Gå til innhold

Utålmodighetsboka!


Zia

Anbefalte innlegg

Liten oppdatering fra oss! Tiden flyr!

Vi kooooooser oss i hjel her hjemme! Alt går fremdeles fint - storebror takler den nye tilværelsen aldeles utmerket, og vi har ikke sett noen tegn til sjalusi. Lillebror er fremdeles like enkel - faktisk så grei at fremmede kommenterer det når vi er ute. Han er omtrent alltid blid, utrolig tålmodig, og sovnet omtrent i det vi legger han ned. Og nå har han jammen meg fått dreisen på å lokalisere smokken og putte den inn selv og når han ligger i senga - praktisk! ;)

Er jo ikke rart vi er klare for flere med et sånt prakteksemplar ;) Storebror var og veldig grei da, så vi har vel vært heldige. Er jo en annen hverdag med kolikkbarn, eller barn som ikke tar smokk f.eks.

Vi har snakket litt om nestemann, og ser ingen grunn til å vente så mye lenger enn vi gjorde sist. Men vi må forsikre oss om at vi ikke går glipp av noe permisjonspenger da, så regner ikke med at vi kan prøve noe før lillebror er 1 år iallfall...

Jeg ELSKER småtasser, og vil bare ha FLERE!! Hvordan kan man ikke ville ha det når de er så nydelige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Så koselig med oppdatering! :) Høres herlig ut med to søsken som begge oppfører seg eksemplarisk! Er vel ikke alle som er like heldige. :)

Heldige dere som skal ha minst tre! Her blir det bare to, fordi samboer ikke vil ha fler. Akkurat det kjenner jeg er skikkelig kjedelig. Tror ikke jeg kommer til å føle meg ferdig etter nestemann, men det vil vel tiden vise. :)

Med andre ord blir det vel ny prøvedagbok om et drøyt halvår? :jepp: Skal si dere er effektive :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med oppdatering :) Herlig med gode barn!

Vi har faktisk snakket om nr tre vi også :fnise: Og det når jeg knapt er 15 uker på veg med nr to.... Dvs vi har et fryseegg igjen og skal prøve det, men noe ny full runde blir det nok ikke på oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, bra vi ikke er de eneste som er så ivrige da pusilus ;)
Skjønner jo at dere ikke evt kjører full runde for en tredjemann nei. Det gjør jo neppe vi heller. Vi har jo sluppet det hittil, og håper at vi skal få det til med pergotime eller puregon med tredje og. Evt prøverør blir jo såpass dyrt og inngripende at da får vi nesten tenke oss godt om.

Men håper både vi og dere får klaff uten sånt noe!! :)

Teriyaki, kjedelig når mannen ikke vil ha flere ja. Men på mange måter er det jo litt med innstilling, så hvis du vet at neste blir siste, så skal du se at hodet ditt innretter seg deretter, og så går det forhåpentligvis greit!

På mange måter hadde det vært greit om vi visste at vi ikke skulle ha flere nå, for da kunne jeg innstilt meg på det, og vært forberedt på at dette blir siste. Om vi nå prøver på tredje uten hell, så blir det sikkert alltid litt sånn "åh, jeg skulle ha visst at lillebror ble vår siste....". Ikke fordi jeg hadde gjort noe annerledes uansett, nyter det jo til det fulle, men bare sånn mentalt liksom.

Her er jeg og lillebror inne i finværet - han er overtrøtt, så sikrer han litt søvn nå, mens mannen og storebror er ute og leker litt. Misunner de litt - vil jo være med begge samtidig!! Gleder meg egentlig til lillebror blir litt eldre, så han kan være mer med på leken med storebror!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gå privat blir nok litt dyrt for oss når vi snart skal bygge. Det siste fryseegget går jo som privat, og uten rett til refusjon av medisiner går det jo litt mer enn nå. Denne runden var jeg så heldig at jeg fikk overskuddslageret av progesteronstøtte av ei jeg kjenner :tommelopp: og det hjalp på for å si det sånn ;)

Klaff uten hjelp får vi nok ikke, og det har vi forsonet oss med for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg og at dere har det fint! :rodmer:

Vi stopper nok på 2, om ikke vi på magisk vis klarer det selv en eller annen gang. Det blir uansett ikke nå, for jeg er slettes ikke klar for noen ny. Jeg vil først få sove litt. Tror jeg trenger et års tid med gode netter for å ta meg inn igjen. :fnise:

