Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Møkkalei av å legge unger..........

Føler med deg :kose:

Kanskje du skal foreslå Rakbjørg for mannen i samme slengen som de andre forslagene dine? Kanskje han får noe å tenke på da ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte: Lurt forslag! Skal kamuflere det som en oppkalling etter en gammel tante eller noe sånt!

Lille var helt håpløs i kveld, bare tull og fjas da han skulle legge seg. Det endte med at mannen måtte inn til han og ligge der med han til han sovnet. Prøvde jeg også, men da begynte han bare og skulle gi meg smokken sin.. Tullekopp.. Heldigvis meldt litt kjøligere vær framover, kanskje det hjelper på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere imot ferder-metoden når det gjelder legging? For oss er det det beste vi har gjort, selv om mange mener motsatt. Vet det ikke funker for alle, men det var det riktige for oss. Er imponert over alt du står i. 3 barn, gravid, krevende yrke (før ferien) og søvnproblemer. Respect!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt ferber-metoden flere ganger, men det funker ikke nå som han kommer seg ut av senga selv... I går gikk jeg ut av rommet hans med en gang han begynte å tulle, men da kom han jo bare etter og syntes det var kjempestas å bli jaget i seng igjen! Men tidligere, da han var faget i sprinkelsenga, funket feber kjempefint! Når det gjelder søvnproblemer, er jeg nok evig optimist og tenker at det må jo gå over en gang. Hver kveld/natt er en ny mulighet! I tillegg satser jeg på at vi har fått vår dose med slike utfordringer, så da blir vel lillesøster et prydmønster skal du se! :fnise: Akkurat nå kunne jeg godt tenkt meg å begynne på jobb igjen, men tror nok ikke bekkenet tillater det.. Dessuten ser det ut til at vi begynner med streik, og da blir det vel plutselig mer komplisert med sykemeldinger og greier, tenker jeg...

I dag kom det reklame fra Coop obs i posten, og der er det tilbud på Janus ullpysj!! Løper avgårde og handler i både str 3 år og 50cm! Og sikkert i litt flere størrelser også i rosa tenker jeg... De er geniale, og kan også legges ned når de blir for korte i bein/armer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nå har jeg blitt kattenapper!! Satt på verandaen i kveld og så plutselig at en kattunge hoppet ut av vinduet i nabohuset! Nabodamen hadde akkurat reist bort og jeg har ikke telefonnummeret hennes.. Katten kom inn i hagen vår, så jeg fant det gamle katteburet og fikk puttet den inn dit. Vil jo ikke at lillepusen skal blir klistret på veien her.. Har sendt melding tl damen på facebook men ikke fått noe svar. Så nå sitter vi her da, jeg og sure pusen i buret! Håper hun svarer før jeg skal legge meg, for jeg vet ike hva man skal gjøre med sånt om natta. Katten kan jo ikke like godt gå løs inne hos oss, for da kan det jo hende den tror den bor her! Jaja, det ordner seg vel...

I dag fikk jeg handlet ull på salg! Blir litt lykkelig av shopping til reduserte priser! :fnise: det ble to pysjer til lille (str 90 og 100), en rosa pysj og en lilla stripete body til snusket i str 50. De klærne er store i størrelsene og pysjene kan legges ned. Lille brukte samme i str 60 til han var 80 i vanlige klær! Koselig å kjøpe jenteklær - tror nesten det kan bli litt mer jenteshopping framover! ;) Har også begynt å tenke på prosjekt babypledd, men mangler litt inspirasjon... Ravelry har mye fint, men så får jeg ikke til hekleoppskrifter på engelsk. Strikking går fint på engelsk, men hekling er lettere å ta med seg på tur! Dessuten er det kjedelig å hekle lapper for jeg får aldri til å hekle dem sammen... What to do??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra med pusen, den ble hentet før jeg la meg! :)

I dag har jeg vært på kafe med venninne, selv om kjære egentlig mente at jeg burde være hjemme slik at han kunne pusse opp mer.. Det gjorde han også fire dager sist uke, mens jeg passet barn dagen lang. Så jeg hadde ikke dårlig samvittighet da jeg tok meg en liten shoppingtur kafeturen! Kjøpte nydelig mørklilla garn som jeg skal hekle teppe av, men må få noen til å hjelpe meg med monteringen denne gangen. Har en venninne om har blitt flink til det, så får ta meg en tur dit igjen etterhvert! :) Lille har vært sur i dag, for det har regnet og ikke vært noe særlig til utevær. Har fått ryddet bort en del leker som er for barnslig for han, og kjøpte et keyboard til han på shopping! Det hjalp en del på humøret! I tillegg fikk han fem småbiler i går, slik at han slipper å låne storebrødrene sine. De er raske med å låne ut men også raske med å ta tilbake det han låner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at pusen kom til rette igjen (eller, kom til rett hjem :fnise: ) ! :hoppe: Er det kun tilbud for deg på Januspysjene, eller er det for "alle" coop-medlemmer? Kaaanskje jeg må shoppe litt... :plystre:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjente en pause!

