Gå til innhold

Viktoria sin dagbok


Viktoria85

Anbefalte innlegg

Har lest igjennom store deler av dagboken din nå, og må bare si gratulerer :D ! Godt å "høre" noen solskinnshistorier i dette prøver "helvete" :) Ønsker deg lykke til videre i graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Fortsetter under...

På 7.10.2013 den 22.47, fionel skrev:
 

Har lest igjennom store deler av dagboken din nå, og må bare si gratulerer 😄 ! Godt å "høre" noen solskinnshistorier i dette prøver "helvete" :) Ønsker deg lykke til videre i graviditeten :)

Hjertelig velkommen i dagboka mi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg faktisk tilbake for tredje gang. Jeg har endelig fått med meg mannen på et tredje barn, og her er vi. Jeg har nå blitt 33 år, og mannen min er 35. Vi bor på Vestlandet og har nå forsøket vårt hos Klinikk Hausken i Haugesund. Vi bor ikke helt i nærheten så vi må kjøre ca 2,5 time hver vei. Jeg har heldigvis oppdaga podcaster så jeg hørte på noen sånne på de to turene vi hadde opp dit denne uka. Dvs jeg reiste alene opp på innsett for vi syns ikke det var nødvendig at mannen ble med. Han driver firma sammen med broren og vi ønsket ikke spørsmål om hvorfor han var borte to dager. Da var det bedre med kun en dag. 

 

Som dere forstod over her så er jeg allerede ruger, og fikk satt inn et egg på onsdag 3.10. I dag er det søndag og jeg er 6dpo. Uttaket var altså mandag 1.10.18. Dagen før 7-årsdagen til min eldste. Vi fikk ut 13 egg og 10 av dem var modne. Av de modne ble 6 stk befruktet og på innsettingsdagen var det 3 stk igjen. Altså helt likt som forrige ferskforsøk. De to siste fikk ligge et døgn til i varmeskap og delte seg i 8 før de ble fryst ned. Veldig betryggende å ha de på frys dersom dette ferske forsøket ikke går. 

 

Jeg har testet i dag med en billigtest for å sjekke om eggløsningssprøyta var ute av kroppen. Jeg kunne skimte en svaaak strek, men mannen så den ikke. Så da er den så og si ute i allefall. Den skal jo max være ute i løpet av 10 dager, og i dag er det 8 dager siden jeg satt den. 

 

Usikker på når jeg skal begynne å teste denne gangen. Det er høstferie her jeg bor og jeg skal på en liten todagerstur til søsteren min fra onsdag til fredag, altså fra 8dpo til 10dpo. Jeg kan selvfølgelig teste onsdag morgen, men om den er negativ så blir turen ganske ødelagt. Eller jeg kan vente til fredag ettermiddag når jeg er 10dpo, evt lørdag formiddag på 11 dpo. Jeg tviler på at klarer å holde meg og kommer nok til å teste hver dag fremover. Til og med på besøk hos søsteren min. 

 

Huff, dette er ALT FOR spennende! Tenk så deilig å få svar på om man ble gravid med en gang egget ble satt inn. I stedet for å vente 1,5 til 2 uker. Jaja, jeg skal holde dere oppdatert 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk negativ test 7dpo. 8dpo syns både mannen og jeg at vi kunne skimte en strek etter tiden var gått ut. 9 dpo (torsdag) syns jeg at jeg klarer å skimte en strek som kom før tiden var gått ut. Og jeg syns den er litt sterkere enn den fra dagen før. Så nå blir det spennende å teste fredag morgen. Da er jeg 10dpo :nailbiting: :smiley-angelic001 Prøvde å ta bilde for å spørre hva dere syns, men det synes så mye dårligere på bilde at jeg tror ikke dere ser noenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig gøy å være tilbake 😊 Er så glad for at jeg har denne dagboka å se tilbake på, så jeg fant ut at jeg måtte oppdatere den nå når vi har nytt forsøk.

Legger ved bilde av dagens test. Jeg ser en strek, men det er vanskelig å få fram på bildet. Og så føler jeg at streken kanskje burde være sterkere på 10dpo.

IMG_20181012_110206.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, blomst12 skrev:
 

Hei! Jeg ser og strek!! Krysser fingrene for at den blir sterkere 👌

Hei blomst 12 og velkommen i dagboka mi!

Er du også prøver?

Ja, den har i alle fall blitt sterkere og sterkere fra 8 dpo. 7dpo var den blank. Håper den fortsetter å bli sterkere, og at TR holder seg borte på IKM som er på mandag 16.10. 

Grugleder meg til å teste i morgen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Viktoria85 skrev:
 

Hei blomst 12 og velkommen i dagboka mi!

Er du også prøver?

Ja, den har i alle fall blitt sterkere og sterkere fra 8 dpo. 7dpo var den blank. Håper den fortsetter å bli sterkere, og at TR holder seg borte på IKM som er på mandag 16.10. 

Grugleder meg til å teste i morgen!

 

Nei,jeg fikk mitt tredje barn for seks uker siden, så er aller mest sannsynlig ferdig som prøver  :) men spennende å følge med på andre som prøver :) lykke til med testingen!!🤞🤞

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomst12 skrev:
 

Nei,jeg fikk mitt tredje barn for seks uker siden, så er aller mest sannsynlig ferdig som prøver  :) men spennende å følge med på andre som prøver :) lykke til med testingen!!🤞🤞

Åja 😀 Gratulerer så mye med barn nr 3! 

