Gå til innhold

Det er her og nå at livet begynner.


Sprinkles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trying to concieve? :klo:

Skjønner! Så bare det var flere som hadde kommentert bildene på instagram som også hadde ttc i navnet sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Nå har Fertility Friend bekreftet el på tirsdag! Jeg hadde det på følelsen, da jeg hadde ganske sterke eggløsningssmerter (aldri hatt det før), og jeg er fortsatt ganske støl i nederst i magen. Hadde samme følelsen i mai også, men ikke i juni.

Det er stikninger, litt stølhet og litt sårhet på en måte. Vanskelig å forklare egentlig. I tillegg har Pergo gjort meg sykt emosjonell, jeg ER humørsvingninger fra ende til annen! :ler: Jeg kan ha en fantastisk dag, og så skjer det en liten ting, og jeg vil gråte. Jeg er 100% overbevist om at det klaffet denne mnd også, men i neste øyeblikk er jeg helt bombesikker på at jeg må ha prøverørforsøk til høsten. En liten halvtime etter kikker jeg på barneutstyr på nett, og så google jeg symptomer på at jeg får mens og ikke TB. Herregud for en morgen jeg har hatt :fniser:

I kveld skal vi i hvertfall i familieselskap og da får jeg (forhåpentligvis) tenkt på noe annet. Jeg vil helst holde meg med å teste til 4. august, men det blir vel fort en test i helga også. Tenker litt at jeg ser det an i forhold til hvordan symptomer jeg har.

Og i neste uke har jeg ordnet meg legetime. Jeg har lyst på noe progesterontilskudd for å forhindre SA/kjemisk, siden jeg som PCOSer er ekstra utsatt for det. Jeg får ikke den vanlige legen min, men en vikarlege, så jeg er spent. Gyn hadde også ferie, hvis ikke hadde jeg jo gått til han. Jeg kan jo ikke vente til 11. august med å be om prog når jeg har ikm 4. august! Haha :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med EL! Håper virkelig at det klaffet denne måneden, kjenner jeg blir skikkelig spent på dine vegne. Humørsvigningene kommer nok til å fortsette om du er gravid, men kanskje ikke i like stor grad. Jeg hadde nesten ikke humørsvigninger, men var et par ganger jeg virkelig følte for å kjefte på folk. Og jeg som aldri er sinna :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med EL! Håper virkelig at det klaffet denne måneden, kjenner jeg blir skikkelig spent på dine vegne. Humørsvigningene kommer nok til å fortsette om du er gravid, men kanskje ikke i like stor grad. Jeg hadde nesten ikke humørsvigninger, men var et par ganger jeg virkelig følte for å kjefte på folk. Og jeg som aldri er sinna :fnise:

Takk for det, Doh! <3

*Detaljer*

I dag må jeg bare notere litt, sånn i tilfelle. I det siste har jeg nemlig hatt murringer og veldig såre nippler, fikk hodepine i helga og vondt i ryggen i går. I natt slet jeg virkelig med å sove, bare snudde meg og fant ingen behagelig stilling der ryggen ikke var vond. Frøs også veldig.

Jeg var litt uggen i magen i går kveld, men i natt våknet jeg og var skikkelig løs i magen. Fikk ikke sove med en gang jeg la meg igjen, og da jeg våkna hadde jeg temp på 37.41! Jeg har ligget på omtrent 36.4-36.6 de siste dagene. Jeg trodde det var termometeret som var noe feil med, så jeg målte igjen, og da fikk jeg 37.18.

Er det vanlig å få feber og løs mage så tidlig hvis jeg er gravid? Eller er det bare at jeg har blitt syk, tro? :vetikke:

Jeg skulle hatt lillesøsken på besøk i dag, men jeg tror jeg må bare treffe senga med en gang jeg kommer hjem fra jobb. Sov vel kanskje to og en halv time hvis jeg tar litt i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg krysser fingrene for at det er noe annet enn sykdom på vei! :klemmer: Det blir en spennende uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg krysser fingrene for at det er noe annet enn sykdom på vei! :klemmer: Det blir en spennende uke ;)

Takk! Ja, det blir det! :D Har du begynt å merke noe ennå?

