Gå til innhold

Har du sett en drone?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står på kjøkkenet å ser i øyekroken at det svever en sak ute på verandaen. Jeg snur meg å ser på det jeg tror er en drone, og får sett den i veldig kort tid. Det så nesten ut som ei handlevogn med bare uten understellet, med lys i striper vannrett, 3-4 striper. 'Kassa' var på samme størrelse med ei handlevogn.

Hva slags drone er dette? Og hvem er det som herjer rett utenfor vinduene?



Anonymous poster hash: 6e7b7...e36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sto den stille i lufta, og laget den lyd?

*og er du 100 på størrelsen, kan den ha vært mindre enn du tror?

Quadcopter som jeg tror du har sett er sjeldent så store som det der, selv om det ikke er noen umulighet.

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd kunne jeg ikke høre, stod inne på kjøkkenet og så ut verandadøra. Det kan være den var mindre enn en handlevogn, handlevogn var det første jeg kom på for å sammenligne. Den var rektangulær som ei handlevogn.

Lysene var som tynne lysrør med kaldt hvitt lys.Den var rett utenfor verandadøra når jeg så den, vet ikke om den stod helt stille eller var i langsom bevegelse. Men når jeg fikk øye på den, (føltes sånn) gled den i sterkere tempo videre på verandaen. Jeg så kun ca 3 meter, så forsvant det bak gardinene og ble vekk.

Jeg ble litt urolig og turte ikke å gå ut å se, ei elv som renner på enden av huset/verandaen.



Anonymous poster hash: 6e7b7...e36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles "Naboen kødder med deg."

:fnise: .

Herregud! Naboen er mellom 80 og skinndød! Vidunderlig om naboen kødda med meg :)

Anonymous poster hash: 6e7b7...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kalles "Naboen kødder med deg."

Ja, det tror jeg også.

-

Det er ingen som bruker synlig lys hvis de vil spionere på deg, TS.

Video.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto den stille i lufta, og laget den lyd?

*og er du 100 på størrelsen, kan den ha vært mindre enn du tror?

Quadcopter som jeg tror du har sett er sjeldent så store som det der, selv om det ikke er noen umulighet.

Har sjekket Quadcopter, og den ligner ikke, det var noe som var firkantet det som føyk forbi vinduene i dag.

Anonymous poster hash: 6e7b7...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: .

Herregud! Naboen er mellom 80 og skinndød! Vidunderlig om naboen kødda med meg :)

Anonymous poster hash: 6e7b7...e36

Det kan ha vært hvem som helst innenfor en viss rekkevidde, men det at de brukte lys tyder på at det var for å tulle med deg og ikke noe annet.

Eller så har du hatt besøk fra noe fjernt sted verdensrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket Quadcopter, og den ligner ikke, det var noe som var firkantet det som føyk forbi vinduene i dag.

Anonymous poster hash: 6e7b7...e36

Det går an å ha en quadcopter inni en ramme med lys, selv om det ikke er helt gunstig.

Det finnes ikke noe annet enn quadcoptere og andre multirotorer som kan fly sånn du beskriver, så lenge man ser bort i fra aliens osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ha en quadcopter inni en ramme med lys, selv om det ikke er helt gunstig.

Det finnes ikke noe annet enn quadcoptere og andre multirotorer som kan fly sånn du beskriver, så lenge man ser bort i fra aliens osv.

Selvfølgelig kan det være en ramme rundt! Skylder på at det er natt :).

Har ikke mye tro på aliens, tror ikke akkurat jeg har så mye å bidra med av det aliens vil :biggrin::biggrin: , det må være noe som er fjernstyrt og da er det vel nok noen i nabolaget som har fått seg noe å leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg garanterer at det ikke var aliens.

Aliensene har andre ting å drive med.

post-64832-0-92674200-1425267254_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det være en ramme rundt! Skylder på at det er natt :).

Har ikke mye tro på aliens, tror ikke akkurat jeg har så mye å bidra med av det aliens vil :biggrin::biggrin: , det må være noe som er fjernstyrt og da er det vel nok noen i nabolaget som har fått seg noe å leke med.

Men hold oss oppdatert da, hvis du finner ut noe mer. Og ikke stikk armer og bein borti en sånn hvis du får sjansen til det, propellene kan kutte stygt.

Du skal ikke finne deg i å ha en sånn smygende på verandaen din, det er stygg redskap hvis man tenker på sikkerheten, og så er det det der med at det er mulighet for at det er kamera og opptak av video osv fra den, og kan filme deg uten at du vil eller vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hold oss oppdatert da, hvis du finner ut noe mer. Og ikke stikk armer og bein borti en sånn hvis du får sjansen til det, propellene kan kutte stygt.

Du skal ikke finne deg i å ha en sånn smygende på verandaen din, det er stygg redskap hvis man tenker på sikkerheten, og så er det det der med at det er mulighet for at det er kamera og opptak av video osv fra den, og kan filme deg uten at du vil eller vet.

Jeg antar de jobbet mere med å få kontroll på stabiliteten til flygedingsen sin, enn at de filmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar de jobbet mere med å få kontroll på stabiliteten til flygedingsen sin, enn at de filmet.

Ja. Jeg flyr quadcopter selv, det skal trening til for å kunne smyge rundt på en veranda på avstand uten at flisene flyr, særlig uten fpv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her.

Har lagt kamera klar, men det var kanskje en engangs opplevelse.

Må kanskje være imponert i og med at de klarte å manøvrere den på verandaen. Det er en lang smal sak av en veranda :)



Anonymous poster hash: 6e7b7...e36
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på de mulighetene der og begynner å grue meg til sommerhalvåret på min veranda.

De fleste vil nok bruke det med høflighet, vett og forstand, men det er de andre personene jeg ikke liker. :(

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på de mulighetene der og begynner å grue meg til sommerhalvåret på min veranda.

De fleste vil nok bruke det med høflighet, vett og forstand, men det er de andre personene jeg ikke liker. :(

Neida, bare smil pent du. Kan ikke gå rundt å bekymre deg for sånt.

xl-hexa_5dmkii_snowtnzl9.jpg

Neida, jeg skjønner hva du tenker på. Jeg tror ikke det er så veldig vanlig, enn så lenge i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...