Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Ta den tiden du trenger til å komme deg ovenpå igjen du, absolutt lov med sofasløving og ikke løfte en finger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twelve12

Da var det fredagskveld. Ikke at jeg merker noe til "helg" ettersom jeg er sykemeldt, utenom at det kun er dritt på TV =P

Sliter litt med humøret om dagen. Eier ikke energi, bare det å gå i dusjen er et ork. Så kvier jeg meg for å gå ut av huset. Men jeg pleier å få litt sosial angst og agorafobi når jeg er deprimert..

Har litt ømme pupper og såre nipler også, som sikkert er fra EL sprøyta.. Håper det går over.. for jeg har lyst å glemme forsøket vi ikke var igjennom nå...

Mannen min fikk endelig innkallelse til søvnklinikken, så forhåpentligvis finner de ut av noe der. Han har time på tirsdag.

Så forhåpentligvis vil han kunne få bukt med søvnproblemene som jeg naivt håper vil øke spermproduksjonen, eller ihvertfall være en medvirker.

Vi har bestilt ny bil da. Har bytta inn V60 med S60, Svart R-design. Får den ikke før i uke 48, så vi leier en annen bil enn så lenge. Endelig fikk mannen motoren han hadde ønska seg hehe. Skal si det er ikke lett å bo sammen med en som er autofil.. for man har knapt med stemmerett når det kommer til bil =P

Er kanskje ikke det mest praktiske bilvalget dersom vi ender opp med å bli gravid.. der er jo V60 bedre.. men jeg er igrunn dritt lei av å leve ifremtiden. Har for en gangs skyld lyst å leve for meg, nå! So lets cross that bridge IF we come to it...

eller er det vel ikke noe nytt.. fortsatt ikke gravid... fortsatt ikke i nærheten av å bli det.. og fortsatt ingen unger som roper mamma (og den gaulede katta tells ikke.. )

Merker at jeg har en veldig dårlig dag..

Edit: skrivefeil

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med :blomst:

Utrolig synd at det ble avbrutt denne gang, å at dere må vente i et halvt år til neste gang :klemmer:

Å at dere fikk for lite smertestillende :rasende: Å sykehuset skulle aldri ha sotte dere opp på ny time så kjapt, om det skulle gått lenger tid.. Teite greier :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Åh så koselig med enda en følger =)

Ja men det hjelper ikke å sette seg ned å grine heller.. har faktisk prøvd.. og det funka ikke skal jeg si deg!:opplyser: hehe :P

Vi hadde egentlig planlagt å ha en liten pause til neste forsøk, så det å vente et halvt år er egentlig ikke det værste. Men hadde ting gått etter planen så skulle jeg egentlig ikke trengt det, fordi jeg skulle vært gravid nå. Enten ved å ikke ha mistet i sommer, eller fordi dette ikke skulle blitt avbrutt.

Men ihvertfall så mista vi ikke et forsøk. Vi har fortsatt to igjen i det offentlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig med enda en følger =)

Ja men det hjelper ikke å sette seg ned å grine heller.. har faktisk prøvd.. og det funka ikke skal jeg si deg! :opplyser: hehe :P

Vi hadde egentlig planlagt å ha en liten pause til neste forsøk, så det å vente et halvt år er egentlig ikke det værste. Men hadde ting gått etter planen så skulle jeg egentlig ikke trengt det, fordi jeg skulle vært gravid nå. Enten ved å ikke ha mistet i sommer, eller fordi dette ikke skulle blitt avbrutt.

Men ihvertfall så mista vi ikke et forsøk. Vi har fortsatt to igjen i det offentlige :)

Hehe. Nei, det hjelper vell ikke å grine nei. Men godt å sleppe det ut av og til :fnise:

Er nok godt med en liten pause også tenker jeg, å samle seg litt opp, å være super klar til neste forsøk :nigo: Å det er hvertfall bra dere ikke minster forsøk, det hadde hvertfall vore kjipt. Eneste medisiner har jo gått tapt pga det? Men, heller det enn å miste ett forsøk da :) Så da er det bare å krysse neste gang dere skal tilbake :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twelve12

Eneste medisiner har jo gått tapt pga det?

