Gå til innhold

Veien mot å bli tobarnsmor


Superlilje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går var jeg ute og spiste og shoppet med venninner som jeg har møtt på nettet. Jeg møtte de på babyverden forumet da jeg ventet jenten min, og vi har blitt venninner med tiden :) Det var kjempekjekt, selv om det tar en time å kjøre til Bergen. Har veeeeldig lyst å flytte nærmere Bergen igjen, siden det er der alle vennene mine og familien min bor, men mannen vil ikke.. Dessuten har vi ikke råd siden det er veldig mye dyrere der enn her vi bor nå :(

Denne uken har jeg drømt så mye! Har følt meg helt utslitt fordi jeg har hatt så urolig drømmesøvn. Føles som hjernen min jobber på høygir. Men jeg har følt meg mye gladere igjen også :) For første gang siden jeg mistet føler jeg at jeg svarer ærlig når folk spør meg hvordan jeg har det. Jeg svarer jo alltid at jeg har det bra, uansett hvordan jeg har det, men nå mener jeg det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært og badet i basseng sammen med en kollega og familien hennes. Det var gøy! Jenten vår hadde det så gøy! Hun har ikke vært i basseng siden hun va 4 måneder, men det tok ikke lang tid før hun var trygg i vannet. Hun ble nesten litt overmodig. Hun fikk låne armringer, og da skulle hun bare svømme selv, jeg fikk ikke lov å ta i henne engang. Så tror vi må gå å bade litt oftere ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Har ikke skrevet noe denne uken. Er litt frustrert over hvor lang tid kroppen skal bruke på å komme seg igjen etter MAen :sukk: Har testet ganske ofte for å vite når hormonene er ute av kroppen igjen, og får fremdeles svaaaaaak strek på testen. Har lyst på en negativ test, for da kan jeg endelig begynne å vente på eggløsning/mensen/positiv test igjen!

Uken har vært travel, på tirsdag var jeg på jobb i 11 timer. Hadde foreldremøte på kvelden, og fant ut at jeg heller skulle sitte og jobbe istedenfor å dra hjem mellom jobb og møtet :) Hadde gruet meg veldig på forhånd, mitt første foreldremøte, men det gikk fint happy.png

På torsdag hadde mannen bursdag, så da spiste vi middag på Peppes. Og så fikk han Dagfinn Lyngbø billetter av meg. Så nå gleder vi oss til 20. oktober :jepp:

I går var vi på fest, og jenten vår sov hos farfaren sin. Hun koste seg visst sånn der, for når vi skulle hente henne ville hun ikke hjem. Er første gang hun har sovet der. Tror de har passet henne to ganger før. Men vi koste oss på fest, og la oss ikke til å sove før nesten 4 :fnise: Og mannen sa før vi sovnet at han gledet seg veldig til jeg kom med en positiv test igjen :strix: Det er så godt å vite at det ikke bare er meg som veldig gjerne vil ha et barn til, men at han er like utålmodig som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å ha en SA, men jeg kan se for meg frustrasjonen ved å ikke kunne få begynt på nytt.. Jeg synes det er vanskelig nok nå som jeg venter på mensen, og det er uten alle andre følelser som helt sikkert kommer med en SA. Jeg vet om jeg som har hatt mange SA'er og rett og slett ikke klarer å holde på en spire og det må være utrolig tøft.. Spesielt når venninnene hennes får barn og man må liksom glede seg over de andre..

Det er godt at dere allerede en liten jente som dere kan glede dere over, og som kanskje gjør ventingen bittelitt lettere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er utrolig frustrerende å måtte vente så lenge på at kroppen skal bli ferdig med det. Og tenke på at nå skulle jeg snart vært 18 uker på vei, og hatt ultralyd.