Bare tanken på et nytt IVF-forsøk får det til å grøsse lang nedover ryggen på meg. :haar: Jeg klarer bare ikke å se for meg at vi vil starte på noe sånt igjen. Men akkurat nå er jeg veldig fornøyd med de to jeg har, og anser meg selv som ferdig med barnelaging. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

koselig lesning Zia :)

Her koser vi oss også! Mini er litt over 7 mnd, åler seg rundt på gulvet, krever å få smake på alt vi andre spiser og er en god og blid gutt mesteparten av tiden :) Storesøster er nærmer seg 3 år, og er (stort sett ) veldig flink med broren :)
(og forresten, selv om alt går fint det første halve året, er det faktisk veldig vanlig at trassen og sjalusien til eldstemann kan komme etterpå, sånn at du er klar over det :) For her er nemlig mini nettopp begynt å komme seg rundt på egenhånd, og kan ta lekene til storesøster, og DET er ikke populær! Så her er det mye vilje ute og går for å si det sånn :) Men hun kan diskuteres med, så går heldigvis raskt over :jepp: )

Aner ikke om det blir flere barn her i gården. Bekkenet mitt krangler enda, så tør meg ikke ut på noe med vilje... Er blitt litt bedre, men det er fryktelig frustrerende å ha bekkenløsning, spesielt etter fødsel og en ikke vet hvor lenge det skal vare!!!
Kan ikke gå noe særlig tur med vogn, kan ikke bruke bæresele, kan ikke støvsuge eller vaske gulv, kan knapt legge på sengene, og skal ikke bære mine egne barn :(:(
Og så sex da.....SÅ frustrerende å ikke kunne gjøre det en vil! Bare en liten vridning i kroppen min så verker det, og jeg verker alltid en dag eller to etterpå...Så her er det ikke action mange ganger i mnd for tiden :sjenert:

Vurderer å sette inn spiral, for med netter med lite søvn er jeg så trett og sliten at jeg driver å glemmer pillene :/

Men samtidig tenker jeg at om jeg går for spiral, så blir det ikke flere barn på oss.... for da er tjangsen for en glipp så liten..... for har en følese over at om det skal bli flere barn på oss må det bli en glipp - vi kommer ikke til å komme til det stadiet der vi begge er enige om riktig tidspunkt tror jeg :/
Hehe, alt man går å tenker på :hoho:
Kjenner ihvertfall at jeg ikke er klar til å tenke at jeg ikke skal ha flere barn! Men slik bekkenet og ryggen er nå tror jeg kanskje ikke jeg hadde vert mye mobil i ett nytt svangerskap. :(
What to do? :klo:

Jaja, vi koser oss i hvert fall, tross litt rusk her og der :jepp: En herlig alder han er i nå, og pludrer og ler hjertelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig oppdatering fra deg Zia! :rodmer: Høres jo ut som drømmelillebror. Lillesøster er ikke så grei å ha med å gjøre på dagtid i forhold til soving (hu sover godt altså, men helst oppå noen eller i fart), men så lenge hun er blid og sover om natta er jeg fornøyd :nigo: Det finnes jo folk som har det mye mye verre som du sier!

Artig å lese at dere allerede er SÅ klare for nummer tre :fnise::hjerte:. Håper egentlig jeg også er det når vår minste er så gammel som din. Men uansett må vi vente litt pga jobbing. Så blir vel klar uansett :ler: Baby er jo kos :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei damer!

På tide med en liten oppdatering kanskje?

Har vurdert å slette hele denne boken, men synes fremdeles det er artig å kunne bla litt tilbake og lese litt bakover i tid, så enn så lenge blir den her...

Dagene flyr, og barna vokser fort gitt! Koser oss masse, og ser virkelig at to søsken har utrolig stor glede av hverandre. Det er ingen som får lillebror til å le så godt som storebror ;)

Da lillebror var nyfødt, og jeg og mannen lå på barsel og beundret han, så var vi helt enige om at dette ikke kunne være siste gangen. Vi ble raskt enige om at det ikke var noen stor grunn til å drøye prøving på tredjemann veldig lenge, men av økonomiske årsaker måtte jeg iallfall komme meg i jobb først, og selvsagt måtte jo tanta komme tilbake da... ;)

Nå er vi der, men det er litt usikkert om PCOS-helvete allerede tøyser til syklusene, så derfor har vi alt vært i kontakt med en privatklinikk, og har sendt forespørsel etter journal til sykehuset. Så nå er planen å bestille time på klinikken med en gang journalene kommer, med mindre det plutselig kan bli tegn til normale sykluser da - da prøver vi jo på egenhånd litt først.
Såååå, da kan vi vel egentlig si at vi så smått er i gang med jakten på tredje hjerteknuser da vel...? Spennende tider :) Jeg tror jeg er baby-avhengig, haha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! så spennende at dere skal gå for nr tre! Ganske sprekt dersom du er gravid innen to-tre mnd allerede. I så fall ender du opp med tre tette barn altså! :)

