Gå til innhold

Plutselig ekstremt god økonomi...hadde dere spurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest imperio

Å reise til syden koster ikke nødvendigvis så mye da. Jeg reiste til syden i en uke med all inclusive for under 5000 kr og det på sommeren. Det klarer mange og spare opp så de har råd til 4-5 ganger i året selv om de tjener dårlig, det handler kun om prioritering. Jeg brukte ikke noe omtrent utenom, fordi jeg ikke prioriterer shopping da jeg er i varmere strøk. Så det at folk har mye penger som drar til syden flere ganger i året er jo feil.

Anonymous poster hash: d0260...16d

Men når mannen tjener max 300 000 i året, 5 barn og ei kone som ikke orker å jobbe... da blir slike turer dyrt, og de hadde stadig nye klær, skrøt ofte av nye ting som TV, playstation og ny bil.

De eide også et stort hus i Syden, eller i Hellas (aner ikke om det går under syden). Så ting gikk liksom aldri opp, før mannen da fortalte alt til mamma. Og nei, de leide aldri ut huset, det var det kun fattige folk som gjorde i følge denne damen.

Og ja, hun endte opp med å flytte ifra nabolaget, funnet seg en ny mann og lyver fortsatt om hvor fantastisk livet er og hvor god råd hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når mannen tjener max 300 000 i året, 5 barn og ei kone som ikke orker å jobbe... da blir slike turer dyrt, og de hadde stadig nye klær, skrøt ofte av nye ting som TV, playstation og ny bil.

De eide også et stort hus i Syden, eller i Hellas (aner ikke om det går under syden). Så ting gikk liksom aldri opp, før mannen da fortalte alt til mamma. Og nei, de leide aldri ut huset, det var det kun fattige folk som gjorde i følge denne damen.

Og ja, hun endte opp med å flytte ifra nabolaget, funnet seg en ny mann og lyver fortsatt om hvor fantastisk livet er og hvor god råd hun har.

Hvor gammel er du egentlig? Du virker barnslig og veldig lite reflektert.

Anonymous poster hash: 952ce...bd9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke på de som investerer i et bra hus som materealistiske. Ny fin bil kanskje, kommer an på typen bil og hvorfor de kjøper den. Nye biler er jo mye mer sikre, kan være derfor de kjøper den.



Anonymous poster hash: a5ecf...510
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsSmith

Jeg tenker ikke på de som investerer i et bra hus som materealistiske. Ny fin bil kanskje, kommer an på typen bil og hvorfor de kjøper den. Nye biler er jo mye mer sikre, kan være derfor de kjøper den.

Anonymous poster hash: a5ecf...510

Ja, folk er jo forskjellige. Selv kjøpte jeg meg ny bil for noen år siden, men keg kjøpte en ny Volvo. Trygg, sikker og kjedelig. Mens naboen som kjøpte seg en like dyr bil, bare en BMW har rykte på seg om at han har god råd, mens ingen legger merke til vår bil. Så helt tydelig merke de går etter..

Jeg kjøpte ny bil fordi jeg tidligere hadde kjøpt en eldre modell og gjorde ikke noe annet enn å være inn og ut av verksted, og jeg kan ikke så mye om biler og kan ikke gjøre noe selv, så da bør det enklere og tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Kanskje de har arvet penger? Kanskje de har vunnet i Lotto? Det er da uansett ikke din sak, så la være å blande deg borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, folk som legger seg opp i andres pengebruk..... :murvegg:



Anonymous poster hash: e016f...aa6
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen venner, som da vi ble kjent med dem, erklærte hvor kjipt de syns det var med alle dem rundt dem som higet etter materielle goder. Sånn skulle aldri de bli! ;) Skjønner tegningen...?

Det gikk vel ett år...og nå har de bygd på og pusset opp huset for 1 mill, bilen er byttet ut med en større og bedre og snart skal de kjøpe leilighet i sydligere strøk.

