Gå til innhold

Fy så han irriterer meg nå....hva synes dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du misforsto litt. Vi har ikke hatt et samlivsbrudd. Vi er sammen, men bor hver for oss. Jeg har ikke tenkt at det var så ille å ta med katten til kjæresten annenhver helg. Blir vel som å ta dyret sitt med på hytten? har hørt om mange som gjør det...Har også vært eneste mulighet til at vi har kunne vært sammen de helgene han har barna, (for jeg har ikke villet at katten skulle være alene).

Anonymous poster hash: 7af62...b4d

En voksen katt trenger en måned på ett sted for å føle seg trygg og hvite hvor hun bor? Hvordan tror du katta har det nå når hun blir flyttet rundt som en leke? Hun har null tilknytning. At hun har kommet hjem er det ren flaks,om jeg var deg ville jeg ikke utfordret det igjen. Og å slippe ut en katte med løpetid er regelrett dyremishandling! Pus blir bokstavelig talt gruppevoldtatt om hun viser seg ute. Det er dette du gjør med henne når du ikke gidder å sterilisere henne. Nå om våren som det er territorie markering får hun grise juling i tillegg til gruppevoldtektene. Synes du det høres ut som en bra opplevelse for pus?Jeg synes ikke dere burde ha katt i det hele tatt når dere behandler henne som en leke! Du vet det er regler for dyrehold?! Adopter henne bort til noen som kan ta vare på henne og dra heller å kjøp dere en Bamse.

Anonymous poster hash: 581aa...adf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En voksen katt trenger en måned på ett sted for å føle seg trygg og hvite hvor hun bor? Hvordan tror du katta har det nå når hun blir flyttet rundt som en leke? Hun har null tilknytning. At hun har kommet hjem er det ren flaks,om jeg var deg ville jeg ikke utfordret det igjen. Og å slippe ut en katte med løpetid er regelrett dyremishandling! Pus blir bokstavelig talt gruppevoldtatt om hun viser seg ute. Det er dette du gjør med henne når du ikke gidder å sterilisere henne. Nå om våren som det er territorie markering får hun grise juling i tillegg til gruppevoldtektene. Synes du det høres ut som en bra opplevelse for pus?Jeg synes ikke dere burde ha katt i det hele tatt når dere behandler henne som en leke! Du vet det er regler for dyrehold?! Adopter henne bort til noen som kan ta vare på henne og dra heller å kjøp dere en Bamse.

Anonymous poster hash: 581aa...adf

:skratte::fnise::skratte::skratte:

Anonymous poster hash: d8069...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen katt trenger en måned på ett sted for å føle seg trygg og hvite hvor hun bor? Hvordan tror du katta har det nå når hun blir flyttet rundt som en leke? Hun har null tilknytning. At hun har kommet hjem er det ren flaks,om jeg var deg ville jeg ikke utfordret det igjen. Og å slippe ut en katte med løpetid er regelrett dyremishandling! Pus blir bokstavelig talt gruppevoldtatt om hun viser seg ute. Det er dette du gjør med henne når du ikke gidder å sterilisere henne. Nå om våren som det er territorie markering får hun grise juling i tillegg til gruppevoldtektene. Synes du det høres ut som en bra opplevelse for pus?Jeg synes ikke dere burde ha katt i det hele tatt når dere behandler henne som en leke! Du vet det er regler for dyrehold?! Adopter henne bort til noen som kan ta vare på henne og dra heller å kjøp dere en Bamse.

Anonymous poster hash: 581aa...adf

:skratte::fnise::skratte::skratte:

Anonymous poster hash: d8069...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min og jeg bor ikke sammen. Mine foreldre sin katt fikk kattunger for 8 mnd siden. Min sønn har alltid ønsket seg en katt og jeg bestemte meg for at nå skulle vi få en. Kjæresten har også barn som er hos han annenhver helg, de fikk også tilbud om å få en kattunge, men det ville han ikke.

Jeg kalte derfor katten litt for deres også. Selv om det hvis det blir slutt er min og min sønns katt.

Katten har vært vandt til å også være hos kjæresten min annenhver helg når han har barna. Dette har gått helt fint. Men jeg var helt klar på at jeg ikke ville slippe katten ut alene for den var minst ett halvt år, har lest at mange også venter til de er over 8 mnd...

Dette var bare tull mente kjæresten, og jeg har fått så mye PES for dette og også fra moren hans da hun var på besøk, og katten 4 mnd...og jeg ikke lot hun få gå ut.

Husker katten mjauet en del da og ville ut, og datteren hans sa med tilgjort stemme til katten: "jeg skjønner du vil ut pus, men det er dessverre en her som ikke mener at du klarer å være ute". Farget av farens meninger selvsagt. Utrolig irriterende for meg.

Jeg ga til slutt litt etter og etter mye tilvenning ute med følge av en av oss begynte hun å være ute alene. Det gikk heldigvisfint.

Nylig har sønnen min og jeg flyttet i ny leilighet. Katten har fått være ute med oss, men ikke alene. Og jeg har ikke ville tatt henne til kjærestens plass igjen for å ikke forvirre henne helt. (Tre uker siden vi flyttet).

Nå vil kjæresten at jeg skal ta katten til han fra i dag til i morgen. Jeg sa at det er ok, men at da vil jeg ikke at hun skal ut. Har mistanker om at hun har løpetid oppi alt også. Når jeg sa dette i telefonen i ste, ble han dritsur. Spurte hvorfor jeg skulle bestemme alt om den katten. Men... egentlig dreit jo han i den helvetes katten, og så slengte han på røret.

