Gå til innhold

Hva tror du skjer etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest crazycatlady

Tror ikke det skjer noen verdens ting. Man blir borte, til intet og blir bare et minne for de som sitter igjen. Selv ønsker jeg å bli kremert og asken skal spres utover verdens vakreste fjord på verdens vakreste sted, en liten øy i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går over til en annen dimensjon, den andre siden. Der venter dine hjelpere og dine nærmeste. Du foretar en siste reise, og du besøker dine levende' kjære nå og da. Når du kommer hjem, kommer du også til Arkivet, altså ditt livs arkiv. Når du dør, er tiden mellom livene, og du har gjennomført en av mange oppgaver.

Anonymous poster hash: 7dd67...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er bare realistisk

Pessimistiske mennesker liker ikke å kalle seg pessimister fordi det er et negativt ladet ord. Derfor har de bestemt seg for å kalle seg realister i stedet.

Ferdig snakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke tror på noe etter døde er helt grei. Men hvorfor være så forbanna nedlatende og arrogante overfor de som tror? En gjeng med usikre tullinger er hva dere fremstår som.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare blir "borte", men jeg håper jeg kan få leve et nytt og mye bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pessimistiske mennesker liker ikke å kalle seg pessimister fordi det er et negativt ladet ord. Derfor har de bestemt seg for å kalle seg realister i stedet.

Ferdig snakka.

så fordi jeg ikke tror på et liv etter døden, så er jeg en pessimist?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så fordi jeg ikke tror på et liv etter døden, så er jeg en pessimist?

Du har et poeng. Et liv etter døden står for meg som det absolutte mareritt. Og ikke bare fordi jeg som iherdig hedning, ateist og tidvis amoralsk hedonist, etter alle solemerker ender i Helvete, men fordi om man skal tro de religiøse, så vil menneskene leve i total underkastelse under en allmektig Gud, alternativt djevel.

Det vil ikke engang være illusjonen av fri vilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på et liv etter døden i den forstand at man havner i himmel eller helvete, men jeg liker å tro at man blir født på ny, som en del av verden, bare kanskje ikke et menneske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vel innerst inne at det er noe etter døden, men mest sannsynslig så er det vel ikke det...

Har evt. en teori om hvis man har vært et godt menneske på jorda så blir man født på ny som mann, har man vært et dårlig menneske så blir man gjenfødt som kvinne ;) Grunnen til min useriøse teori er rett og slett for at jeg er kvinne, men synes det virker som at der mye enklere å være mann, så å bli født som kvinne er kanskje en form for straff for synder man har gjort i tidligere liv :vetikke: Jeg håper i hvert fall jeg blir mann...eller en katt i mitt neste liv :fnise:



Anonymous poster hash: c49cc...140
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vel innerst inne at det er noe etter døden, men mest sannsynslig så er det vel ikke det...

Har evt. en teori om hvis man har vært et godt menneske på jorda så blir man født på ny som mann, har man vært et dårlig menneske så blir man gjenfødt som kvinne ;) Grunnen til min useriøse teori er rett og slett for at jeg er kvinne, men synes det virker som at der mye enklere å være mann, så å bli født som kvinne er kanskje en form for straff for synder man har gjort i tidligere liv :vetikke: Jeg håper i hvert fall jeg blir mann...eller en katt i mitt neste liv :fnise:

Anonymous poster hash: c49cc...140

De tibetanske buddhistene mener akkurat det samme som du. Kvinner var enten eksemplariske dyr eller litt røtne menn i sitt forrige liv. Menn var enten menn eller kvinner som oppførte seg pent.

Derer kan med andre ord skylde på dere selv. Men det er håp om forbedring. Bare gjør som vi sier, og ikke lag noe bøljer, så blir det deres tur snart nok. :twisted:

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud som skapte oss og er alles Far, vil at alle skal komme til han i himmelen når vi dør. Men fordi han er ren og hellig og ikke tåler synd, må vi få syndene våre tilgitt før vi kan komme dit. Det er bare en som kan tilgi synder, og det er Guds egen sønn, Jesus Kristus. Han ble sendt til jorden for å dø for våre synder. Som det står: "Han ble såret for våre overtredelser, knust for våre misgjerninger. Straffen lå på han for at vi skulle ha fred og ved hans sår har vi fått legedom."

Jesus selv sier: "Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg." Vi må ta imot Jesus og tro på det han har gjort for oss for å komme til himmelen.