Hva har skjedd? er de blitt gjelds-slaver, har de arvet eller har de vunnet i lotto? Forstå det den som kan. Gøy for dem, men må innrømme vi undrer oss litt. Hvor tok moralen veien? ;)

Vel...hadde dere spurt dem rett ut?

Vi velger å ikke gjøre det. Syns ikke vi har noe med økonomien til folk og er veldig glad for alle som ikke spør oss ;)

Anonymous poster hash: c7a31...2a9

Synes ikke det der var noe unødvendig pengebruk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante svar. TS kaller de for "venner". Når ble det problematisk å spørre venner om økonomi? De kan jo la være å svare....å drive å stille slike spm på KG og lure på dette kanskje i ujesvis skaper jo bare hodepine og mental avstand.

Anonymous poster hash: ebf8e...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen...? Er de liksom umoralske fordi de har pusset opp, kjøpt ny bil og feriehus....wow du unner ikke folk mye ass...

Anonymous poster hash: 1e985...6bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk er jo forskjellige. Selv kjøpte jeg meg ny bil for noen år siden, men keg kjøpte en ny Volvo. Trygg, sikker og kjedelig. Mens naboen som kjøpte seg en like dyr bil, bare en BMW har rykte på seg om at han har god råd, mens ingen legger merke til vår bil. Så helt tydelig merke de går etter..

Jeg kjøpte ny bil fordi jeg tidligere hadde kjøpt en eldre modell og gjorde ikke noe annet enn å være inn og ut av verksted, og jeg kan ikke så mye om biler og kan ikke gjøre noe selv, så da bør det enklere og tryggere.

Tro det eller ei. Forskjellen på BMW og Volvo er mer en merkene. Noen er faktisk genuint opptatt av bil, kjøring og teknikk. Andre er det ikke.

76% av Toyota eiere prøvekjører ikke, kvinner over 60 husker sjelden hva de kjører selv. Og gjør et poeng av det. Og folk som i mangel av kunnskaper dømmer utifra hva andre kjører er fordomsfulle. Omtrent som at alle lærere med tresmykker er vimsete SV ' ere.

Folk som kjører volvo poengtere at det er for sikkerheten, og de veit at den er sosialt akseptabel. Et skritt opp fra koreansk , men ikke i samme bås som disse konservative mennene i tyske biler. Og kebabtrallene til våre nye landsmenn.

Anonymous poster hash: c898d...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen venner, som da vi ble kjent med dem, erklærte hvor kjipt de syns det var med alle dem rundt dem som higet etter materielle goder. Sånn skulle aldri de bli! ;) Skjønner tegningen...?

Det gikk vel ett år...og nå har de bygd på og pusset opp huset for 1 mill, bilen er byttet ut med en større og bedre og snart skal de kjøpe leilighet i sydligere strøk.

Hva har skjedd? er de blitt gjelds-slaver, har de arvet eller har de vunnet i lotto? Forstå det den som kan. Gøy for dem, men må innrømme vi undrer oss litt. Hvor tok moralen veien? ;)

Vel...hadde dere spurt dem rett ut?

Vi velger å ikke gjøre det. Syns ikke vi har noe med økonomien til folk og er veldig glad for alle som ikke spør oss ;)

Anonymous poster hash: c7a31...2a9

;) ;) hadde ikke spurt dem nei!

Kanskje de har arvet penger? ;)

Hater blunkesmilyer ;)

Anonymous poster hash: 8321f...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nogenlunde bra økonomi status, det matrielle betyr egentlig ikke noe, har alltid gitt faen. Men min samboer hehe.....

Føler jo presset å ha ny telefon, til nå har 2 unger på ca 8år ++ spurt hva det jeg har, jeg sier det er noe du finner på museumet.

Vell eneste matrielle goder jeg vil ha er: STOR TV, jævlig knall dyr duper sourund anlegg, stekeovn som kan steike 2 pizza!!! OMG det vil være min drøm, har da et sourund anlegg til 15k men ikke bra nok.

