Gå til innhold

Drar ut uten å si ifra når vi har avtalt at vi ikke skulle, greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren bor i en annen by en mamma, og på tirsdag reiste jeg hjem for å besøke henne, da ble jeg og samboer enig om at ingen av oss skulle dra ut eller drikke i helgen, fordi jeg har problemer med å stole på han - på grunn av tidligere ting i forholdet- og sitter oppe å blir bekymret.

I kveld tenkte jeg å ringe å prate litt og får ikke tak i han før mye senere, da hører jeg høy musikk i bakgrunnen og han sier han er hos en kompis, og at de bare er et par stykker og sitter og prater. Jeg spør om det er fors og han sier ja, men at han ikke drikker, så sier han at de er fem gutter + han og at han ikke skulle drikke så mye mer (!) for plutselig hadde han vist drukket allikavel og de var mer enn et par stykker. Jeg blir ganske sur fordi han brøt avtalen og fordi han ikke sa ifra om at han ble å drikke. Han lovte å ikke dra ut på byen og sende en mld om at han har kommet trygt hjem. Nå er klokken 0130 og han har ikke kommet hjem og slått av telefonen. Vet at han har fin mulighet til å sende mld på face hjemmefra om han har mistet mobilen eller noe, men det er jeg så sikker på at han ikke har, for han slår av tlf når han ikke vil prate.

I morgen kommer jeg hjem og tar mamma med meg, vil ikke lage noe oppstyr, men merker at jeg er så jævla irritert over at han gjør dette når vi hadde en klar avtale! Er egentlig ikke så bestemmende, men for ikke lenge siden ødela han hele tilliten i forholdet og har sagt han vil gjøre alt for å bygge den opp igjen, og blir derfor så usikker når han gjør dette.

Hva syntes dere?

Anonymous poster hash: 27acd...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han prøver ikke hardt nok virker det som, når han til og med har sagt han vil bygge opp tilliten igjen, og bryter avtalen deres

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her.

Det med at jeg må velge å stole på han eller ikke er greit, men føler det at han ikke sier ifra, lyver, bryter avtalen og ikke har kommet hjem enda, gjør at tilliten bare forsvinner enda mer, og hadde jeg i det minste vært hjemme - men akkurat den fredagen jeg er utenfor byen gjør han dette.

Skal ha med mamma fordi hun skal komme på besøk og hjelpe til med å kjøre noe greier :-)

Anonymous poster hash: 27acd...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sitter og har planlagt å være hjemme å kjede seg. Noen kamerater ringer og ber han med på noe moro. Er ganske enkelt å ville finne på noe gøy, fremfor å kjede seg hjemme. Enten må du stole på han, eller forlate han, enkelt og greit. Fortsetter du med å bruke noe han har gjort tidligere for å kontrollere han selv når du er borte, så vil det aldri vare.

For ja, det er faktisk litt urimelig å bestemme at han ikke skal få lov til å finne på noe fordi du ikke er til stedet.

Endret av Timza
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts igjen.

Skjønner at jeg ikke kan kreve at han skal sitte å kjede seg, men når vi BEGGE har avtalt å ikke drikke er det urimelig å gjøre det uten engang si ifra, og det er jo ikke bare at han dro ut, men alt rundt situasjonen som plager meg. Om avtalen var så ille kunne han jo sagt at han hadde tenkt seg ut, og ikke si at jeg ikke skal gjøre det. Dessuten kan man gjøre noe annet enn å drikke for å ha det gøy, han gjør jo det alle andre dager!

Anonymous poster hash: 27acd...4ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen.

Skjønner at jeg ikke kan kreve at han skal sitte å kjede seg, men når vi BEGGE har avtalt å ikke drikke er det urimelig å gjøre det uten engang si ifra, og det er jo ikke bare at han dro ut, men alt rundt situasjonen som plager meg. Om avtalen var så ille kunne han jo sagt at han hadde tenkt seg ut, og ikke si at jeg ikke skal gjøre det. Dessuten kan man gjøre noe annet enn å drikke for å ha det gøy, han gjør jo det alle andre dager!

