Gå til innhold

Dere som går mye på høye hæler...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer dere det? jeg klarer max 6-7 cm høyde på hælene liksom. Kjøpte nylig et par sko på nett, veeeeldig feilkjøp, der jeg ikke så at hælene var minst 11 cm høye. prøvde gå på dem, men ser jo ikke ut, vakler og styrer og ser bare dust ut. hvordan klarer dere dette, er det øvelse liksom, eller en spes teknikk?

 

 



Anonymous poster hash: 8adc0...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øvelse gjør mester ja, men altså jeg går ikke med hæler til hverdags, vil ikke ødelegge ryggen min. 



Anonymous poster hash: 7cc0c...221
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare "øvelse gjør mester" nei. Det kommer an på om du har lave eller høye vrister også. Høye vrister gjør at du kan bøye foten mer "nedover".



Anonymous poster hash: 0c765...06c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lede med hoftene. Høyre hofte fram, høyre fot ned, venstre hofte fram, venstre fot ned. Og ikke prøv å ta like lange og rette skritt som du gjør med flate sko. Hvis du forestiller deg at stegene dine skaper to helt rette linjer når du går med flate sko, skal stegene dine lage "bølger" når du går med hæler. 

 

Jeg vet ikke om det var totalt uforståelig. :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en spesiell teknikk, og det lærer du jo ved å øve. :) Dersom du bruker høye hæler kun ved et par anledninger i året, ville jeg nok ha investert i noen som er et par cm lavere. En kvinne haltende på høye hæler er alt annet enn feminint. 



Anonymous poster hash: 39d00...ca1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bevegelsen må tas med hoftene.

Med hæler på den høyden skal du få de svingende hoftenevegelsene.

Så er 11- 12 cm hælhøyde (uten platå) noe som krever litt trening og at skoen er riktig sydd, har riktigvinkel mellom hæl og Sæle og passer din fot. Det er det langt fra alle masseproduserte sko som gjør, og da får du vondt etter en stund.

Anonymous poster hash: 03db2...edf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle råd og ikke minst illustrerende teknikker. Ante virkelig ikke at det var en spesiell teknikk. Takk :)

Jeg skal øve, men disse skoene jeg har kjøpt får jeg prøve selge. Kan ikke ha dem. Fine sko fra Whyred, men jeg nekter øve på så høye hæler ;)

 

Og ja, enig, det dummeste og mest u-feminine jeg ser, er damer på høye hæler...vaklende og med en snodig positur og gange ;)

 

TS



Anonymous poster hash: 8adc0...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for alle råd og ikke minst illustrerende teknikker. Ante virkelig ikke at det var en spesiell teknikk. Takk :)

Jeg skal øve, men disse skoene jeg har kjøpt får jeg prøve selge. Kan ikke ha dem. Fine sko fra Whyred, men jeg nekter øve på så høye hæler ;)

 

Og ja, enig, det dummeste og mest u-feminine jeg ser, er damer på høye hæler...vaklende og med en snodig positur og gange ;)

 

TS

Anonymous poster hash: 8adc0...557

 

Det beste er nok å starte med en lav hæl, for så å jobbe deg oppover. :)

Anonymous poster hash: 39d00...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan øve deg hjemme først.Dessuten kan kvalitetsforskjeller spille inn.Høyhælte sko av dårlig kvalitet er mye vanskeligere å gå i synes jeg,så jeg investerer heller litt ekstra for å få sko som er stødige nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan øve deg hjemme først.Dessuten kan kvalitetsforskjeller spille inn.Høyhælte sko av dårlig kvalitet er mye vanskeligere å gå i synes jeg,så jeg investerer heller litt ekstra for å få sko som er stødige nok.

Enig.

 

Selv merker jeg en enorm forskjell etter at jeg sluttet å kjøpe billigere sko. De er rett og slett ikke like gode å ha på foten gjennom en hel dag. Mine favorittmerker er i grunn Softwalk og Gabor. Ikke de dyreste, men mer i mellomsjiktet vil jeg si. Det tar tid å finne skomerker som passer deg og din fot, for bare fordi størrelsen passer, betyr ikke det at den skoen er rett for din fot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øv og se om du får det til, om du har lyst til å gå med høye hæler.

