Gå til innhold

Jeg er lei venninne som ikke klarer å møte opp fordi hun er fyllesyk! Jeg har fått nok.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres ikke ut som at det vil være rett av deg å kutte kontakt med henne. Det er tydelig at det er noe hun sliter med. Og dette bør du ta en samtale med henne om i begynnelsen av uken når formen fortsatt er god for hennes del.

Hvis du snakker med henne på mandag eller tirsdag og forklarer henne at du er bekymret for henne pga alkoholbruken og si at du stiller opp for henne. Hvorfor ikke avtale noe på torsdagen? Før hun rekker å gå ut å bli full? Kanskje en avtale på formiddagen hadde vært noe hvis det passer for deg i forhold til studier og jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var det dere hadde avtalt på fredag? Ikke noe alkoholrelatert, regner jeg med siden hun har rusproblemer?

Kan dere da ikke avtale å møtes på torsdag? Så holder hun seg gjerne unna den fyllakulen? Eller en annen dag utenom helgen? Det er nok av ting å finne på som ikke koster penger, og hun er vel ikke fyllasjuk på en tirsdag.

Hun skal på fylla på torsdag og det gidder ikke jeg å være med på. Jeg har skole på fredag.

Vi skulle være hjemme hos meg og se på film.

Anonymous poster hash: fee1b...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier hun til sitt forsvar da? Regner med du har tatt det opp med henne at du er lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier hun til sitt forsvar da? Regner med du har tatt det opp med henne at du er lei?

At hun er lei seg og det var ikke med vilje. Jeg skal skjerpe meg.

Anonymous poster hash: fee1b...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med ut på torsdag da? Det er jo like sikkert som.solen står opp! Så kan du se hva som faktisk skjer Og hvor mye hun bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal på fylla på torsdag og det gidder ikke jeg å være med på. Jeg har skole på fredag.

Vi skulle være hjemme hos meg og se på film.Anonymous poster hash: fee1b...6de

Kan dere ikke heller gå på kino eller se film hjemme hos deg på torsdag? Hva slags behandling får hun for rusproblemene? Det virker ikke som om det er nok. Hvis jeg var i ditt sted ville jeg vurdert å ringe fastlegen hennes og fortelle hvordan det egentlig står til med henne.

Anonymous poster hash: 80691...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skal på fylla på torsdag og det gidder ikke jeg å være med på. Jeg har skole på fredag.

Vi skulle være hjemme hos meg og se på film.

Anonymous poster hash: fee1b...6de

MÅ hun ut på fylla på torsdag? Hva om du tar henne med deg på noe før hun rekker å gå på fylla? Bare fordi hun selv mener at hun skal noe slikt så betyr ikke det at du bare skal la henne gjøre det. Hun trenger noen til å ta tak for seg, ikke at alle rundt henne skal avvise henne pga at hun sliter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller gå på kino eller se film hjemme hos deg på torsdag? Hva slags behandling får hun for rusproblemene? Det virker ikke som om det er nok. Hvis jeg var i ditt sted ville jeg vurdert å ringe fastlegen hennes og fortelle hvordan det egentlig står til med henne.

Anonymous poster hash: 80691...946

Jammen hun skal jo på fylla på torsdag. For drikke skal hun uansett, så jeg vil ikke dra på kino når hun er full. Hun begynner å drikke tidlig. Ingenting nå. Hun har vært på avrusing før. 2 ganger er det vil

Anonymous poster hash: fee1b...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ hun ut på fylla på torsdag? Hva om du tar henne med deg på noe før hun rekker å gå på fylla? Bare fordi hun selv mener at hun skal noe slikt så betyr ikke det at du bare skal la henne gjøre det. Hun trenger noen til å ta tak for seg, ikke at alle rundt henne skal avvise henne pga at hun sliter.

Nytter ikke det. Hun begynner å drikke tidlig (type 3-4 tiden) og jeg er hjemme fra skolen i 4 tiden.

Anonymous poster hash: fee1b...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen hun skal jo på fylla på torsdag. For drikke skal hun uansett, så jeg vil ikke dra på kino når hun er full. Hun begynner å drikke tidlig. Ingenting nå. Hun har vært på avrusing før. 2 ganger er det vil

Anonymous poster hash: fee1b...6de

Nytter ikke det. Hun begynner å drikke tidlig (type 3-4 tiden) og jeg er hjemme fra skolen i 4 tiden.

Anonymous poster hash: fee1b...6de

Hvis det her har skjedd lenge, så ville jeg gått for å begrense min kontakt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...