Gå til innhold

Hvorfor oppfører utenlandske menn seg så nedlatende mot meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket problem? At det finnes bra og dårlige mennesker fra alle verdens hjørner? Ja, det er en kjent sak.

Skal jeg begynne å si at det er et problem at norske menn legger an på meg hver gang jeg er på fest? Og som er innpå slitene til de grader at det bare blir kleint, og ikke tar et nei for et nei?

Du kan jo se hva slags kvinnesyn det er i en del land, og det går ikke bare på enkeltpersoner. Hva slags kvinnesyn har f.eks. Taliban eller myndighetene i Saudi-Arabia? Det er faktisk en kjentsak at spesifikke kvinnesyn også kan være kulturelt betinget, ikke begrenset til enkeltpersoner. Og ja, hvis noen blir innpåslitne og ikke tar et nei for et nei, så er det et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket problem? At det finnes bra og dårlige mennesker fra alle verdens hjørner? Ja, det er en kjent sak.

Skal jeg begynne å si at det er et problem at norske menn legger an på meg hver gang jeg er på fest? Og som er innpå slitene til de grader at det bare blir kleint, og ikke tar et nei for et nei?

Det er nå en vesentlig forskjell på å slenge ukvemsord, plystre på åpen gate og faktisk legge an på de på en måte som er akseptert i samfunnet. Duh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så mener jeg at Norges tidligere regjering har gjort oss mye mer mottakelige for å inneha fremmedfrykt. Ikke kun frykt, men også avsky for alle innvandrerne som har kommet til Norge...

Jeg har opplevd flere ganger å bli lagt an på av ikke-vestlige menn. Somaliere er helt klart i overtall når det gjelder trakassering, men også pakistanere, iranere osv.

Jeg er fra et relativt lite sted, og har flere ganger opplevd på dansegulvet på et utested å bli befølt. Står jeg og danser med ei venninne, så kommer det alltid en eller annen utlending bort til meg og gjerne beføler meg kommende bakfra. Det er ekstremt ubehagelig...

På Oslo S satt jeg en natt og ventet på toget. Jeg skulle ta en telefon til kjæresten min i "Passasjen(?)", men jeg ble avbrutt av en ganske mørkhudet mann som maste om telefonnummeret mitt. Jeg ga han et helt tilfeldig nummer, men han skulle absolutt ringe det nummeret han hadde fått. Jeg ble faktisk redd, da jeg var alene med han der, men han gjorde ingenting annet enn å legge an på meg ganske kraftig. Jeg sa jeg ikke hadde telefonen min med meg, så slapp unna den. 1 time senere kommer en annen mørkhudet mann bort til meg og spurte om vi ikke skulle legge oss på en sofa ved La Baghuette. Jeg sa nei, men han fortsatte å mase. "But you have så nice booobies and i want to feeeel them"

Jeg har aldri blitt verken antastet eller mast på av etnisk norske menn. Aldri. Og jeg er 25 år gammel, har vært mye ute på byen i både Oslo og i hjembyen min.

Jeg har også ei venninne som gikk alene gjennom Grønland tidlig på kvelden en gang. Hun ble plystret på, ropt etter og nesten stoppet av utlendinger der.

Jeg personlig syns at utviklingen er skummel når det gjelder hvor mye innvandrere vi har sluppet inn de siste 20 åra...



Anonymous poster hash: c717d...ad7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre år siden satte jeg en speiderkniv rett i låret på en utenlendig.

Jeg hadde vært på fest og skulle ta nattbussen hjem. Klokken var ca. 02 på natten og jeg satt i et busskur alene. Plutselig kom det en utlending som var helt mørk mot bussskuret og satte seg ned ved siden av meg. Jeg var brisen og livredd. I jakkelommen hadde jeg en speiderkniv jeg av og til gikk med i lommen når jeg var ute. Ja, jeg vet det ikke er lovlig, men trodde aldri jeg hadde behov for den uansett.

Etter han satte seg ned ved siden av meg begynte han å prate til meg på gebrokken-engelsk. Jeg satt me høyrehånda nedi jakkelommen og hold om speiderkniven. Jeg tenke ikke å bruke den, men den var trygg å ha sånn i tilfelle.

Plutselig begynte mannen å bli innpåsliten. Jeg sa "no no" mange ganger men han ignorerte meg. Husker ikke så mye av alt han sa, men jeg husker i vært fall at han sa "come home with me, yes maddam". Han tok så hånden sin på låret mitt og klemte/kløyp. Han tok så den andre hånden og holdt meg i håret, mens han sa "come yes".

Jeg var stiv av frykt og var sikker på jeg kom til å bli voldtatt. Det var ingen hus nære nok til å høre meg om jeg skrek, så i ren impuls tok jeg opp speiderkniven og stakk han låret. Ikke så veldig dypt, men nok til at han fikk sår. Jeg rev meg løs og la på sprang mens han skrek noen setninger på et annet språk.