Bilen min er ei 2012 mod, gir faen i om den tar fyr eller blir stjålet/herpet. Huset våres er sånn den er, vi bor med innsekter og 80tallet :)

Men trives, så lenge tv og sourond anlegget fungere, uten den ville jeg dauet! Fuck yea.

PS. Kanskje ei ny seng, sengen våres støtter uføretrygd statistiken hos NAV!

Ellers TS. DU kan lære fra dine venner, kredit/lån til matrielle er fiende



Anonymous poster hash: a9c00...f9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsSmith

Tro det eller ei. Forskjellen på BMW og Volvo er mer en merkene. Noen er faktisk genuint opptatt av bil, kjøring og teknikk. Andre er det ikke.

76% av Toyota eiere prøvekjører ikke, kvinner over 60 husker sjelden hva de kjører selv. Og gjør et poeng av det. Og folk som i mangel av kunnskaper dømmer utifra hva andre kjører er fordomsfulle. Omtrent som at alle lærere med tresmykker er vimsete SV ' ere.

Folk som kjører volvo poengtere at det er for sikkerheten, og de veit at den er sosialt akseptabel. Et skritt opp fra koreansk , men ikke i samme bås som disse konservative mennene i tyske biler. Og kebabtrallene til våre nye landsmenn.

Anonymous poster hash: c898d...b54

Jeg vet veldig godt at det er forskjeller utover at de har forskjellige merker..

Jeg er langt fra 60 år, gikk selv ut på leting etter bil, prøvekjørte og bestemte meg helt på egenhånd. Men det var aldri tvil om merket jeg skulle ha. Mulig jeg er litt preget etter en del kontakt med både ambulansepersonell og UP opp igjennom, da disse selv ofte kjører Volvo eller at familien deres gjør det, da de ser at det er de bilene som som oftest kommer "best ut av det" i en ulykke.

Mannen min har en helt annen smak og har et helt annet merke på sin bil.

Jeg bryr meg veldig lite om hva som er sosialt akseptabelt, men når jeg hører folk kommenterer at andre tydeligvis har penger som kjøper seg en feks BMW, mens jeg som kjøpte meg en Volvo i samme prisklasse ikke har hørt noe. Jeg mener bare at folk tror at merkene på hver enkelt bil har med hvor mye penger du har. Og det er det jeg synd er veldig rart, da ny bil generelt er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante svar. TS kaller de for "venner". Når ble det problematisk å spørre venner om økonomi? De kan jo la være å svare....å drive å stille slike spm på KG og lure på dette kanskje i ujesvis skaper jo bare hodepine og mental avstand.

Anonymous poster hash: ebf8e...e06

I min vennekrets er ikke personlig økonomi et vanlig samtaletema. Trodde det var slik for de fleste oppegående mennesker.

Anonymous poster hash: 3eb65...fd7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Typisk norsk - å telle penger i naboens lomme.



Anonymous poster hash: f3be4...185
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest imperio

Hvor gammel er du egentlig? Du virker barnslig og veldig lite reflektert.

Anonymous poster hash: 952ce...bd9

hvor fikk du det fra? Jeg bare igjenforteller fakta -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norsk - å telle penger i naboens lomme.

Anonymous poster hash: f3be4...185

Ja det går stor sport i å snoke i skattelistene.

Anonymous poster hash: 88227...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel blitt kriminelle, hvitvasker penger, og snyter på skatten da vel! hva ellers kan det være liksom?

Syns du burde passe dine egne saker jeg. Du bruker tid på å snoke i privat økonmien til vennene dine.

bruk mer tid på å jobbe å tjene penger selv, så har du også mer penger til å bruke på matrielle ting. Da slipper du å være så sjalu på vennene dine vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man skikkelig råtten så sender man inn et tips til økokrim eller skatteetaten

Anonymous poster hash: 88227...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...