Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Jeg ville ha ventet litt lenger enn uke 24 for 3d. uke 28 skal vist være det perfetke

Greit å vite! Har tenkt til å ta 3D vi også, og kanskje litt fortere enn tenkt dersom vi ikke får sett kjønnet. Men da venter vi nok til uke 28 i allefall uansett ja :jepp:

Kjedelig å ikke få vite kjønn da, Puserjenta.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha ventet litt lenger enn uke 24 for 3d. uke 28 skal vist være det perfetke

Har nå bestilt time på 3d 9. oktober. Leste som du skriver at det er uke 28 som er ideel. Virker som det er mye pågang her http://www.ultralydklinikken.no/

Men syns ikke prisen er noe å si på.

Vi får bare shoppe kjønnsnøytrale klær i mellomtiden og vente med å bestemme hvilken farge fondveggen på rommet skal bli.

Jeg har kjøpt skinnpose gjennom en søsteren min kjenner. Fikk den for 1000 kroner. Håper bare den passer i vognen vi skal kjøpe selvom det nok ikke blir en teutonia. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18367082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang tok jeg i uke 27.kjempefine bilder :)

forrige gang tok vi på majorstuaklinikken, godt fornøyd med de der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med 3d bilder da =) Vet ikke om det er noen her som driver med det jeg....

sliter fortsatt med ryggen her.. er litt redd for å at jeg blir mer sykemld neste mnd, ser ikke ut til å gå rette veien her... og det passer max dårlig på jobb for tida.... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å høre, Thumbaline! Blir det til at du skal til fysioterapi/akupuntør eller lignende fremover du nå da? Håper det i såfall kan gjøre formen din bedre!

Jeg har vært på ultralyd i dag da. Fikk jo ny ordinær ultralyd, siden jeg bare var 16 uker på vei sist gang. Denne gangen fikk de sett alt, og alt står bra til med den lille jenta vår! :hjertesmil: Ja, nå fikk jordmora dobbeltsjekka at det er ei jente inni der!

Jeg har visst regna temmelig bra med tanke på terminen også, for jordmora fikk samme dato som meg! 8.januar :lur:

Høres litt gøy ut å kunne ta 3D bilder altså. Vet dere hva prisene ligger på for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig å høre, Thumbaline! Blir det til at du skal til fysioterapi/akupuntør eller lignende fremover du nå da? Håper det i såfall kan gjøre formen din bedre!

Jeg har vært på ultralyd i dag da. Fikk jo ny ordinær ultralyd, siden jeg bare var 16 uker på vei sist gang. Denne gangen fikk de sett alt, og alt står bra til med den lille jenta vår! :hjertesmil: Ja, nå fikk jordmora dobbeltsjekka at det er ei jente inni der!

Jeg har visst regna temmelig bra med tanke på terminen også, for jordmora fikk samme dato som meg! 8.januar :lur:

Høres litt gøy ut å kunne ta 3D bilder altså. Vet dere hva prisene ligger på for det?

Skal til kiropraktor om en mnds tid - hun er bortreist for øyeblikket. Og skal prøve akupunktur hvis det ikke blir bedre. Så håper jeg virkelig at det fikser seg. Men mistenker at jeg rett og slett trenge rmye hvile - i dag har jeg vært helt skutt. Sliten og vondt i hodet og kjempetrøtt.

Moro å få bekrefta kjønnet =) Grattis med jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bekreftet jente :) Da er det bare å begynne søket etter søte små pikeklær, er det ikke? ;)

I dag har jeg vært hos legen og tatt celleprøve. Ubehagelig :( Og nå blør jeg en del.. Legen sa det var helt normalt å blø fra slimhinnene etter en slik behandling, men siden jeg ikke har blødd tidligere i svangerskapet er det litt ekkelt synes jeg. Det kom visst til å gå over innen et par dager.

I tillegg kjente legen livmora mi godt, hun sa den var kommet godt over halvveis opp til navlen! Jeg har prøvd å kjenne litt selv, men synes det er litt vanskelig når jeg egentlig ikke helt vet hva jeg skal kjenne etter.

Kjente dere livmora deres selv da dere var like langt som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bekreftet jente :) Da er det bare å begynne søket etter søte små pikeklær, er det ikke? ;)

I dag har jeg vært hos legen og tatt celleprøve. Ubehagelig :( Og nå blør jeg en del.. Legen sa det var helt normalt å blø fra slimhinnene etter en slik behandling, men siden jeg ikke har blødd tidligere i svangerskapet er det litt ekkelt synes jeg. Det kom visst til å gå over innen et par dager.

I tillegg kjente legen livmora mi godt, hun sa den var kommet godt over halvveis opp til navlen! Jeg har prøvd å kjenne litt selv, men synes det er litt vanskelig når jeg egentlig ikke helt vet hva jeg skal kjenne etter.

Kjente dere livmora deres selv da dere var like langt som meg?

Jeg begynte å kunne kjenne den såvidt i uke 13 ca. Mest når jeg hadde full blære og satt på do - og lente meg litt fremover. Sånn ca rett ved symfyse/skambeinet så var det akkurat som en liten avlang geleklump der. Var ikke så lett å kjenne men den var der... men det ligger godt innepakka så ikke lett å få tak på! Og jeg har ikke noe spesielt med polstring heller.. syns jeg kjenner mest på venstre side jeg.. men mulig det er individuelt altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste gangen jeg har kjent livmoren selv var rett etter fødsel når jm viste meg hvor langt den hadde trukket seg tilbake... :sjenert:

men jg er ikke så god på sånne ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente vel livmoren i uke 13 ca første gangen, nå er det ikke noe problem å kjenne den uansett når på døgnet det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste gangen jeg har kjent livmoren selv var rett etter fødsel når jm viste meg hvor langt den hadde trukket seg tilbake... :sjenert:

men jg er ikke så god på sånne ting

Samme her.