Jeg ilte avgårde for å kjøpe billig ull (er avhengig av det... :sjenert: ), men hos oss var det ikke på tilbud. Kanskje neste uke?

Jeg stemmer for at lillemor blir en drøm å legge! Et skikkelig sovedyr som bare elsker senga si! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janus ull er gode greier... så de hadde tilbud her også! Men lurer på en ting: ull helpysj- er det ok også hvis ungene slutter med bleie? Ikke at jeg tror hun gjør det om natta på ei stund.. Men bleiefrie unger bruker kanskje mest todelt pysj? anyone?

Deilig med en liten kafetur, du trenger litt avbrekk i løpet av uka ja! Full oppussing hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janus ull er gode greier... så de hadde tilbud her også! Men lurer på en ting: ull helpysj- er det ok også hvis ungene slutter med bleie? Ikke at jeg tror hun gjør det om natta på ei stund.. Men bleiefrie unger bruker kanskje mest todelt pysj? anyone?

Deilig med en liten kafetur, du trenger litt avbrekk i løpet av uka ja! Full oppussing hjemme?

Du har sikkert et poeng der med todelte pysjamaser til bleiefrie unger... Det har jeg jaggu ikke tenkt på før, kjøpte akkurat ny ullpysj til Lita for å ha i vinter...

Mayami, du fortjener et lite avbrekk for deg selv ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Det har ikke jeg tenkt på heller...! Jaja, nå har lille en unnskyldning til å bruke bleie om natta leeeeenge framover! :fnise: Missiw: rart de ikke har nasjonale kampanjer?! Var ikke meningen å villede deg - følg med tilbudsavisene! Har blitt litt avhengig av ull på salg jeg også!

Det var et veldig godt avbrekk, selv om det bare var to timer.. Da jeg kom hjem hørtes det ut på kjære som om jeg hadde vært borte hele dagen! Stakkars mann... Han har benyttet finværet til å male verandarekkverk og olje verandagolv, så det er ikke egentlig oppussing. Mer vedlikehold! Meeeeen, nå skal vi legge nytt tak på hytta, så det er vel oppussing tenker jeg... Blir aldri ferdig heller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ikke.. Tenkte å spørre på helsestasjonen på toårskontroll men har ikke fått innkalling enda. Skal etterlyse innkalling når jeg skal til jordmor på fredag.. Han har blitt mye flinkere, det skal sies. Ble helt noe annet når han sluttet å sove på dagtid, men så virker det som om han våkner av noe rundt midnatt. Har skjedd de siste tre dagene. Helt utrøstelig, kanskje mareritt? Er vel en del inntrykk som skal bearbeides, vil jeg tro.. I alle fall har han lært frasen: "Legge i senga mamma og pappa".. I natt skal kjære (på eget initiativ - applaus!!) legge seg inn på rommet hans hvis det skjer igjen, så får vi se hvordan det går. Da vi var hos foreldrene mine for to uker siden, sov han natten gjennom hver natt. Pappa sier at jeg var akkurat lik da jeg var liten, sov ikke en hel natt før jeg var fem.. Bare tre år igjen! :fnise:

Hatt en litt hektisk dag i dag, med kranglete storebrødre. Særlig minstetass er i ulage for tiden, uforklarig sint og sur på det meste. Lille er jo fryktelig irriterende, i og med at han er to år, så han får gjennomgå (uten gyldig grunn synes jeg) av minstetass flere ganger om dagen. Mister en del tålmodighet av sånt, i tillegg til hormoner og unormal utetemperatur. Dårlig kombinasjon...

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig med små kafé-/shopping-/venninnepauser i hverdagen! Selv om mange mannfolk ikke ser nytten i det :roll:

Det er vel vanlig at de er avhengig av nattbleie lenger enn dagbleier, men når Frøken Fryd er tørr på natt (og kanskje før?) kommer vi til å gå for todelt pyjamas for at det skal være lettere for henne å klare seg på egenhånd (selv om hun fint klarer å få opp samtlige trykknapper på pyjamasene sine).