Her blir det nok bare to, men dersom en nr. tre skulle dukke opp noen gang, så blir det nok om mange år. :)

Edit: Haha, må le litt av mitt forrige innlegg i denne dagboken. Skrev for det første det samme om at det nok bare blir to stk. Og jeg skrev at det blir vel prøvdedagbok om ca. et halvår. Det er sånn ca. 5,5 mnd siden.. :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig med oppdatering!

Spennende å se om det blir enda en om ikke så lenge da!

For oss har det alltid holdt i massevis med to, så jeg synes det er virkelig sprekt å gå for tre tette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki, haha, så morsomt at du skriver omtrent det samme da - da er det iallfall tydeligvis gjennomtenkt ;)

Vi har jo ikke smakt ordentlig på virkeligheten enda, vi går jo i permisjonsbobla fremdeles. Men synes iallfall ikke to i seg selv er særlig slitsomt. Det er nok mer logistikken i forhold til jobb og barnehage som blir slitsomt, når den tid kommer. Men det er jo for en kort periode, og så blir det på mage måter litt enklere, selvom barn jo krever mye jobb uansett alder...!
Det sies jo av mange at en er en og to er ti. Her er bare to to, om dere skjønner, haha. Men kanskje tre blir ti? Blir spennende å se, om vi er så heldige :)

Mannen er HELT klar for en til han også, men han merker nok at to barn gjør noe med hodet hans, for han har plutselig blitt vesentlig mer distre - fra å ha god kontroll på hvor votter, luer osv ligger i gangen, så er det nå et salig kaos hver gang han har vært ute med barna, og han sliter litt med å være strukturert med to galninger å fokusere på samtidig ;) Hadde vi begge vært sånn kunne det jo fort blitt kaos her, men jeg er heldigvis velsignet med et ekstremt ordens-gen, som foreløpig er intakt, de to galningene til tross, så vi redder oss der ;)

Om det klaffer med en gang vil jo eldste være 3,5 år når det kommer en ny. Begynner jo å bli ganske stor da, tross alt.
Ideelt sett, om jeg kunne lagt inn bestilling, så vil jeg helst bli gravid i mai ;) Det hadde passet så fint i forhold til perm, jobb, bilstol-problematikken (3 bakovervendte seter i en bil - ser ikke frem til det akkurat). Men om vi prøver intenst fra nå av, uten å lykkes,så blir det jo litt lenge å pines frem til mai da men ;) Kanskje like greit at sånt ikke kan planlegges!

Rett etter jeg skrev forrige innlegg kom plutselig tanta igjen. Tviler på at den kom etter en EL-syklus, siden syklusen var på 45-46 dager, så var vel heller en sånn gjennombruddsblødning som de så fint kaller det. Regner med at vi drøyer med assistanse nå da, og tar denne syklusen som vanlig prøve-syklus. Kan jo være den blir normal - er jo ikke så desperate at vi IKKE prøver på vanlig vis om vi kan liksom ;) Så får vi se da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så kjekt med oppdateringer her da, Zia!

Sprekinger som drømmer om nr 3! :-) Ønsker dere lykke til på veien! Og om du beholder dagboken, så er det kjekt med oppdateringer i ny og ne.

Her i huset er det veldig snart 4 årsdag og om en liten stund 3 årsdag. Vi er fortsatt godt fornøyd med to herlige barn. Veldig glad for to for de har så mye glede av hverandre. Og nå når hun minste ble 2,5 år så leker de litt mer sammen og det gir meg litt mer frihet.

Men vi har fortsatt igjen en til uhell ;-) bare håper vi er ferdig å bygge på og rehabilitere huset først. Og det ser ut som det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Lykke til med prøving på nr 3. :-) Eg har vore klar for nr 3 ganske lenge, men mannen min er ikkje like sikker. Eg elskar babyar, akkurat som deg - det er det herligaste eg veit om! :-) Kunne gjerne hatt baby heile tida eg. ;-) Har alltid ønska meg minst 4 barn. Det begynnar å hasta pga alderen min, og eg blir heller ikkje lett gravid. Men eg håpar veldig på å få minst ein liten til, før det er for seint.

Spennande tider for deg framover no då! Heldig du som har ein mann som er like klar for ein til, som det du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...