Vi får det tilbakeført av Helfo fordi vi er over den 15 315,- grensa. =) Så det er ikke noe problem. Tror vi får tilbake litt over 15 000 denne gangen for vi rundtet egenandelsen med stor margin på forsøk # 1. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får det tilbakeført av Helfo fordi vi er over den 15 315,- grensa. =) Så det er ikke noe problem. Tror vi får tilbake litt over 15 000 denne gangen for vi rundtet egenandelsen med stor margin på forsøk # 1. =)

Hvordan er igrunn det der med pengene? Jeg vet at det er en egenandel på 15 000, men er det slik at du får igjen alt av det du legger ut? Inkuldert de første 15 000?

Det er så mye å sette seg inn i :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Hvordan er igrunn det der med pengene? Jeg vet at det er en egenandel på 15 000, men er det slik at du får igjen alt av det du legger ut? Inkuldert de første 15 000?

Det er så mye å sette seg inn i :fnise:

De første 15 315 kronene (hvis man når den summen) får man ikke tilbake. Dette er egenandelen.

Alt over denne summen, får du tilbakeført. Men du må altså legge ut, og så få refundert.

Du sender da med alt av kvitteringer (orginal kvittering med stempel og signatur fra apoteket) til Helfo i din region sammen med bekreftelsen for forsøket du får etter dere er ferdig med forsøk # 1 fra klinikken

Helfo tar arbeidet med regnestykket og du får da etter en liten stund bekreftelse i posten. Her er da et skriv på hva du har gjort og hva du har brukt penger på. Og bekreftelse på om du får tilbake penger eller ikke. Så en helfo refunsjonslapp separat dersom dette er tilfellet.

Neste forsøk.. gjør du akkurat det samme.. så tar helfo regnestykket her også =)

virker invikla.. men er egentlig ganske enkelt

Endret av Twelve12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 15 315 kronene (hvis man når den summen) får man ikke tilbake. Dette er egenandelen.

Alt over denne summen, får du tilbakeført. Men du må altså legge ut, og så få refundert.

Du sender da med alt av kvitteringer (orginal kvittering med stempel og signatur fra apoteket) til Helfo i din region sammen med bekreftelsen for forsøket du får etter dere er ferdig med forsøk # 1 fra klinikken

Helfo tar arbeidet med regnestykket og du får da etter en liten stund bekreftelse i posten. Her er da et skriv på hva du har gjort og hva du har brukt penger på. Og bekreftelse på om du får tilbake penger eller ikke. Så en helfo refunsjonslapp separat dersom dette er tilfellet.

Neste forsøk.. gjør du akkurat det samme.. så tar helfo regnestykket her også =)

virker invikla.. men er egentlig ganske enkelt

Da trur jeg at jeg forstår. Men reiseutgifter å ferge osv, der får vi alt dekket eller? Skal ikke være lett alt dette her :fnise: Rekner med at de på sykehuset forklarer dette her litt nermere, når det blir aktuelt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Da trur jeg at jeg forstår. Men reiseutgifter å ferge osv, der får vi alt dekket eller? Skal ikke være lett alt dette her :fnise: Rekner med at de på sykehuset forklarer dette her litt nermere, når det blir aktuelt også :)

Det er jeg ikke sikkert på. Vet man kan få dekket noe reiseutgifter, men er ikke sikker på hvordan. Har ikke giddi det (Nå har ikke vi noe ferge vi skal over med heller)

Men jeg ringte likesågodt Helfo jeg når jeg lurte på hvordan jeg skulle gjøre det, da får jeg ihvertfall riktig svar fra sikker kilde (er litt kontrollfrik og liker å vite hvordan ting fungerer) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikkert på. Vet man kan få dekket noe reiseutgifter, men er ikke sikker på hvordan. Har ikke giddi det (Nå har ikke vi noe ferge vi skal over med heller)

