Gå til innhold

Twelve prøver med ivf


Gjest Twelve12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg lest gjennom hele dagboka di, og må bare få si GRATULERER! :hug: :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Tusen takk alle sammen :) vi begynner smått å tørre å glede oss litt. Har en god magefølelse denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Twelve12

8 uker på vei og 5 ukers ul kontroll idag. Begge eggene har festet seg så her blir det tvillinger om et halvt års tid. :)

Jeg vet ikke om jeg kommer til å fortsette så veldig med denne dagboken. Mulig jeg kikker innom i ny og ne men den blir nok ikke oppdatert så ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, ja når du virkelig slår til, så slår du virkelig til :nigo::fnise: Men guri så koselig da :hjerte:

Håper du kommer med oppdateringer av og til hvertfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Herlighet, ja når du virkelig slår til, så slår du virkelig til :nigo::fnise: Men guri så koselig da :hjerte:

Håper du kommer med oppdateringer av og til hvertfall :klemmer:

Hehe ja det kan du si :P

Skal ta det ekstra rolig fremover og blir sykemeldt ut uke 12. Dobbelt glede men skjer det noe blir det dobbelt sorg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelt glede men skjer det noe blir det dobbelt sorg også...

Det er litt skummelt det der. Når vi endelig fikk positiv test, og så tenkte at det kunne bli to ut av det, så tenkte jeg først at jeg sikkert er kjempeglad om bare den ene overlever. Men når jeg så to hjerteslag så var det jo to babyer som levde i magen og hadde blitt vondt om "bare" en levde.

Men krev tett oppfølging!! Pga mangelfull kontroll i uke 28 hvor de glemte å sjekke gjennomstrømning i navlesnorene kunne det gått galt med den ene her. Han fikk morkakesvikt og vokste ikke lengre, så når han kom ut var det på hengende håret at de fikk liv i han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Det er litt skummelt det der. Når vi endelig fikk positiv test, og så tenkte at det kunne bli to ut av det, så tenkte jeg først at jeg sikkert er kjempeglad om bare den ene overlever. Men når jeg så to hjerteslag så var det jo to babyer som levde i magen og hadde blitt vondt om "bare" en levde.

Men krev tett oppfølging!! Pga mangelfull kontroll i uke 28 hvor de glemte å sjekke gjennomstrømning i navlesnorene kunne det gått galt med den ene her. Han fikk morkakesvikt og vokste ikke lengre, så når han kom ut var det på hengende håret at de fikk liv i han.

Uff hørtes ikke bra ut. Godt det gikk bra da

Ja blir tett oppfølging på meg. 1 fordi jeg er gravid med tvillinger og 2 fordi jeg har konisert livmorhalstappen i tillegg. Blir nok ihvertfall annenhver uke ca.

Neste kontroll er nå om tre uker da. Men skal inn og ta blodprøver om to for da er jeg over uke 10.

Sykemeldt er jeg og har fått streng beskjed av legen å bare slappe av. Ikke har jeg lov til å trene heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Kjempebra! Nå er det bare å slenge seg på sofaen og finne frem noe du kan kose deg med i mnd fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest Twelve12

Hei =)

Får komme med en liten oppdatering til dere da.

Runder uke 12 på onsdag. =)

Alt er igrunn fint utenom at jeg har fått påvist en hematom mellom fosterene som er ganske stor. Denne kan irritere forstersekkene, men vi håper selvfølgelig at dette skal gå bra. Jeg får derfor ikke jobbe noe nå heller. Jeg skal på ny kontroll om to uker. Forhåpentligvis har den minsket da.

Har ikke blødd noe da, men den kan jo absorberes av kroppen.

Ellers er jeg i fin form utenom en migrene som kommer stadig. Har kommet helt unna kvalmen, så føler meg heldig der =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twelve12

Hurra :danse: Det er så fantastisk at du er gravid :hjerte:

Men hva er hematom?

Blodansamling.

Forstod det slik at den kan ligge å tære på forstersekkene hvis den ikke forsvinner.

Kan også blø den ut, det er da ikke farlig, men må selvfølgelig inn å sjekke at det faktisk er den jeg blør ut, og ikke at det har skjedd noe galt.

Den kan også bli absorbert av kroppen. Det er det jeg håper skal skje da, for det er kjedelig å blø, og begynne å engste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er utrolig kjedelig med blødninger selv om man vet det er et hematom der.

Håper kroppen absorberer det :)

Godt å nærme seg 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...