 

Personlig synes jeg flate sko ser mye bedre ut. Det ser naturlig og avslappet ut, og man blir automatisk mye kulere. Høye hæler gir inntrykk av å prøve for hardt, og å ikke være selvsikker og avslappet nok til å kle seg komfortabelt. 



Anonymous poster hash: 9f42c...e85
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Øv og se om du får det til, om du har lyst til å gå med høye hæler.

 

Personlig synes jeg flate sko ser mye bedre ut. Det ser naturlig og avslappet ut, og man blir automatisk mye kulere. Høye hæler gir inntrykk av å prøve for hardt, og å ikke være selvsikker og avslappet nok til å kle seg komfortabelt. 

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

 

Helt uenig. Høye hæler gir inntrykk av femininitet og selvsikkerhet. 

Anonymous poster hash: 39d00...ca1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Helt uenig. Høye hæler gir inntrykk av femininitet og selvsikkerhet. 

Anonymous poster hash: 39d00...ca1

 

Nei, det gjør det virkelig ikke. Selvsikre kvinner vil ha komfort, og de trenger ikke torturere beina sine for å overbevise omverdenen om sin "femininitet".

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det gjør det virkelig ikke. Selvsikre kvinner vil ha komfort, og de trenger ikke torturere beina sine for å overbevise omverdenen om sin "femininitet".

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

 

Går an med både og vet du! Selv om du ikke klarer høye hæler selv finnes det kvinner som klarer det til rett anledning, og flate sko til sin anledning.

Anonymous poster hash: e48ab...6ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Går an med både og vet du! Selv om du ikke klarer høye hæler selv finnes det kvinner som klarer det til rett anledning, og flate sko til sin anledning.

Anonymous poster hash: e48ab...6ce

 

Hva har jeg og mine valg med denne diskusjonen å gjøre? Klarer du å diskutere tema uten å begynne med personangrep, tror du?

 

Jeg bare uttrykker min mening om hva jeg synes er flott. Jeg har ikke sagt at det er noe galt i å ønske å gå med høye hæler, jeg bare mener det ikke medfører at man ser verken mer selvsikker ut eller mer feminin. 

 

Jeg er halvt fransk og tilbringer mye tid i frankrike med slektninger der, og har nok en ganske "fransk" stil. Og franske kvinner bruker komfortalble flate sko, og ser feminine ut. Jeg får bare drag-queen assosiasjoner av høye hæler.

 

Du får gjerne fremme dine syn, men jeg synes det faller på sin egen urimelighet at man skal bli mer selvsikker og mer feminin av å ha det ukomfortablet. Komfor og trygghet på at man kan føre seg vel, er grunnleggende for meg. 

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øv og se om du får det til, om du har lyst til å gå med høye hæler.

 

Personlig synes jeg flate sko ser mye bedre ut. Det ser naturlig og avslappet ut, og man blir automatisk mye kulere. Høye hæler gir inntrykk av å prøve for hardt, og å ikke være selvsikker og avslappet nok til å kle seg komfortabelt. 

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

Et greit svar med tilbakemeldinger på tema i tråden.

 

Helt uenig. Høye hæler gir inntrykk av femininitet og selvsikkerhet. 

Anonymous poster hash: 39d00...ca1

Så får du tilsvar at noen er uening med dine synspunkter.

 

Nei, det gjør det virkelig ikke. Selvsikre kvinner vil ha komfort, og de trenger ikke torturere beina sine for å overbevise omverdenen om sin "femininitet".

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

Da kommer du med fornektelse til at andre kan mene ulikt deg. Og begrunnelsen er ved å sette meninger til en gruppe du ikke har dekning for (og leserne forledes til at du inkluderer deg selv i denne gruppen)

 

Går an med både og vet du! Selv om du ikke klarer høye hæler selv finnes det kvinner som klarer det til rett anledning, og flate sko til sin anledning.