Jeg testa igjen i dag, og ser streken uten problemer :nordvesta:. Nå er jeg tom for tester så jeg må ut å kjøpe nye i dag. Tenkte at jeg kanskje skulle kjøpe en digital test også som jeg kan ta på mandag som egentlig er testedag . Det er jo gøy å ha et bilde å vise når man forteller det til de nærmeste. 

IMG_20181013_111457.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det blir dessverre ikke noe baby den 26. juni. Var på tidlig ultralyd i dag, og der fant hun ikke noe. Var nok en MA (missed abortion) eller en BO. Fosteret var kun 4 mm og det skal være 10 mm nå. Hun kunne skimte hjerteflimring men hadde veldig liten tro på at dette skulle gå fint. 

Endret av Viktoria85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Viktoria85 skrev:
Det blir dessverre ikke noe baby den 26. juni. Var på tidlig ultralyd i dag, og der fant hun ikke noe. Var nok en MA (misse abortion) som det heter. Fosteret var kun 4 mm og det skal være 10 mm nå. Hun kunne skimte hjerteflimring men hadde veldig liten tro på at dette skulle gå fint. 

Å nei, så trist å høre 💔💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt blodprøve både onsdag og i dag. Hcg var 42 000 på onsdag, og 65 000 i dag. Gynekologen ringte og sa at hun var overrasket over at hun så så lite på ultralyden på onsdag når hcg var såpass høyt den dagen. Hun var også overrasket over at hcg hadde steget såpass mye på de 44 timene. 
 
Jeg prøvde meg på å si at jeg hadde fått positiv test noen dager senere denne gangen enn med de to jeg har fra før. Jeg har et mini mini mini håp om at egget bare kan ha festet seg senere og at jeg derfor er kortere på vei på en måte. Vet ikke om det er mulig en gang altså. Da svarte gynekologen at hun fremdeles hadde veldig liten tro på at dette gikk veien. 
 
Jeg sa at jeg ikke ønsket å ta noen abortpiller før hjertet til fosteret hadde sluttet å slå, og det var helt greit sa hun. Vi avtalte ny ultralyd kl. 14 på onsdag i neste uke. 
 
Så da får vi se hvordan dette går. Det er så frustrerende å ikke vite hva som skjer og når det skjer!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny

Var på ultralyd igjen i dag. Fikk beskjed om at de hadde hørt feil i tlf de fikk fra de som analyserte hcg ca 56000 og ikke 65000 på målingen på dag to. 

 

På ultralyden var det verken hjerteslag eller foster. Det hadde gått nesten helt i oppløsning og gynekologen mente at jeg kom til å blø når som helst. Skal derfor ta noen piller i morgen som jeg fikk av legen for å få start på blødningen. Da har jeg kontroll på når blødningen kommer slik at jeg slipper å få det mens jeg er på jobb eller ute på andre ting. Jeg syns det er trist, men den største sorgen og sjokket kom når vi fikk vite i forrige uke at det mest sannsynlig ikke kom til å gå bra. Det er på en måte en lettelse å vite at det er avgjort og at jeg slipper å gå og lure på hvordan det kommer til å gå. 

 

Nå er jeg veldig spent på hvordan det går med blødningen i morgen. Jeg ble advart av gynekologen om mye blod og sterke smerter. Gruer meg veldig til begge deler. Noen som har noen ærlige og rett fram erfaringer å dele? Jeg liker å være forberedt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så leit. :klem: Men jeg forstår at det kanskje mer var en lettelse på dette tidspunktet, siden dere har ''visst'' det siden i forrige uke allerede. Sender deg tusen klemmer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Aborten gikk fint. Ikke så enorme blødninger som gynekologen på Hausken advarte om. Ble ekstremt kvalm og fikk feber da. Det var det verste faktisk. Skal be om kvalmestillende om jeg må gjøre det igjen. Håper ikke det! 

 

Nå er det tid for fryseforsøk. Vi har to egg som ligger klare. Begge er tredagers. Jeg var på ultralyd i dag for å sjekke slimhinne i livmor og at eggløsning er på vei. Jeg får ikke alltid eggløsning av meg selv så jeg fikk noen tabletter som heter Femar og de har gjort susen. Slimhinne 7 mm og en folikkel på venstre side (tror jeg) på ca 17 mm. Til sammenligning var slimhinna på 6,5 mm ved innsett i oktober 2018. Endte med MA. Håper slimhinna tykner enda mer og at det er positivt for det nye egget.

 

Ny gynekolog denne gang (Arne) og han trodde det ble eggløsning torsdag eller fredag. Det er litt krise hvis det blir i morgen, onsdag, for da får de ikke satt inn egget på rett dag. De kan dyrke det en dag eller to ekstra, men da er jeg redd for at de ikke overlever og at forsøket blir avbrutt. 

 

Jeg tok en eggløsningstest i kveld kl 19 og den viser ingen eggløsning. Håper det holder seg slik ut morgendagen. Dersom jeg ikke får eggløsning innen fredag skal jeg sette eggløsningssprøyten Ovitrelle innen kl 14. Da blir det innsett på tirsdag. Spennende! 

 

Jeg er livredd for at ingen av eggene skal overleve opptining. Og vil helst at de skal slippe å ta opp begge. Det hadde vært betryggende å vite at vi har ett til på "lager" om jeg ikke blir gravid nå. 

 

Sånn, det var oppdatering så langt. Jeg må skrive ned alt slik at jeg har dette og de tilbake på ved andre anledninger. 

IMG_20190219_192417.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...