Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Etter å ha sniklest (og kommentert litt her og der) i andres dagbøker, er det vel på tiden med min egen! Jeg er 26 år, og offisielt en prøver, selvfølgelig sammen med samboer! Jeg har fast jobb, hus og hage. For nå er mine barn to katter og en hund. De blir dullet med etter alle kunstens regler! Jeg sluttet på p-pille i august 2007, og siden da har vi prøvd hver måned. Jeg er ikke akkurat bevandret i faget, og aner ikke når effekten av pillene skal være ute av kroppen, så jeg vet ikke hvor mange prøveperioder vi har hatt. Vi stresser ikke noe særlig med det, og tar det litt som det kommer. Jeg greier selvsagt ikke å holde meg unna EL-kalkulatorer o.l., så jeg vet sånn ca når det skal være ideelt med litt :sengekos: ! Så langt ser det ikke ut til å klaffe, men vi får se...

Alle er velkomne til å legge igjen et spor eller fem her! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen::velkommen: hit til dagbok-verden :)

Vi er på omtrent samme sted ser jeg, koselig. Føler også jeg vet lite om alt dette med prøving, men det kommer seg fort.

Krysser fingrene for at en liten spire fester seg snart :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så koselig å se at noen har oppdaget meg! :-) Nå har jeg vært på "ferie" hos svigermor, til opp-feting... hehe... altfor mye mat!! Ellers er det ikke mye til sommer-stemning her, bare regn og regn og regn. Håper det kommer seg etterhvert.. På prøver-fronten kan det nevnes at jeg sitter og venter i spenning på TR, men ingen tegn foreløpig! Har lært meg å ikk forvente noe, blir bare skuffet. Men man kan jo ikke unngå at det kiler litt i magen for hver dag som går over tiden!

Høstjenta: Bra det er flere i båten min! Hold meg oppdatert!! Det er masse å lære om dette her, tror ikke på noen måte at jeg har oversikt!

Nei, nå skal jeg snart til frisøren. Skal visst klippes av en lærling. Spennende! Jeg vet ikke en gang hvordan jeg vil ha det enda...! hmm... skummelt...

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna i svingene! Vi pusser opp hver eneste dag nå i ferien, så det blir lite tid til KG. I dag har vi endelig fått satt opp lister i alle ferdig-oppussede rom, noe vi har grudd oss til lenge. Det ble ikke så verst til slutt! :-) Etterpå unnet vi oss en aldri så liten tur ut på restaurant - som belønning til oss selv. Jeg var ute med venninnene i går, og det ble en skikkelig heisatur! Var ikke hjemme før 02.30, for jeg måtte kjøre dem hjem til sine respektive tuer, pga for stort inntak av diverse giftstoffer. Jeg drikker jo ikke, i og med at jeg KAN være gravid, så å kjøre er jo en god unnskyldning. I dag er min IKM, hvertfall dag 30 (som er da jeg vanligvis har besøk av TR), men her er det ingen tegn til uønsket besøk. Prøver å vente med testing, men det er vanskelig. Kanskje blir det en tur til apoteket i morgen? Har vært trøtt og sliten og svimmel de siste 10 dagene, og litt kvalm på formiddagen. Hmmm..... spennende!! Turen til frisøren ble forresten en suksess, lærlingen var kjempeflink! Hun fikk masse skryt av sjefen sin, og jeg slapp unna med å betale 20% av det det vanligvis koster. Alle fornøyd!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ingen TR, bare litt spotting... Redd for å teste!! Hmmm....

Lykke til! Vi vil ha deg med i juni-gjengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette er slitsomt! Nå går jeg rundt og tenker og kjenner etter hele tiden. Tror kanskje TR kom i stad, men det er 3 dager for sent, og bare bittelitt... Må nok på apoteket og kjøpe en test etterpå... Nå har jeg malt verandaen! Fint! Lurer på om jeg ikke må ha meg en liten middagslur, er så trøtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mayami, og velkommen i prøvergjengen! ..eller, du er for alt jeg vet kanske ikke prøver lenger - ble det så du testet eller kom den frekke tanta og tok deg?

Uansett, det blir spennende å følge deg videre! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Nei, det ble nok ingen testing, for tanta dukket opp... 2 dager (nesten 3) for sent. Har aldri vært for sen før, derfor tenkte jeg at denne gangen satt den.. men nei... Vel, vi får bare fortsette med :sengekos: en mnd til da! :) Har bestilt ELtester på billigetester.no, håper jeg får det til! Har aldri prøvd dem før, så vet ikke helt hvordan de virker. Forhåpentligvis følger det med bruksanvisning! Ellers er det bare oppussing her om dagen, fikk ikke gjort så mye i dag. Vi var en liten tur på hytta, og der hadde det vært innbrudd... igjen... for 3. gang dette året. De bryter seg inn, men tar ingenting. Sist så det ut som om noen hadde bodd der.. ekkelt. Politiet har ikke penger til å gjøre noe med det... Så nå skal vi bytte ytterdør og lås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser det ut til at sommeren har kommet hit også! Sol og 18 (!!!) varmegrader i dag! Vi skal en tur på hytta og bytte dør, i tilleg til å male litt og sånn... Kanskje vasse litt i sjøen også? :)

Ha en fin sommerdag allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tiden flyr når man har det moro... skulle ønske det snart var slutt på oppussing,men ... Har heldigvis funnet en pizza-plass som leverer hit, så har blitt mye "velfortjent" kveldskos! Ikke spesielt sunt, men overbeviser meg selv om at jjeg veier opp med tran-kapsler! :) Ellers er det fortsatt veldig varmt, og jeg tåler ikke varme i det hele tatt. Sitter i skyggen med bena i en bøtte med kaldt vann! Nå er klokka snart to om natta, og sambo sover som en stein. Jeg får ikke sove, ligger bare og lurer på om det snart blir vår tur til å skrive oss opp på "to blå"-lista. Tror kanskje jeg bruker for mye tid her på KG! Men jeg begynner å tro at vi har "prøvd alt", selv om vi selvfølgelig ikke har det. Starter testing på mandag, så da får vi se. Har hørt at de billige stripsene kan være vanskelige å lese av, så kanskje jeg heller burde kjøpt CB digital?? Har ikke peiling... vi får se! Nei, nå tror jeg at jeg skal prøve å legge meg igjen! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey!