Anonymous poster hash: e48ab...6ce

Så får du et tilsvar (fra annen AB) at gruppen du bruker for å argumentere med i innlegget over, kanskje ikke er så homogen likevel. Dette er ikke personangrep, det bare påpeker at det finnes andre meninger i gruppen (som AB antar du er en del av) du bruker for å poengtere din påstand. AB mener trolig hun selv er i gruppen selvsikre kvinner men kjenner seg ikke igjen i gruppebeskrivelsen din.

 

Hva har jeg og mine valg med denne diskusjonen å gjøre? Klarer du å diskutere tema uten å begynne med personangrep, tror du?

 

Jeg bare uttrykker min mening om hva jeg synes er flott. Jeg har ikke sagt at det er noe galt i å ønske å gå med høye hæler, jeg bare mener det ikke medfører at man ser verken mer selvsikker ut eller mer feminin. 

 

Jeg er halvt fransk og tilbringer mye tid i frankrike med slektninger der, og har nok en ganske "fransk" stil. Og franske kvinner bruker komfortalble flate sko, og ser feminine ut. Jeg får bare drag-queen assosiasjoner av høye hæler.

 

Du får gjerne fremme dine syn, men jeg synes det faller på sin egen urimelighet at man skal bli mer selvsikker og mer feminin av å ha det ukomfortablet. Komfor og trygghet på at man kan føre seg vel, er grunnleggende for meg. 

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

Du har ledet leserne til å tro at du er i gruppen selvsikre kvinner, og tillagt gruppen egenskaper som for leserne fremstår som dine egne. Derfor har dine valg relevans.

 

Du uttrykker din mening, men fornekter andre sin.

 

Nå er det nok ulik bruk av høye heler også blandt franske kvinner. Dette er ulikt i ulike miljøer. Jeg har også vært flere ganger i frankrike og jeg sitter med et intrykk av at franske kvinner som en helhet, bruker høye heler oftere enn norske kvinner som en helhet. Men hverken jeg eller du har statistisk belegg for våre uttalelser der.

 

Poenget du ikke ser er at noen kvinner ikke finner det ukomfortabelt å gå i høye heler (som AB over forsøkte å påpeke). Da faller jo argumentet ditt bort. Øvelse gir mestring, og med mestring kommer selvsikkerhet. Og om det skulle være ukomfortabelt, så trumfer gjerne selvsikkerheten denne i oppnåelsen av femininitet. Dessuten er det øyet som ser som definerer femininiteten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, om du opplever mestring ved å øve på å gå i ufornuftige sko... 

 

Personlig legger jeg heller min innsats i andre ting i livet som jeg synes gir mer tilbake. 

 

Jeg kan forresten fint gå med høye hæler, jeg bare velger sjelden å gjøre det fordi jeg vil kunne løpe og hoppe og leve livet fult ut. For meg er hæler kun til anledninger hvor man gå med lang kjole og uansett er ganske begrenset i sin utfoldelse. (anledninger jeg jevnt over ikke er begeistret for)



Anonymous poster hash: 9f42c...e85
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Øv og se om du får det til, om du har lyst til å gå med høye hæler.

 

Personlig synes jeg flate sko ser mye bedre ut. Det ser naturlig og avslappet ut, og man blir automatisk mye kulere. Høye hæler gir inntrykk av å prøve for hardt, og å ikke være selvsikker og avslappet nok til å kle seg komfortabelt. 

Anonymous poster hash: 9f42c...e85

 

Enhver sko til sin anledning. Selv velger jeg oftere hæler enn flate sko, fordi jeg synes det ser bedre ut. Dessuten kjøper jeg gode sko som jeg ikke får vondt av, dermed er komforten for min del lik uavhengig høyde på skoen. Derimot så får jeg vondt av å bruke billige hæler, fordi de rett og slett ikke passer min fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...