Men jeg ringte likesågodt Helfo jeg når jeg lurte på hvordan jeg skulle gjøre det, da får jeg ihvertfall riktig svar fra sikker kilde (er litt kontrollfrik og liker å vite hvordan ting fungerer) :gjeiper:

Ja, det kan jeg jo også gjøre :) Litt dumt å ikke vite, om det viser seg at vi kan få igjen reiseutgifter, da det fort kan bli en del i det, da vi har en 1,5-2 timers biltur hver vei, inkludert ferge. Å bare ferga koster jo litt for oss begge :sjokkert: Så det vil jo fort bli litt penger der. Da vi reiste igår, skal tilbake når jeg skal på UL, så når vi skal igjen. Altså, 3 ganger på et par mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Ja, det kan jeg jo også gjøre :) Litt dumt å ikke vite, om det viser seg at vi kan få igjen reiseutgifter, da det fort kan bli en del i det, da vi har en 1,5-2 timers biltur hver vei, inkludert ferge. Å bare ferga koster jo litt for oss begge :sjokkert: Så det vil jo fort bli litt penger der. Da vi reiste igår, skal tilbake når jeg skal på UL, så når vi skal igjen. Altså, 3 ganger på et par mnd.

Ja det blir dyrt etterhvert da.

Men det blir vel enda en gang, for du har jo selve uttaket.. og så innsett.. så det blir jo 2 ganger på ei uke når selve forsøket er... Ring helfo du =P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det blir dyrt etterhvert da.

Men det blir vel enda en gang, for du har jo selve uttaket.. og så innsett.. så det blir jo 2 ganger på ei uke når selve forsøket er... Ring helfo du =P hehe

Ja, det er jo sant.. :fnise: Jeg får ringe de på mandag eller når det nermer seg, å høre med dem. Like så greit å bare få vite hvordan det ligger an, så vet vi hvertfall hva vi kan forvente og ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev for deg selv ja, prøv å ikke tenke dersom, hvis atte... Jeg fikk det mye bedre når jeg sluttet med det :Nikke:

Vi var på vår livs ferie i fjor før forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Kom til å tenke på en ting.. ettersom vi ikke aktive prøvere de neste 6 månedene, så vil nok dagboken min bestå av veldig mye hverdagslige ting.. for jeg har liksom ikke så mye nesespray o.l å skrive om for tiden..

Men jeg føler meg mye bedre i dag enn det jeg gjorde igår. Har kanskje litt mer energi. Kanskje jeg får rydda litt (for det trengs...:ler2:)

Venter på kjæresten som kommer hjem med frokost baguette (ja jeg vet at klokka er 1... hysj)

Igår fikk jeg nesehornsbamse i posten som jeg har gått å venta på. Ble nesehornfadder for en liten stund siden, så da har jeg fått en liten bamse som har fått det fine navnet "horny" (gubben bare rister på hode av meg.. )

det var dagens oppdatering... meget uinteressant må jeg si :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom og hilser på! :vinke: Så du hadde lagt igjen en hilsen i dagboken min. Den blir nok ikke så aktiv fremover, jeg har opprettet blogg i stedet. Kjenner meg igjen i historien din, selv om vi foreløpig ikke har vært ute for null spermier... Vi begynner jo på forsøk nr. 2 her snart, og er mannen sin sædkvalitet som ser ut til å være problemet her også...