Jeg var bare 18 år og turte aldri å anmelde det. Jeg hadde jo knivstukket han og tenkte at jeg ville få hardest straff. Jeg gikk i ett år med sinnsyk angst for å møte han igjen og farget håret gjenvlig brunt slik at han ikke skulle kjenne meg igjen om han så meg.

Etter dette har jeg fått skikkelig angst når jeg møter mørkhudede menn på kveldstid alene.



Anonymous poster hash: 076ca...255
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig at vi fyller opp landet med folk som har middelaldersk syn på kvinner? Takk til alle dere som har stemt på Ap og andre partier på venstresiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forundrer meg også litt. Jeg har også bodd her i byen i mange år uten å ha blitt tafset på. Selv om jeg ser bra ut. Kanskje utstråler jeg utilgjengelighet, ikke vet jeg. Jeg passer riktignok på at jeg som regel ikke ser direkte på utenlandske menn på gata, da de jo lettere innbiller seg at et tilfeldig blikk betyr noe. Det er selvsagt flere utenlandske som har lagt an på meg, men ikke antastet meg.

Anonymous poster hash: a23f0...a0a

Hvorfor skal du ikke kunne se på utenlandske menn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fremmede tar på meg? Jeg har ikke så mye i mot det nei.

Har du en alvorlig psykisk lidelse? I så tilfelle, klem til deg for at du er så tapper!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det øyeblikket man begynner med personangrep har man tapt diskusjonen. Husk på det.

Forøvrig, du hopper jo bukk over temaer som beviselig er et problem, f.eks. disse såkalte "arrangerte ekteskapene", mer eller mindre frivillig, ofte mindre (mildt sagt), gjerne med slektninger fra opprinnelseslandet. Det er en klar ukultur. Sånt sluttet vi nordmenn med for 100-150 år siden.

Dessuten, hva er den "æres"-greia? På hvilken måte blir familiens "ære" skadelidende hvis en jente finner seg en kjæreste på egen hånd som er god mot henne og gjør henne lykkelig, uten at familien har valgt for henne? Burde ikke familien være takknemmelig, stolt og glad på hennes vegne? Vi ser jo at jenter/kvinner fra det området har blitt drept for å ha funnet seg kjærester på egen hånd, for at familiens "ære" skal gjenopprettes? Da spør jeg: hva FAEN er det for slags kultur, eller rettere sagt ukultur? Her i landet har vi noe som heter likestilling, dvs at kvinner og menn har like rettigheter.

Du prater jo om et annet tema-er det jeg reagerte på.

Anonymous poster hash: f0bb4...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Det er nå en vesentlig forskjell på å slenge ukvemsord, plystre på åpen gate og faktisk legge an på de på en måte som er akseptert i samfunnet. Duh.

Jammen der ligger poenget, ikke alle er en like akseptert i samfunnet. Og ps. Du har vel ikke fått med deg alle voldtektene på fester? Av kompiser som ikke tok et mei for et nei? For du vet at de fleste voldtekter begås av mennesker man kjenner og ikke en skummel mørk fyr i et kebab hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se hva slags kvinnesyn det er i en del land, og det går ikke bare på enkeltpersoner. Hva slags kvinnesyn har f.eks. Taliban eller myndighetene i Saudi-Arabia? Det er faktisk en kjentsak at spesifikke kvinnesyn også kan være kulturelt betinget, ikke begrenset til enkeltpersoner. Og ja, hvis noen blir innpåslitne og ikke tar et nei for et nei, så er det et problem.

Men taliban? Hvordan kan du ta taliban som fasit? Det er som å ta IS som fasit? Hva med alle landa, som kjemper mot IS da? Hva med alle menneskene som blir drept av, er redde for IS? Selv om Brevik va coco-loco, betyr det vel ikke at alle nordmenn er det? Du vet det skjer fler terrorangrep i Europa utført av ikke muslimer enn muslimer? Så HVORFOR er vi så redde for muslimsk terror og ikke annen slags terror som det faktisk er større sjanse at vi får?

Anonymous poster hash: c3639...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det skjer fler terrorangrep i Europa utført av ikke muslimer enn muslimer? Så HVORFOR er vi så redde for muslimsk terror og ikke annen slags terror som det faktisk er større sjanse at vi får?

Anonymous poster hash: c3639...e56

Av terrorismen utført i Vesten de siste tiårene har de muslimske terrorangrepene generelt sett vært langt mer dødelige enn ikke-muslimsk terrorisme.

Mye av det som blir registrert som terrorisme av den ikke-muslimske sorten har hatt ødeleggelse av eiendom snarere enn drap på mennesker som mål. Dyrevernsaktivister som slipper fri mink fra minkfarmer registreres som terrorisme, men det er betydelig forskjell på slike aksjoner og terror-aksjoner med massedrap som mål, slik tilfellene var i Madrid, på Utøya og i Beslan.