Kjedelig TR kom da! Men bedre lykke neste gang! hehehe... DA klaffer det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey!

Kjedelig TR kom da! Men bedre lykke neste gang! hehehe... DA klaffer det ;)

Håper du har rett, pleiepike! :) Har begynt med EL-testing i dag, og synes det var litt vanskelig å tyde resultatet. Men i følge bruksanvisnningen skal en tydelig strek og en mindre tydelig strek bety ingen EL.. så da får vi fortsette testingen i morgen! vel, vel... det er hvertfall godt med ferie, og godt å tenke på at jeg ikke skal på jobb igjen på fem uker!! Også deilig at sambo har ferie like lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synd TR kom denne gang også :klemmer:

Jeg har også akkurat startet med EL-tester. Jeg kjøpte Clearblue digitale på apoteket og syns de var veldig grei. Ble anbefalt disse i setdet for billigtester om jeg ville ha et svar jeg kunne stole mer på. Men vetog at flere syns billigestene er helt ok. Se an hvor mye penger du vil bruke på dem. Pakken jeg kjøpt inneholdt 7 strips, tror jeg.

Kjenner meg så godt igjen i det du sier om å sitte å tenke... jeg tar meg selv ofte i å planlegge og tenke et hav av tid fremover og da med begrunnelsen at vi blir gravide denne perioden. Tror det er mange som har det slik.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd TR kom denne gang også :klemmer:

Jeg har også akkurat startet med EL-tester. Jeg kjøpte Clearblue digitale på apoteket og syns de var veldig grei. Ble anbefalt disse i setdet for billigtester om jeg ville ha et svar jeg kunne stole mer på. Men vetog at flere syns billigestene er helt ok. Se an hvor mye penger du vil bruke på dem. Pakken jeg kjøpt inneholdt 7 strips, tror jeg.

Kjenner meg så godt igjen i det du sier om å sitte å tenke... jeg tar meg selv ofte i å planlegge og tenke et hav av tid fremover og da med begrunnelsen at vi blir gravide denne perioden. Tror det er mange som har det slik.

:klem:

Ja, jeg tror jeg skal kjøpe CB Digital neste periode (forhåpentligvis blir det ikke en periode til, men....), for disse stripsene var veldig vanskelig å forstå seg på. Jeg får stort sette to streker, men den ene er alltid svakere enn den andre. Andre dag jeg testet var de mer like (fortsatt ulike), men tredje dag var den svakere igjen. Er liksom redd for å "gå glipp av" EL! Huff, man kan jo bli helt tussete! Planlegger neste sommerferie med tanke på å ha barn, ingen "fylletur" til Aya Napa med venninnegjengen, altså! Men tenk om det viser seg at jeg ikke kan få! Har prøvd mer eller mindre i 10 mnd nå, men ingen resultat enda.. Skal vel ikke klage, for det er mange som har prøvd mye lenger enn meg her inne! Men likevel...

I dag er det fortsatt strålende vær, og jeg sitter ute på verandaen og soler meg! Sambo maler, og jeg skal snart ned og holde stigen. Det er altfor høyt opp for min smak!

Forresten prøvde jeg å få til en ticker, men den viser bare "13 days left until testing" uansett hva jeg skriver inn! Kanskje jeg bare skal vente til det faktisk er 13 dager igjen, og se om det virker da?! Noen tips/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom å hilse på :hallo:

Har visst ikke vært innom før :) velkommen i prøvergjengen !!!! Håper dere er en av dem som lykkes raskt !!!! :jepp:

Jeg kunne også tenkt meg å få meg en ticker :klø: men jeg har ikke peiling !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom å hilse på :hallo:

Har visst ikke vært innom før :) velkommen i prøvergjengen !!!! Håper dere er en av dem som lykkes raskt !!!! :jepp:

Jeg kunne også tenkt meg å få meg en ticker :klø: men jeg har ikke peiling !!

Heihei! Koselig med nye innom! :) Har ikke prøvd noe særlig mer med den tickeren, blir sikkert bare samme stresset om/når jeg må ha en for termindato! Så da venter jeg til det evt blir aktuelt...!

jeg får fortsatt ikke sove om kveldene, og helt klart ikke i kveld. Fikk fullt utslag på ELtest i kveld, og fikk til litt :sengekos: før leggetid! (Plutselig var det ikke så vanskelig å tyde de stripsene lenger!) Heldigvis har vi ferie begge to, så det skal nok ikke mangle på påfyll! :fnise: Sambo er veldig positiv, og tror vi får det til. Jeg vingler litt frem og tilbake. Hmm... han er så søt, for plutselig sa han at han hadde bestemt sine "kandidater" på navnefronten! Vi er engie om å finne to nominerte hver, og bli enige utfra det. Han har sine klar alt han! :love:

Nei, nå må jeg altså legge meg, kommer sikkert til å drømme om babyer! :fnise: Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...