Nå er bursdagsfeiring overstått, gullet vårt ble nemlig 2 år i går :blåse: Så det har blitt mye kake disse to dagene. Hun var storfornøyd med lekekjøkken, dukkevogn og masse duplo. Og mammaen syntes det var kjekt at hun fikk ull ;)

Tenk, jeg har vært mamma i to år allerede :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jammen ikke mye skriving her for tiden. Det skal jo liksom være en prøvedagbok, og jeg har liksom ikke hatt så mye å skrive om på den fronten. Men nå er endelig graviditetstesten så godt som negativ. Det kommer opp en svak lyserosa strek etter at tiden er gått ut, men da er det nok ganske lite hormoner igjen :) Endelig! Og de siste dagene har jeg hatt vondt i venstre eggstokk, så jeg håper det er pga eggløsning. Har hatt litt eggløsningsslim også, men ikke så mye som vanlig. Men kaaaaanskje kroppen min er igang igjen? Håper det ihvertfall! Nå er det nemlig snart gått 2 måneder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde tydeligvis eggløsning ca når jeg trodde, for i går fikk jeg mensen :danse: Så da er vi i PP1 igjen, forventet eggløsning 27. oktober, IKM ca 10. november. Ihvertfall hvis jeg kommer inn i normal syklus med en gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Leeenge siden jeg har skrevet noe her gitt.. Og har skjedd mye på den tiden. Første PP etter MAen fikk jeg positiv test den dagen jeg skulle fått mensen, men to dager senere begynte jeg å blø som en vanlig mens. Så da var det bare å fortsette å prøve. I midten av januar fikk jeg igjen positiv test, så svak at jeg nesten trodde jeg innbilte meg det. Men så begynte jeg å blø IGJEN! Men etter noen dager følte jeg meg fortsatt gravid, så jeg tok en test, og den var tydelig positiv. Så sluttet jeg å blø, og testene ble sterkere og sterkere, og jeg var lykkelig over å faktisk være gravid igjen. Men en uke senere ca 5+4 begynte jeg å småblø igjen, og jeg kjente et slags trykk nederst i magen. Det var vondt å sette seg ned og å ha trange bukser på. Den 28. januar, den dagen jeg var 6+3 på vei hadde jeg time til første kontroll, blødde fortsatt litt og natten før lå jeg våken i noen timer med smerter i venstre side av magen.

Kom inn til legen og begynte å gråte av bekymring, og hun ringte rundt og fikk meg inn hos en gynekolog samme dag. Fikk heldigvis mannen med meg dit. Etter en kjapp titt med ul kunne gyn konstatere at han ikke kunne gi meg gode nyheter, men at det var bra jeg kom. Jeg var gravid utenfor livmor og blødde i buken. Han sendte meg rett på KK der jeg ble undersøkt to ganger til og lagt inn. Kom dit ca 14.30, og litt etter klokken 20 ble jeg trillet til operasjonssalen for å fjerne venstre eggleder. Våknet fra narkosen rundt 23.30. Fikk dra hjem dagen etter. Var sykemeldt i 2 uker for å komme meg både fysisk og psykisk.

Det siste halvåret har virkelig vært kjipt, så nå håper jeg på bedre tider.. Syklusen var heldigvis i gang igjen med en gang, så fikk mensen igjen 28. februar, nøyaktig en måned etter operasjonen. Denne uken har vært tung, tror alle følelsene jeg måtte skyve unna da jeg lå på sykehus endelig kom til overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) Trodde aldri det kom til å bli så vanskelig å få et barn til.. Men nå har vi hatt vår porsjon uflaks, så neste gang må det jo gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kjekt med besøk i boken min :)

Glemmer helt ut å skrive her jeg, men forrige lørdag testet jeg positivt igjen :D Så i dag er jeg 4+4. Føler meg på en måte sikker på at det må gå bra denne gangen, siden jeg har opplevd så mye uheldig. Har rett og slett en god følelse denne gangen. Men man vet jo aldri da. Foreløpig termin er 7. desember. Så nå må jeg bare få ringt legekontoret og få henvisning til ul i uke 6-7 for å se at det sitter i livmoren denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk :D Er så glad og har bare lyst til å fortelle det til hele verden med en gang! Men skal vente litt med det da ;) Mulig jeg forteller det til mine nærmeste kollegaer på avdelingsmøtet på fredag, sånn at de vet og kan ta litt hensyn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Superlilje!

Krysser fingrene for at det går bra denne gangen, ingen fortjener så mye uflaks som dere har gått igjennom siden i sommer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Det har blitt litt mye ja, og om jeg mister igjen er jeg redd jeg går rett i kjelleren.. Men foreløpig virker alt bra :) Jeg føler meg gravid, og har ikke sett en dråpe blod siden sist jeg hadde mensen.

Har fått time til ul på torsdag for å sjekke at det sitter i livmoren denne gangen, så håper jeg får se et bankende hjerte. Er akkurat 6 uker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...