Har Lille sluttet helt å sove på dagtid? Det har i grunnen Frøken Fryd også gjort, men er spent på om det går like greit i barnehagen når ferien er over for der er det jo litt mer fart og aktiviteter enn det blir her hjemme og kanskje trenger hun en liten halvtimes hvil? Ikke lett å vite, men tror vi prøver på ingen soving i første omgang. Da blir det også null smokk på dagtid i og med at hun kun bruker den til soving (Har i grunnen lyst til å kutte den ut, men det blir kanskje litt mye i kombinasjon med både pottetrening, null dagsoving og ny hverdag med Lillesøster)

Det er typisk at frøkna sover hele natten når hun overnatter hos besteforeldrene også, men så må vi slite med å "kjøre henne inn" igjen etter en natt eller to borte med litt andre rutiner enn vi har hjemme (selv om de får beskjed om at vi gjør sånn og slik og vil ha det mest mulig likt nettopp pga styret vi får i etterkant).. Mon tro når de slutter å være så skjøre i forhold til rutiner som skiples litt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to store her skiples lett fortsatt, men i og med at de er i en litt spesiell situasjon og skjøre for forandringer uansett, er de vel ikke egentlig representative for vanlige 8- og 10åringer. Vi skal hvertfall prøve null soving i barnehagen også, og jeg tror det skal gå greit. Har hatt masse antivitet i sommerferien også, og det er når det blir rolig at han kommer på at han vil sove! Blygen blir vel om de ansatte orker å holde ut en ukes tid eller om de legger han uansett for å få fred! Har kuttet smokk helt på dagtid her også, men stresser ikke med den på natt. Han bruker den uansett bare de ti minuttene det tar å sovne, så detter den ut. Tror det er nok forandringer her også framover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med å prøve å sove over hos besteforeldrene hans flere ganger? Gjerne uten dere. Får han det til der, så vet dere at han egentlig får det til. Da er det ingen grunn til at han ikke skal få det til hjemme. Jeg synes det hjalp meg veldig når jeg visste at m sovnet fint i bhg. Da var det ikke snakk om at hun skulle få tulle hjemme. Tror man har med seg en helt annen energi inn i situasjonen da og det hjelper. Mye handler om hva man forventer. Dette vet du jo fra jobben din. Synes å ha hørt det finnes ytterligere hjelp å få, forutenom hs, men mulig jeg har lest om hvordan det er i et annet land for alt jeg vet. Verdt å undersøke. Jeg tror småsøsken blir irriterende for de fleste nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at han får det til, det er bare at han er så fryktelig sta om natta, og det er ikke jeg... Og mannen er enda mindre sta, så om noen skal ta kampen så blir det meg. Hver gang. I natt sov han faktisk godt og kom ikke inn til oss før 06:30! Skrek litt en time tidligere, men ga seg da jeg ikke gikk inn til han. Skal høre med hs om det er noe som kan gjøres, men tror ikke vi har "nok" problem for søvnsenter osv.. Kunne godt ha tenkt meg at han kunne overnatte med besteforeldrene, men både mannens og mine foreldre bor så langt unna at vi må overnatte der. Kunne kanskje unnet oss en natt eller to på et hotell i nærheten...! :)

I dag er en skikkelig innedag. Jeg har ryddet på rommet til lille, og omorganisert litt for å se om det er plass til en lilleøster der også. Og det er det! Hadde vært veldig greit om de kunne delt rom noen år, så hadde vk ikke trengt å omrokkere på alle soverommene med storebrødre og det hele. Rufsete i rygg/bekken i dag, så prøver å slappe av litt innimellom. Snusket er mer aktiv i dag, og jeg tror det er pga kjøligere temperatur ute. Min private teori! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time hos jm i dag - alt i orden! Hun fant hjertelyd og sf-målet var for en gangs skyld midt på den berømte kurven.. Snusket sparket til doppleren så det kom en skikkelig skurrelyd, så ikke noen tvil om at det er liv! :fnise: JM mente at jeg burde få en gradert sykmelding for å ta vare på bekkenet men jeg tror jeg skal vente og se hvordan det går først. Kan jo informere sjefen om at jeg må ha litt tilpassinger, så er de i alle fall forberedt...

Nå er tassene på helgetur og jeg, lille og kjære er på hytta for å snekre litt. Får ta en tur ned på brygga og kaste stein i vannet om litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en herlig syssel, å kaste stein i vannet :strix:

Jeg fulgte rådene dine og har nå vært på Hypermarked og kjøpy en body og en nattdrakt på tilbud fra Janud :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...