Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snikleser tror også jente :)

Du er lagt inn i lista Blomst12:) koslig med sniklesere også ^^ Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var foresten en tur hos legen i går, han ville ha en ekstra samtale siden jeg ikke har nok antistoff mot rubella. Var det samme som jeg gar lest meg til, men bra han prioriterer slike samtaler:)

Ellers var det svar på blodprøver. Albumin var fremdeles litt lav, men ikke noe sånn særlig lav. Og jern hadde sunket betraktelig! Fra 22 til 14 på 3 uker! Fremdeles innenfor ref. Område men synker den til under 10 og jeg bli mer trøtt og slapp blir det jern tilskudd.... Æsj. Får så vondt i magen av det:p før prøve å spise masse mat med jern i, selv om det sikkert ikke holder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier jern, tenker du da på "S-jern", med referanseområde på 9-34? Da begynner det jo å nærme seg lavt ja. Jeg er jammen ikke sikker på hva jeg selv har innenfor alt dette. Vet bare at HB er på 12 eller noe sånt. Fikk du blodprøvearkene etter å ha tatt blodprøve, eller måtte du spørre om det?

Jeg stoler ikke helt på leger i forhold til det. F.eks D-vitamin. Jeg er så vidt innenfor normalområdet, men for meg er det å være såvidt innenfor nok til å gi symptomer på D-vitaminmangel, så jeg tar D-tilskudd selv om legen ikke sa jeg trengte det. Han sa bare at det var innenfor normalområdet, men da jeg så på verdiene selv, så var det jo i nedre sjikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fine D-vitaminnivåer, men legen mente fremdeles at jeg skulle ta tilskudd. Så jeg fikk en prøvepakke av henne da jeg var på kontroll sist. Tar en tablett og leser pakningsvedlegget: der står det at denne har for høye verdier og bør ikke tas av gravide :rolleyes: Så eg tok ikke flere av dem. Skal ta dem med neste gang å høre hva hun egentlig tenkte med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fine D-vitaminnivåer, men legen mente fremdeles at jeg skulle ta tilskudd. Så jeg fikk en prøvepakke av henne da jeg var på kontroll sist. Tar en tablett og leser pakningsvedlegget: der står det at denne har for høye verdier og bør ikke tas av gravide :rolleyes: Så eg tok ikke flere av dem. Skal ta dem med neste gang å høre hva hun egentlig tenkte med det ;)

Hvor mange mikrogram var det i de? Akkurat nå tar jeg bare 15 mikrogram per dag, men etter fødsel blir jeg å høyne det til 25. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange mikrogram var det i de? Akkurat nå tar jeg bare 15 mikrogram per dag, men etter fødsel blir jeg å høyne det til 25. :)

20 mikrogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 mikrogram.

Okei. Det er jo ikke en sånn kjempehøy dose, men hvis det står at det er for mye for gravide så er det sikkert like greit å la vær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier jern, tenker du da på "S-jern", med referanseområde på 9-34? Da begynner det jo å nærme seg lavt ja. Jeg er jammen ikke sikker på hva jeg selv har innenfor alt dette. Vet bare at HB er på 12 eller noe sånt. Fikk du blodprøvearkene etter å ha tatt blodprøve, eller måtte du spørre om det?

Jeg stoler ikke helt på leger i forhold til det. F.eks D-vitamin. Jeg er så vidt innenfor normalområdet, men for meg er det å være såvidt innenfor nok til å gi symptomer på D-vitaminmangel, så jeg tar D-tilskudd selv om legen ikke sa jeg trengte det. Han sa bare at det var innenfor normalområdet, men da jeg så på verdiene selv, så var det jo i nedre sjikte.

