Gå til innhold

Har du sett en drone?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en i aktivitet for ikke så lenge siden. Folk som ikke langt unna meg holder på med å sprenge for å bygge hus. Jeg fant frem kikkerten og lurte på hvor store runder de egentlig trengte for å få tatt opp film av selve tomta deres... Jeg skal i alle fall være obs. heretter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske imponerende hvor rolig den ligger i lufta :https://www.youtube.com/watch?v=Pxq4O9fOwYc

Men synes likevel at dronen som var på min veranda var enda mer stabil, det virket mer som om den gled, men på den andre side vet jeg ikke hvor godt jeg observerte, ble jo litt sjokka når ei Rema 1000 vogn flyr forbi verandadøra :)



Anonymous poster hash: 6e7b7...e36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en i aktivitet for ikke så lenge siden. Folk som ikke langt unna meg holder på med å sprenge for å bygge hus. Jeg fant frem kikkerten og lurte på hvor store runder de egentlig trengte for å få tatt opp film av selve tomta deres... Jeg skal i alle fall være obs. heretter.

Du vet at du kan politianmelde folk som filmer i nabolaget ditt, sant?

Man skal ha spesialtillatelse til å filme i boligstrøk. Sånt er meget strengt regulert.

Dette handler faktisk om rikets sikkerhet, med tanke på spionasje. Det er strictly verboten å filme boligområder.

Så om noen flyr omkring med små droner og kamera der du bor, er det bare å ringe nærmeste politikammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du kan politianmelde folk som filmer i nabolaget ditt, sant?

Man skal ha spesialtillatelse til å filme i boligstrøk. Sånt er meget strengt regulert.

Dette handler faktisk om rikets sikkerhet, med tanke på spionasje. Det er strictly verboten å filme boligområder.

Så om noen flyr omkring med små droner og kamera der du bor, er det bare å ringe nærmeste politikammer.

Feil.

NSM har en prøveordning ut året rundt dette ettersom de druknet i søknader. Med andre ord, så er det ikke like strengt lengre.

Det som er "strictly verboten" er å filme rundt militære områder. Det står ingenting om boligområder i reglene. Dog skal man forholde seg til sikkerhet. Altså 20 meter fra tredje part, ikke fly over uanede personer osv.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg står på kjøkkenet å ser i øyekroken at det svever en sak ute på verandaen. Jeg snur meg å ser på det jeg tror er en drone, og får sett den i veldig kort tid. Det så nesten ut som ei handlevogn med bare uten understellet, med lys i striper vannrett, 3-4 striper. 'Kassa' var på samme størrelse med ei handlevogn.

Hva slags drone er dette? Og hvem er det som herjer rett utenfor vinduene?

Anonymous poster hash: 6e7b7...e36

history-channel-aliens-i8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har min egen. Fikk den av illustrert vitrnskap da jeg lot meg lure til å tegne abo.

Anonymous poster hash: 8a8f3...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen nye observasjoner foreløpig, men kamera ligger klart. Naboen min hadde også sett aktivitet på min verandaen, men han så bare lysene. Han har et videokamera klart, men nå prater han om aliens og ufo og det som verre var, men når jeg ville ha ham til å forklare hva aliens ville med meg, et middelmådig menneske i en middelmådig by fant han ikke på noe, men kamera er klart!

Vi står på post!



Anonymous poster hash: 6e7b7...e36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...