Den kurdisk-svenske økonomen Tino Sanandaji har skrevet dette bloginlegget i 2011, der han forteller om sine konklusjoner av å ha gått gjennom alle registrerte terrorangrep i Europa og Nord-Amerika de foregående ti årene. Han kom fram til at av alle dødsfallene som følge av terrorisme var 97% av dødsfallene utført av muslimske terrorister. Hvis man trekker fra dødstallene fra terroranslaget 11.09.2011, var andelen av dødsfallene utført av muslimske terrorister 91%. Terrorangrepet i Madrid i 2004 drepte alene flere enn IRA, ETA, korsikanske separatister, høyre-ekstremister og alle andre ikke-muslimske terrorister drepte til sammen i Europa de ti årene han tok for seg.

Anders Behring Breiviks udåder skiller seg ut blant ikke-muslimske terrorister i Europa med det store antallet døde og den ødeleggelsen han stod bak. Samtidig ser mange ut til å ha glemt at et halvt år i forveien mislyktes Taimour Abdulwahab i å begå massedrap i Stockholm, men den store forskjellen på dem er at der førstnevnte i stor grad gjennomførte sine mål, mislyktes sistnevnte totalt. Abdulwahabs bombeangrep evnet kun å drepe ham selv, men målet hans var ikke så forskjellig fra Behring Breiviks.

Endret av Klossmajor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som trengs er jo flere politiske partier som tar begrensning av innvandring på alvor, iallefall fra spesifikke områder, og tar integrering på alvor. Flere alternativer politisk. Idag er det jo bare FRP som sier nei til alt og alle, og resten som sier ja til alt og alle. Litt nyansering hadde vært fint. Og hvis man stemmer FRP så får man jo all den andre politikken deres med på kjøpet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ganske bekymret over utviklingen i samfunnet når jeg leser slik som dette. Det man indirekte sier er at det er greit å behandle kvinner som mindreverdige og slenge ukvemsord etter dem, men det øyeblikket man sier noe tilsvarende om en innvandrer så er det ikke greit lenger? Hva er logikken i det? Vi har et samfunn basert på ideen om likestilling, så dette føles som et aldri så lite tilbakeskritt.

Jeg har opplevd flere ganger at innvandrere har blitt tatt i forsvar når de har gjort noe galt, for de har jo hatt det så fælt, så da må de få lov til å gjøre som de vil, være litt voldelige eller kalle jenter for horer. Det sekundet man tar til motmæle er man rasist. Hvorfor er det bedre at en utlending kaller en jente for hore enn at hun kaller ham for neger? Begge deler er skjelsord som ingen av dem ønsker å kalles.

Og ingen ville unnskyldt slik oppførsel hos f.eks. meg bare fordi jeg ble mobbet som liten. Man kan ikke skylde alt på fortiden.

Jeg har venner i alle leirer: jenter, gutter, unge, gamle, hetero, homo, lyse og mørke. Det er bra og dårlige eksemplarer i alle kategorier, men ingen er mindre verdt enn andre for meg. Hvis man har et snev av rettferdighetssans så burde man kunne se at det ikke er riktig at respekt bare skal gå én vei. Man må gi respekt for å få respekt. En person som systematisk slenger dritt mot utlendinger generelt, en mann som ikke tåler homofile eller en mann som kaller jenter for horer fortjener ingen respekt. Så hvorfor en det ene greit og det andre ikke?

Hvorfor er det greit å mobbe en lyshudet kvinne og kalle henne bleik, men ikke greit å mobbe en mørkhudet mann? Hvorfor er ikke begge deler, eller ingen av delene, greit?

Anonymous poster hash: 223a2...13d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prater jo om et annet tema-er det jeg reagerte på.

Anonymous poster hash: f0bb4...361

Gratulerer for å ha skrevet et innlegg der du sier absolutt ingenting :P

Men taliban? Hvordan kan du ta taliban som fasit? Det er som å ta IS som fasit? Hva med alle landa, som kjemper mot IS da? Hva med alle menneskene som blir drept av, er redde for IS? Selv om Brevik va coco-loco, betyr det vel ikke at alle nordmenn er det? Du vet det skjer fler terrorangrep i Europa utført av ikke muslimer enn muslimer? Så HVORFOR er vi så redde for muslimsk terror og ikke annen slags terror som det faktisk er større sjanse at vi får?

Anonymous poster hash: c3639...e56

Det var eksempler. Det er mange andre eksempler å ta av. Her er et eksempel på kvinnesyn i Tyrkia, enda et eksempel, som mange skandinaviske kvinner liker å dra til.

Nå er det faktisk sånn at det er islamister (viktig med presisjon, å dra alle muslimer over en kam som du gjør overlater jeg til sosialistisk side å gjøre) mest dødelige terrorangrepene i Europa den siste tiden.

Du vet, det er typisk norsk å være naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...