Når jeg googler symptomer, så virker det som om jeg ligger godt an og vi traff jo El veldig bra denne gangen. Så jeg håper håper håper vi begge har en reke i magen igjen snart! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

IKM i dag! Har ikke testet, men ei heller noen tr ennå. Har spottet litt mer enn jeg gjorde rundt 9-12 dpo, men that's it. Men jeg har hatt hodepine og menssmerter i dag, så det kjennes ut som tanta er på vei. Skal teste i morgen tidlig hvis hun ikke dukker opp i løpet av kvelden og natta. Prøver å holde meg positiv, men uten for mye forventninger. (Hah!prøv å si det til en prøver!) sååeh her er det symptomjakt ennå.

Til nå: Murringer, hodepine, kvalme, såre nipler og ømme pupper, trøtt, svimmel og lite matlyst. Har absolutt nulltoleranse for matsøppellukt og vil egentlig bare sove. Og sippe over "rørende" videoer på nettet. Må bare få bestemt meg for hvilken. :fnise:

(Red.: Glemte jo å få med oppblåst, og støl/vondt i korsryggen på lista)

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av den enkle grunn at jeg ikke har noen tester ennå :ler: Men de kom i posten i ettermiddag, så jeg tenker å teste i morgen. Herregud jeg er så nervøs! Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hehe, nei vi dro på impulsferietur, så det var litt stress i morgentimene :p

Testen var blendahvit, men fortsatt ingen tr heller.. Skjønner ingenting jeg nå. Men legen min er tilbake på jobb 11.august,så hvis det ikke skjer noe til da så skal jeg bestille en time.

Mannen sa bare at "jamen da er det noe feil med resten du tok. Ny i morra, ikke bekymre deg". Haha :p Jeg er litt glad for at han er så avslappet til dette, selv om det noen ganger blir litt for avslappet i forhold til meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med impulsferie, hvor går ferden?

Kjedelig med negativ test, så vi får håpe din bedre halvdel har rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare dagstur, men vi er straks i Grebbestad :) Og som jeg gleder meg! Det er ikke ordentlig sommerferie uten en tur dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 1.

Tanta dukket opp i all sin prakt idag. Smertefullt og flott. Bare litt frustrert.

Kjenner jeg er frustrert på mannen i dag også. Etter jeg fortalte at jeg hadde fått mensen, utbrøt jeg litt skuffet "å, hvor lang tid skal dette ta?!" hvorpå han presterer å si at jeg må slutte å tenke på det, for det klaffer når jeg slutter stresse. Jeg sa at det er jo ikke mitt stress eller ei som gjør om medisinene funker, det har jo ingenting å si - dessuten stresser jeg ikke bare fordi jeg snakker om det eller blir lei meg når jeg får mensen. Ham bare "joda, for du vet jo at det er kjempemange som blir gravide mens de venter på prøverør, og det er fordi de slutter å tenke på det og slapper av". Noen ganger tror jeg ikke han helt skjønner rekkevidden av å ha pcos. For de som har El, men ikke blir gravide så kan det jo hende at de blir gravide mens de venter. Og jeg vet jo om et par som plutselig får El selv om de ikke har pleid å ha det, men det er så mange årsaker til å få prøverør, og jeg tror en del av de som får det kan ha flaks og at det er noe medisinsk som har forhindret graviditet, men at det har gått over.

Men Pcos går ikke over! Enten har man El, eller så har man det ikke. Jeg blir så lei meg over at han ikke forstår at jeg blir lei meg når han sier sånt. "Bare slapp av".

Hadde jeg kunnet bare "slappe av" og fått el av det skulle jeg blitt overlykkelig. Men etter å ha prøvd i over ett år, så kan jeg love deg at det ikke funker sånn!

/frustrasjon slutt

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...