Anonymous poster hash: 27acd...4ad

Jeg trur aldri det var noe "BEGGE" var enige om. Det er DIN avtale som han bare måtte føye seg etter ettersom du nok har mast om det. Ja han har sikkert gjort noe dumt. Men du kan ikke tilgi den saken for så å bruke den samme saken hele tiden i lang stund i ettertid.

Hadde han sagt at han skulle ut og drikke, så hadde du jo ikke latt han gjøre det, og det ville vært ENDA verre. Igjen, du kan ikke sette han i håndjern når du skal ut av huset. Enten må du stole på han, eller ikke gjøre det. Det å sette mentale rammer rundt han med mentale håndjern går ikke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur aldri det var noe "BEGGE" var enige om. Det er DIN avtale som han bare måtte føye seg etter ettersom du nok har mast om det. Ja han har sikkert gjort noe dumt. Men du kan ikke tilgi den saken for så å bruke den samme saken hele tiden i lang stund i ettertid.

Hadde han sagt at han skulle ut og drikke, så hadde du jo ikke latt han gjøre det, og det ville vært ENDA verre. Igjen, du kan ikke sette han i håndjern når du skal ut av huset. Enten må du stole på han, eller ikke gjøre det. Det å sette mentale rammer rundt han med mentale håndjern går ikke.

Det er helt feil. Jeg har ikke mast meg til avtalen, var HAN som ba om det fordi det var en fest han ikke ville jeg skulle på på lørdag, og sa selv at ikke han heller skulle ut. Jeg har ikke tilgitt den andre saken helt enda, og sagt at jeg trenger tid på å komme over det, og han har sagt han skal gjøre alt for å vise at han er verdt en ny sjanse og verdt å stole på. Du kan ikke bare si at det var min avtale uten videre.

Hadde han i det minste sagt sannheten og sagt ifra som NORMALE Samboere gjør, altså "hei, skal ut en tur med noen kompiser i kveld, så derfor jeg ikke svarer deg, ha en fin kveld" så hadde jeg i det minste vist hva han gjorde, og når han i tillegg sier helt selv st han ikke skal på byen, men klokken er snart 2 og han er enda ikke hjemme tilsier jo noe helt annet.

Anonymous poster hash: ac0a3...4d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Selfridge

Ts igjen.

Skjønner at jeg ikke kan kreve at han skal sitte å kjede seg, men når vi BEGGE har avtalt å ikke drikke er det urimelig å gjøre det uten engang si ifra, og det er jo ikke bare at han dro ut, men alt rundt situasjonen som plager meg. Om avtalen var så ille kunne han jo sagt at han hadde tenkt seg ut, og ikke si at jeg ikke skal gjøre det. Dessuten kan man gjøre noe annet enn å drikke for å ha det gøy, han gjør jo det alle andre dager!

Anonymous poster hash: 27acd...4ad

Det er ikke greit å bryte avtaler, men du sier at "man kan gjøre noe annet enn å drikke"? Han må da vel få bestemme dette selv. Hvorfor sitte inne å kjede seg, om han har lyst ut? Og det med at du ikke klarer å stole på han er jo noe du er nødt å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig gjort å bryte en avtale, spiller ingen rolle om det er dumt å love hverandre å ikke gå ut, har man lovet så får man holde det, ikke bare si noe, gjøre noe annet, og så slå av mobilen for å slippe å svare for seg..



Anonymous poster hash: cd560...f4c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

For å utdype litt, vi har hatt et veldig turbulent forhold de siste månedene, og jeg klarer ikke stole på han- jeg jobber med det, men det er gått så kort tid siden at det blir urimelig å si at alt skal være ok med en gang. Jeg fant ut for ca 1 mnd siden at jeg er gravid, og GA HAN DEFOR EN NY SJANSE, for det ville på sikt bli det beste. Han visste ikke at jeg var gravid da jeg ga han en ny sjanse, så er ikke derfor han er med meg, men han vet jo såklart om det nå.