Nei, jeg mener ferritin.. Kunne kanskje skrevet det, men tenkte at det var et fremmedord for mange:) på NEL står det at ref. Område for ferritin er fra 14-150, men på blodprøvearket så står det fra 12-150. Hmm men jeg ligger jo uansett i grenseland.. HB her ligger også rundt 12:) jeg spurte hvordan blodprøvene var, og da fikk jeg blorprøvearket. Greit å kunne se selv også:) det var jeg selv som bemerket at feritin hadde gjort et solid hopp:p åååja sa legen :P

Ja. De har nok litt andre tanker om hva som er greit og ikke enn pasientene. Det merker jeg på jobb også. Eks. En pasient synes hun har kjempehøy CRP når den er 72, jeg ville ikke regnet den for noe særlig høy før den var godt over 100. Men jeg forstår godt hva du mener, så lenge det gir symptomer så skal det jo vurderes litt annerledes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fine D-vitaminnivåer, men legen mente fremdeles at jeg skulle ta tilskudd. Så jeg fikk en prøvepakke av henne da jeg var på kontroll sist. Tar en tablett og leser pakningsvedlegget: der står det at denne har for høye verdier og bør ikke tas av gravide :rolleyes: Så eg tok ikke flere av dem. Skal ta dem med neste gang å høre hva hun egentlig tenkte med det ;)

Okei. Det er jo ikke en sånn kjempehøy dose, men hvis det står at det er for mye for gravide så er det sikkert like greit å la vær. :)

Man kan vel få hyperkalsemi av å ta for høye doser D-vitamin og det er vel derfor det bør begrenses hos gravide. Men hørtes ikke ut som 15-20 mcg er for mye...:) men det er jo legen sitt ansvar med doseringen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel få hyperkalsemi av å ta for høye doser D-vitamin og det er vel derfor det bør begrenses hos gravide. Men hørtes ikke ut som 15-20 mcg er for mye... :) men det er jo legen sitt ansvar med doseringen da:)

Ja, men skulle tro det behøvdes høyere doser enn 20 mcg til for det da. Men kan jo være det er en helgardering fra produsenten som selger de D-vitaminene, siden man tross alt ikke skal ta sjasnen når det kommer til gravide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men skulle tro det behøvdes høyere doser enn 20 mcg til for det da. Men kan jo være det er en helgardering fra produsenten som selger de D-vitaminene, siden man tross alt ikke skal ta sjasnen når det kommer til gravide. :)

Ja, det er jo ikke store dosene..:) hvis produsentene ikke skriver det setter de seg selv i fare, så er nok en helgardering:) greit at det står det også for då tar man det ikke uten å snakke med lege👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med å tippe. Jente!

Og hei :blomst:

Hei og velkommen!:) har sett deg litt i de andre dagbøkene, men har ikke kommet så langt at jeg har besøkt din enda:)

Jente føres inn!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ikke store dosene.. :) hvis produsentene ikke skriver det setter de seg selv i fare, så er nok en helgardering:) greit at det står det også for då tar man det ikke uten å snakke med lege

Helt sant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utgjør jo sikkert ikke noen umiddelbar fare for liv og helse akkurat, jeg bare lever litt etter "bedre føre var enn etter snar"-prinsippet om dagen :Nikke: Skal iallefall spørre henne om dem neste time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det utgjør jo sikkert ikke noen umiddelbar fare for liv og helse akkurat, jeg bare lever litt etter "bedre føre var enn etter snar"-prinsippet om dagen :Nikke: Skal iallefall spørre henne om dem neste time.

Det som er det beste!:) snakk med henne du!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utgjør jo sikkert ikke noen umiddelbar fare for liv og helse akkurat, jeg bare lever litt etter "bedre føre var enn etter snar"-prinsippet om dagen :Nikke: Skal iallefall spørre henne om dem neste time.

Ja, jeg ville også tatt det opp med legen om jeg hadde fått noe det stod at gravide ikke skulle få. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween ble "feiret" med små godtepakker til glade nabounger, hysterisk hund, film og god fredagsmiddag:)

Lørdagen blir rooolig med meg og hunden før vi skal på besøk til noen venner i kveld!

Hvordan er deres helg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er julekortene bestillt:p var tilbud hos optimalprint frem til 5 november, like greit å få det i boks:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...