Så kjedelig at dette forsøket ikke gikk veien! :kose: Skjønner at du er nedfor om dagene, det ville jeg også vært, og forbannet for å ha tatt medisiner unødig når det viste seg at legene hadde kunnskap om at dette var for tidlig... Men bra at du allerede begynner å se litt lysere på ting :) Et halvt år kan gå fort. Etter vi hadde forsøk i det private i mars følte jeg for å vente litt, og vi ville også prøve Purvis (hadde dessverre ingen effekt for vår del). Derfor ble ikke henvisningen til Trondheim sendt før i juli, og vips blir det november før det blir nytt forsøk... Jeg har også prøvd å distansere meg litt fra prøvingen i denne perioden, og selv om jeg gruer meg litt til å begynne på medisiner igjen pga. mye bivirkninger sist, ser jeg frem til å komme i gang igjen nå :)

Du får prøve å kose deg med trening og bryllupsplanlegging i mellomtiden, det kan du jo skrive litt om her ;) Men ja, du kan sikkert få tilgang til bloggen min hvis du er interessert, litt greit å snakke med flere i samme situasjon :)

Fortsatt god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Innom og hilser på! :vinke: Så du hadde lagt igjen en hilsen i dagboken min. Den blir nok ikke så aktiv fremover, jeg har opprettet blogg i stedet. Kjenner meg igjen i historien din, selv om vi foreløpig ikke har vært ute for null spermier... Vi begynner jo på forsøk nr. 2 her snart, og er mannen sin sædkvalitet som ser ut til å være problemet her også...

Så kjedelig at dette forsøket ikke gikk veien! :kose: Skjønner at du er nedfor om dagene, det ville jeg også vært, og forbannet for å ha tatt medisiner unødig når det viste seg at legene hadde kunnskap om at dette var for tidlig... Men bra at du allerede begynner å se litt lysere på ting :) Et halvt år kan gå fort. Etter vi hadde forsøk i det private i mars følte jeg for å vente litt, og vi ville også prøve Purvis (hadde dessverre ingen effekt for vår del). Derfor ble ikke henvisningen til Trondheim sendt før i juli, og vips blir det november før det blir nytt forsøk... Jeg har også prøvd å distansere meg litt fra prøvingen i denne perioden, og selv om jeg gruer meg litt til å begynne på medisiner igjen pga. mye bivirkninger sist, ser jeg frem til å komme i gang igjen nå :)

Du får prøve å kose deg med trening og bryllupsplanlegging i mellomtiden, det kan du jo skrive litt om her ;) Men ja, du kan sikkert få tilgang til bloggen min hvis du er interessert, litt greit å snakke med flere i samme situasjon :)

Fortsatt god helg! :klemmer:

Takk for det :) Ja jeg kunne tenkt meg å lest bloggen din.. =) Men skjønner hvis du vil vente litt siden vi ikke har skrevet så mye med hverandre akkurat :)

Det med bivirkninger er helt J***lig syns jeg, Hadde nesten ikke noe utenom hetetokter 1. gang.. men andre gangen var helt forferdelig Spesielt at jeg slet med å sove. Håper du slipper de verste da. Kan jo hende du reagerer annerledes på sprayen denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Ja jeg kunne tenkt meg å lest bloggen din.. =) Men skjønner hvis du vil vente litt siden vi ikke har skrevet så mye med hverandre akkurat :)

Det med bivirkninger er helt J***lig syns jeg, Hadde nesten ikke noe utenom hetetokter 1. gang.. men andre gangen var helt forferdelig Spesielt at jeg slet med å sove. Håper du slipper de verste da. Kan jo hende du reagerer annerledes på sprayen denne gangen :)

Jeg skal ordne tilgang nå jeg :) Føler det er greit når jeg kan lese litt i dagboken din også, da føler jeg liksom jeg vet litt "hvem du er" hvis du skjønner :)

Jeg var på kort regime sist, så var nok noen av sprøytene jeg reagerte på, men den jeg tok når jeg begynte å få bivirkningene (Orgalutran) slipper jeg å ta på langt regime, så håper ting blir bedre nå :) Har tenkt å være flinkere å trene og sånt også denne gangen enn jeg var sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du føler deg bedre :hoppe:

Horny var et fantastisk navn, hvor bor nesehornet du er fadder til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...