Dette setter meg i en posisjon hvor jeg trenger å kunne stole på han, og at han er der, og vil derfor gå over mine grenser for å få det til å fungere igjen, og da kunne han for faen gjort sin del og holdt avtaler, og latt være å lyve eller i det minste si ifra på forhånd når jeg ikke får tak i han halve kvelden.

Anonymous poster hash: ac0a3...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt feil. Jeg har ikke mast meg til avtalen, var HAN som ba om det fordi det var en fest han ikke ville jeg skulle på på lørdag, og sa selv at ikke han heller skulle ut. Jeg har ikke tilgitt den andre saken helt enda, og sagt at jeg trenger tid på å komme over det, og han har sagt han skal gjøre alt for å vise at han er verdt en ny sjanse og verdt å stole på. Du kan ikke bare si at det var min avtale uten videre.

Hadde han i det minste sagt sannheten og sagt ifra som NORMALE Samboere gjør, altså "hei, skal ut en tur med noen kompiser i kveld, så derfor jeg ikke svarer deg, ha en fin kveld" så hadde jeg i det minste vist hva han gjorde, og når han i tillegg sier helt selv st han ikke skal på byen, men klokken er snart 2 og han er enda ikke hjemme tilsier jo noe helt annet.

Anonymous poster hash: ac0a3...4d7

Vent. Så du er gravid og han måtte be deg om å ikke dra på en fest, mens du er gravid?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent. Så du er gravid og han måtte be deg om å ikke dra på en fest, mens du er gravid?

Skulle jo SELVFØLGELIG ikke drikke, var en reunion, så hadde vært trivelig å se folkene igjen, men en han ikke likte var der og da ville han ikke at jeg skulle dra uansett

Anonymous poster hash: ac0a3...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo SELVFØLGELIG ikke drikke, var en reunion, så hadde vært trivelig å se folkene igjen, men en han ikke likte var der og da ville han ikke at jeg skulle dra uansett

Anonymous poster hash: ac0a3...4d7

Ok, men da er dere begge to like urimelige og dette går jo rake veien i grøfta om dere begge to holder på slik.

Endret av Timza
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da er dere begge to like urimelige og dette går jo rake veien i grøfta om dere begge to holder på slik.

Det har aldri vært sånn tidligere i forholdet, det kommer til å ordne seg om en stund, jeg bare skjønner ikke hvorfor å gjøre tilliten mindre på denne måten akkurat som situasjonen er nå.

Anonymous poster hash: ac0a3...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har aldri vært sånn tidligere i forholdet, det kommer til å ordne seg om en stund, jeg bare skjønner ikke hvorfor å gjøre tilliten mindre på denne måten akkurat som situasjonen er nå.

Anonymous poster hash: ac0a3...4d7

Det virker som om dere begge må lære å stole på hverandre.

Det gjøres ikke ved å stille ultimatum. "Du må kjede deg hjemme, eller så blir det problemer". "Du kan ikke dra på reunion, pga én person jeg ikke liker er der".

Voks opp begge to, og gå helt inn for hverandre, eller avslutt det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere må sette dere ned å snakke sammen uten noe "tull". Kan jo egentlig skjønne at det ble litt kjedelig å sitte alene hele helgen hvis alle andre skulle ut på noe. Kanskje dere skulle ta kontakt med en samlivsspesialist, med tanke på at dere skal blir foreldre etterhvert og. Da bør dere jo finne ut av status quo snart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han prøver ikke hardt nok virker det som, når han til og med har sagt han vil bygge opp tilliten igjen, og bryter avtalen deres

Hvor lang tid skal han bygge opp tilliten da? Det er faktisk ts sitt ansvar også å komme overdette. Ho må ta et valg til syvende og sist, enten stole på han eller ikke. Ho kan ikke sette regler for han reaten av livet.

Anonymous poster hash: 3045e...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Skulle jo SELVFØLGELIG ikke drikke, var en reunion, så hadde vært trivelig å se folkene igjen, men en han ikke likte var der og da ville han ikke at jeg skulle dra uansett Anonymous poster hash: ac0a3...4d7

Høres ikke ut som et forhold som kommer til å fungere i lengden. Å sette slike regler for hverandre er helt latterlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...