Han er altså kjempesur fordi jeg prøver å gjøre det tryggest mulig for katten, for at jeg skal bestemme det, for at jeg "eier" katten, selv om HAN ikke ville ha katt i utgangspunktet. Jeg har jo bare vært snill og også kalt katten deres og latt den være der hver gang han har barna!!! Jeg blir så irritert. Hyggelig start på påsken....

Hva synes dere? er det ikke en utrolig barnslig oppførsel? hva kan jeg si for å få han til å forså? :-(

Anonymous poster hash: 7af62...b4d

For en dust han er. Ikke la han ha katten mer. En Nykastrert katt skal ikke gå ut!!#

Anonymous poster hash: acb13...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først; Dere må stresse katten unødvendig mye med all att og fram mellom hjem og slikt?

Også; En katt sin stedsans er ikke ferdig utviklet før katten er 12mnd og bør helst ikke gå ut før den er kastrert (Ja, både jente og guttekatter blir kastrert for å være sikker på at det ikke gror sammen og blir nye kattebebiser). For alt du vet kan katten allerede være gravid.

Min katt var ikke 8mnd en gang før hun ble drektig.

Nei, det stemmer ikke. Hankatter blir kastrert og hunkatter blir sterilisert. Ved kastrering fjernes testiklene.

Anonymous poster hash: 06a85...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte::fnise::skratte::skratte:

Anonymous poster hash: d8069...f30

Hvorfor i alle dager ler du? :sjokkert: Synes du dyr som lider er festlig?

Anonymous poster hash: 581aa...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En voksen katt trenger en måned på ett sted for å føle seg trygg og hvite hvor hun bor? Hvordan tror du katta har det nå når hun blir flyttet rundt som en leke? Hun har null tilknytning. At hun har kommet hjem er det ren flaks,om jeg var deg ville jeg ikke utfordret det igjen. Og å slippe ut en katte med løpetid er regelrett dyremishandling! Pus blir bokstavelig talt gruppevoldtatt om hun viser seg ute. Det er dette du gjør med henne når du ikke gidder å sterilisere henne. Nå om våren som det er territorie markering får hun grise juling i tillegg til gruppevoldtektene. Synes du det høres ut som en bra opplevelse for pus?Jeg synes ikke dere burde ha katt i det hele tatt når dere behandler henne som en leke! Du vet det er regler for dyrehold?! Adopter henne bort til noen som kan ta vare på henne og dra heller å kjøp dere en Bamse. Anonymous poster hash: 581aa...adf

Rooolig nå... Høres ut som TS tar godt vare på katten sin, er vel heller denne kjæresten som er litt tvilsom...

Anonymous poster hash: 22102...146

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte::fnise::skratte::skratte:Anonymous poster hash: d8069...f30

Vet du, voldtekt forekommer blant katter. Hannkattene har såpass sterke instinkter, og for en sterilisert hunkatt er det ikke noe koselig om hun ikke kommer seg unna, da hun selv ikke har slike instinkter lenger. Så katter kan absolutt bli voldtatt, selv om jeg velger å tro det ikke er så vanlig...

Endret av Blod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. Tror dere at katten tar skade av det altså? Å være med meg til kjæresten sitt hus annenhver helg? Jeg har ikke hatt katt før, og vet ikke alt for mye om katter. Hun virker trygg og fornøyd når vi er der, går rundt og maler og leker. Men jeg vil jo gjøre det beste for hun.

Anonymous poster hash: 7af62...b4d

Begge kattene mine har vært vant til å besøke besteforeldrene mine jevnlig siden de var små. Vi trenger hjelp med pass i blant, og kattene stortrives der! Tror ikke det er noe problem å flytte katter hvis de ikke gir synlige tegn på å mistrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforsto litt. Vi har ikke hatt et samlivsbrudd. Vi er sammen, men bor hver for oss. Jeg har ikke tenkt at det var så ille å ta med katten til kjæresten annenhver helg. Blir vel som å ta dyret sitt med på hytten? har hørt om mange som gjør det...Har også vært eneste mulighet til at vi har kunne vært sammen de helgene han har barna, (for jeg har ikke villet at katten skulle være alene). Anonymous poster hash: 7af62...b4d

Kattunger under 9 mnd har ikke fullt utviklet stedssans. Dessuten blir det enda vanskeligere for den å bli kjent når den flyttes rundt på den måten. La nå katten få ha et fast tilholdssted. Ellers vil den garantert ende som en av de mange utekattene som ikke finner veien hjem og har et miserabelt liv i møte. Og få den nå sterilisert. Synes det er merkelig at du trenger råd om så basale ting.

Anonymous poster hash: d6807...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ansvar og hold katten inne!

1. Det er uhyre viktig å holde en katt inne til den har utviklet retningssansen som er mellom 8-12 mnd.
Skal man absolutt ha en katt, så behandle katten fint og pass på så den har det trygt. Vil du at katten skal ende opp hjemløs? Hvilken lidelse..

2. Å slippe ut en kattunge er jo også bare tragisk før den er sterilisert. Alt for mange bruk og kast mentaliteter her. Kjenner jeg blir sint. Med mindre man vil sitte med "8 små nøster" resten av sitt liv så syns jeg ikke dere skal slippe den ut om det smalt i helsikke. Samma om den nå er vant til det.

Better safe then sorry.

Dumt er det og at den blir en kasteball fra sted til sted. en katt er ikke en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...