Men jeg lå da på magen i senga på barselhotellet, følte jeg lå på en diger ballong :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare lurer på hvor mye dere har gått opp i vekt til nå?

Jeg er 17 uker på vei og bare gått opp 1 kg - såvidt. Har ikke vært spesielt kvalm, så det har ikke påvirket matlysten negativt heller motsatt.. spiser mer... og spiser mer kaloriholdig mat også....

Har vært konstant sulten de to siste ukene også.. Flere som kunne spist hele tida???? (og gjør det hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

opp ca 0,3 kg. 19 uker i morgen.

spist som normalt (eller litt mer kanskje) og ikke vært noe kvalm.

Sist gang la jeg på meg totalt 9 kg i løpet av de 36 ukene jeg var gravid. Har fått litte granne større pupper da. Sist vokste de ikke i det hele tatt..dvs på slutten var de samme str som jeg har fått til nå.. så dette lover bra :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp ca 0,3 kg. 19 uker i morgen.

spist som normalt (eller litt mer kanskje) og ikke vært noe kvalm.

Sist gang la jeg på meg totalt 9 kg i løpet av de 36 ukene jeg var gravid. Har fått litte granne større pupper da. Sist vokste de ikke i det hele tatt..dvs på slutten var de samme str som jeg har fått til nå.. så dette lover bra :sjarmor:

Ok, godt å høre det da... at jeg ikke er helt unormal... hehe jeg har fått mye større pupper allerede... tipper halve den kg min ligger der :gjeiper: Er sånn at jeg føler at de er i veien nesten.... er ikke helt vant til det enda! Håper det bremser litt, ellers blir det helt enormt til slutt...

Jeg har gått fra innerste hakk på 75 b, til ytterste hakk på 75 c.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned i vekt jeg, gikk ned 2,5 kg. Den siste uken har vekta såvidt begynt å bevege seg oppover, så foreløpig ligger jeg på minus siden på vekten. Og jeg synes ikke jeg har gjort annet enn å spise. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også hittil bare gått ned i vekt 1,2 kilo), men det begynner å bli en stund siden sist veiing. Skal til ny svangerskapskontroll på fredag, så da blir det spennende å se om jeg har lagt på meg eller gått ned. Jeg som har så mye ekstra å ta av fra før av, så er det helt greit om jeg ikke legger på meg riktig enda.

Puppene mine har ikke vokst noenting..Bruker både de samme bh'ene og klærne som jeg brukte før jeg ble gravid..

Endret av Skogtussa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene mine har ikke vokst noenting..Bruker både de samme bh'ene og klærne som jeg brukte før jeg ble gravid..

Heldig! jeg har ikke fått på meg mine vanlige dongribukser på 2-3 uker nå.... går i mamma-dongri, tights eller joggebukse.. også har jeg gått en del med 3/4 bukse med strikk i livet (vero moda)

Kan bruke de fleste vanlige t skjortene mine, men de begynner å bli litt korte nå.. Må nok få tak i litt flere lange singleter =)

Må nok ut på bh jakt etterhvert tenker jeg...

Jeg fikk plutselig mage i uke 14/15... da ble plutselig alt av tarmer og magesekk og andre ting inni der skudd oppover og utover... og laget babymage fasong... klarer ikke å holde det inne heller.. kan til en viss grad med det gjør vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig! jeg har ikke fått på meg mine vanlige dongribukser på 2-3 uker nå.... går i mamma-dongri, tights eller joggebukse.. også har jeg gått en del med 3/4 bukse med strikk i livet (vero moda)

Kan bruke de fleste vanlige t skjortene mine, men de begynner å bli litt korte nå.. Må nok få tak i litt flere lange singleter =)

Må nok ut på bh jakt etterhvert tenker jeg...

Jeg fikk plutselig mage i uke 14/15... da ble plutselig alt av tarmer og magesekk og andre ting inni der skudd oppover og utover... og laget babymage fasong... klarer ikke å holde det inne heller.. kan til en viss grad med det gjør vondt..

Jeg kan heller ikke bruke mine vanlige jeans. Har måttet investere i et par mammabukser, og det var godt å ha bukser som ikke strammer.

Her poppet magen frem nå i uken som var, sånn over natten. Jeg kan heller ikke holde den inne - det gjør bare vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen her begynner så vidt å komme nå, men mest synnlig når jeg ligger på magen. Da ser man en kul som stikker opp. Den siste uka har jeg kjent mer og mer spark også, og nå i helgen kjente jeg det også på utsiden.

Jeg er forøvrig av dem som bør legge på meg litt, har jo bare en bmi på 19, så eneste grunnen til at jm "godkjente" vekta mi på 9kg opp forrige gang var jo at jeg manglet den siste oppfettigsmnd. men merket det godt på ammingen. Var ikke akkruatt mye fett på meg de første mnd etter fødsel, men men jeg spiste jo det jeg følte for og greite ikke legge på meg mer..så det er vel bare kroppen min som er slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...