

Åh, dette var så deilig å se! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var time hos fastlege i boks når jeg er 11+2. Var også innom helsestasjonen og skal få telefon av jordmor for time hos henne :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg følge med - vi er ca. akkurat like langt (etter egne beregninger er jeg 9+5 i dag). Liksomtvillinger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kirby :)

Følger med her :)

Takk i like måte! :blomst:

Her må jeg følge med - vi er ca. akkurat like langt (etter egne beregninger er jeg 9+5 i dag). Liksomtvillinger :fnise:

Så gøy! :klem1: Hvordan går det med deg så langt, er formen grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...