Det er egentlig veldig enkelt, men dessverre så enkelt at det blir vanskelig for noen. Det er dette budskapet påsken bringer med seg. :)



Anonymous poster hash: ded7b...c49
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud som skapte oss og er alles Far, vil at alle skal komme til han i himmelen når vi dør. Men fordi han er ren og hellig og ikke tåler synd, må vi få syndene våre tilgitt før vi kan komme dit. Det er bare en som kan tilgi synder, og det er Guds egen sønn, Jesus Kristus. Han ble sendt til jorden for å dø for våre synder. Som det står: "Han ble såret for våre overtredelser, knust for våre misgjerninger. Straffen lå på han for at vi skulle ha fred og ved hans sår har vi fått legedom."

Jesus selv sier: "Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg." Vi må ta imot Jesus og tro på det han har gjort for oss for å komme til himmelen.

Det er egentlig veldig enkelt, men dessverre så enkelt at det blir vanskelig for noen. Det er dette budskapet påsken bringer med seg. :)

Anonymous poster hash: ded7b...c49

En annen ting å tenke på er at barn i Afrika som aldri har hørt om dette fenomenet reiser lukt til helvete når de dør. Sånn for sikkerhet skyld, vil de måtte pines der til evig tid. Den eneste feilen de har gjort er at de er født feil plass. Det kan være denne guden din er "ren og hellig", men han er samtidig en gal psykopat.

Ha en God Påske! :tommelopp:

Anonymous poster hash: 4c1ce...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket om at det er et liv etter døden tror jeg står sterkt hos de fleste. Kan sammenlignes med ønsket om en ny sjanse. Det gjør kanskje også livet litt lettere hvis man sånn smått har begynt å bli gammel, og føler at man har kastet det vekk. I tillegg innebærer det at du aldri igjen vil se de som har har stått deg nært og kjært, men som er død. Det kan være en ektemann, en venn, et familiemedlem, en hund osv. Tanken på at det ikke er et liv etter døden innebærer også at man aldri fullt ut vil oppleve hvordan det er å være noe annet eller en annen, om det skal være dyr eller menneske, mann eller kvinne, rik eller fattig osv. På toppen kan livet virke svært urettferdig der noen for eksempel blir født med sykdommer som kraftig reduserer livskvaliteten.

For meg innebærer dette noe som jeg sa i et tidligere innlegg:

Uansett hvor langt du er i livet, nyt livet, gjør det beste av det. Det er ingen ny sjanse. Sett også pris på de som står deg nær, de vil ikke være der for alltid.

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å tro at vi kommer til Nangijala (uten dragen)

Men klarer ikke overbevise meg selv helt. Det blir vel som før vi ble født, ingenting. Jeg har faktisk hatt en nær døden-opplevelse og "sett lyset", men tro jeg kan forklare det naturvitenskapelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Trolletrine

Jeg er ganske overbevist om at det ikke er noe mer etter vi er død. På samme måte som det var før vi ble født, nemlig ingenting. Jeg skulle ØNSKE det var noe mer, noe hyggelig - men nix, jeg tror vi kun får denne ene sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden er bare fysisk. Personen som bor i kroppen, forlater kroppen og går over i den åndelige verden

Bevis det du sier.

Anonymous poster hash: 131c5...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde foresten vært deilig å hatt troen på et etterliv, men jeg har tanker.... Og det kan virkelig ødelegge for sånt. ;-)

Jepp, den er lånt.

Anonymous poster hash: 131c5...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi får hvile hvertfall :)

Jeg har alltid trodd at det kommer noe mer etter døden, at det er et nytt kapittel som starter.

Men da min tremenning mistet moren sin for noen år siden sa hun "døden er så endelig", det fikk meg til å tenke på at den kanskje er det, kanskje er slutt, stopp og game over.

Time will show;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at noen folk tror på noe liv etter døden, er for at noen fikk noen til å tro på det... Hadde vært kult å reise tilbake i tid for å observere den første religionen bli til. Men det er vel mellom 200000 og 1,5millioner år siden, når mennesket gikk over fra å være instinkt drevet til å være et selvtenkende undrene vesen som lurte på hvordan universet fungerer.

Anonymous poster hash: 131c5...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at jeg skal møte mine kjære igjen når jeg dør. Har mistet noen av de nærmeste og tanken på å aldri mer treffes er nesten ikke til å holde ut.

Sant eller ikke, jeg velger å tro det for det gir meg et bedre liv og en grunn til å holde ut en vanvittig sorg. Føler nærværet deres hver bidige dag så jeg tror ikke at døden er slutten på alt.

Tidligere så var jeg sikker på at når man dør så slutter alt. Det blir et slags "ingenting". Etter å ha mistet flere av mine nærmeste så altfor tidlig så tror jeg ikke døden er slutten lenger.



Anonymous poster hash: 884bd...401
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...