Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

babygutt.gif

Ponine

Thumbalina

Missiw

Cuba

annepålandet

babyjente.gif

Puserjenta

linky

Grattis med 12 uker!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag! Herlig :strix:

Til helga får jeg besøk av bestevenninna mi, og siden jeg vil at hun skal få vite det først så venter jeg med å si noe til da. Skal bli godt å komme ut av gravidskapet ;)

Tusen takk thumbalina!

Endret av Ponine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering her også.

Jeg skal på legekontroll 10 august og ultralyd 12 august, håper på å få vite kjønn. Hvis kjerringrådene har rett er det helt åpenbart en gutt, men det gjenstår jo å se. Jeg tror på gutt, siden damene i min familie stort sett har sluppet unna kvalmen med jentebaby, og vært dårlige med guttebaby.

Ellers kjente jeg de første sparkene i forrige uke, og nå kjenner jeg det hver dag. Dette mener min søster at også tyder på gutt, siden de er sterkere i bena og at man derfor kanskje kan merke sparkene tidligere.

Magen begynner å vises, mens vekta ellers fortsatt ligger 3 kg under utgangspunktet.

Formen er bedre da, så nå spiser jeg tilnærmet normalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som kjenner spark da! Jeg ligger hver kveld og kjenner etter, men syns ikke jeg kjenner noe. Det hender jeg kjenner noe , men jeg tror egentlig ikke det er lillejenta som gjør det. Jeg har jo heller ikke fått noen mage, og bruker de samme klærne til tross for at jeg straks er 18 uker på vei, så dette kan jo bli interessant :fnise:

Blir spennende å se om det er gutt da, Lilleramona! Ifølge kjerringrådene så skulle også jeg ha en gutt, men ultralyden sier det er ei jente :Nikke:

Endret av Skogtussa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nettopp vært på UL. Alt så bra ut og jeg ble satt frem, så plutselig var jeg over de magiske 12 ;)

Var helt fantastisk å se spiren vår, hjertet dunket som bare det og den sprellet rundt :)

Nå kan vi glede oss :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro Linky!!! Jeg prøver også iherdig å kjenne etter spark - men er nok bare luft foreløpig ja... jeg har gitt opp vanlige bukser for lenge siden... Får knappen rett inn i magen - ikke behagelig! Føler jeg går å dytter ungen i sida eller noe hehe...

her går det i tights og kjoler/lange t skjorter/tunika og mamma bukse fra hm. De ser ut som vanlige dongribukser så det er ganske greit. Kan bruke mine vanlige t skjorter enda.. bare med en lang singlet under... prøver å få tak i ei bukse til fra hm, i en str mindre for de er litt store disse, men minste jeg finner er 36... skal sjekke en butikk til til helga, så håper jeg de har. Var utsolgt på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også skaffe meg mammabukse. Er så oppblåst at ingen av mine vanlige bukser passer så godt lengre. Får de på men det er stramt og ubehageligt. Mammabuksene er jo deilige da, myke og gode rundt livet :) Har noe fra sist graviditet, men liker de ikke noe særlig.

Dere som har kjøpt litt mammaklær, hvordan er utvalget nå?

Må ta en liten shoppingrunde snart :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleRamona: Skal du UL dagen før meg du jo! Spennende :hoppe:

Tror nok også jeg har en gutt i magen, men gleder meg veldig til å se uansett hva det skulle vise seg å være! Håper bare vi får vite da :gjeiper:

Kjenner tydelige spark jeg også! Kan ikke skjønne at det kan være noe annet. Siden det er der babyen ligger og det går i perioder.

Men vet dere hva vi har funnet ut nå? :fnise: Vi skal gifte oss 21. august :rødme:

Blir enkelt, billig og borgelig, men gleder meg utrolig mye likevel!

Har bestilt lokale, frisørtime og fotograf! Så det meste er i orden :D

Gjenstår bare å få kjolen min som er på vei! Håper virkelig den passer og er så fin som den så ut på bildet! Kjøpte den for å bruke som forloverkjole i venninna mi sitt bryllup som er 19. september, men ser ikke noe hensikt i å kjøpe en selskapskjole til. Ikke så ofte man bruker det akkurat.

Så er kjolen bra, blir det brukt begge dagene :P

Gleder meg til å bli Fru G. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bryllupsdato Cuba!!! Jeg gifta meg 23 aug i fjor =) Så er samme helga da egentlig =) Blir helt sikkert kjempekoslig dag!! og så lenge du har en kjole du føler deg fin og spesiell i så er det viktigste!! Grattis masse!!

Jeg har kjøpt litt mammatøy på hm. Hvis du ser på nett så har de litt utvalg der... jeg har gått for dongribukse, cardigan, tynne gensere, lange singleter, og et joggesett i tynt college stoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med satt dato Cuba! Så spennende :) Blir sikkert veldig fint og koselig med et enkelt bryllup!

Flere enn meg som er plaget med vondt tannkjøtt? Altså ikke vondt til vanlig, men merker det når jeg pusser tenner og spesielt når jeg bruker tanntråd! Plagsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blør mer i tannkjøttet ja.. er visst helt normalt...

jeg er litt :sur: på kroppen min nå... ble sykemldt 50% i en mnd... med streng beskjed om å overholde det.... ikke løfte, ikke støvsuge, ikke vaske, ikke gå mye etc.. så skulle legen vurdere det om en mnd igjen, og muligens høyne prosenten..... argh! Dette var det siste jeg hadde lyst til.. .ville ha en rolig oppkjørings periode hvor jeg kunne ha god tid til å lære opp en vikar, og bruke de neste 5 mnd på forberede masse til permisjonen på jobb.. men neida... dritt altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg fremdeles lett inn i de gamle buksene mine. Magen kom jo seint forrige gang også, var vel nærmere 30 uker på vei før jeg "gadd" å begynne med mammabukser den gangen, men tviler på at jeg holder så lenge nå. Har vært og tittet litt, men synes ikke utvalget er det beste i grunn.

Ellers tipper jeg på gutt her også, men det sa jeg jo forrige gang også, og det var ikke det som kom ut da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babygutt:

Ponine

Thumbalina

Missiw

Cuba

annepålandet

Pasha

:babyjente:

Puserjenta

linky

Så mange som tipper gutt da, blir moro å se hvordan det blir :)

Håper virkelig plagene dine bedrer seg etterhvert Thumbalina! Kjedelig å få beskjed om å nesten ikke kunne gjøre noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært på UL idag, og babyen lever godt i mors mage :)

Dessverre så gjemte den seg godt så det var ikke mulig å få altfor bra bilder eller se kjønn. Vi som gjerne ville vite :(

Ny termin er 2. januar, men jeg gidder ikke endre tickeren for jeg det er jo bare 2 dagers forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på UL idag, og babyen lever godt i mors mage :)

Dessverre så gjemte den seg godt så det var ikke mulig å få altfor bra bilder eller se kjønn. Vi som gjerne ville vite :(

Ny termin er 2. januar, men jeg gidder ikke endre tickeren for jeg det er jo bare 2 dagers forskjell.

Oi oi, kan bli nyttårsbarn dette!!! Kjedelig at dere ikke fikk vite kjønn ! Når er neste sjangse for å se hva det er?? Håper virkelig vi får sett når vi skal...

Er skikkelig spent på hva det er.. tenker egentlig gutt - men når så mange andre sier jente så begynner jo det å lure litt i bakhodet det også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke noe UL før vi tar 3D, og det er vel i uke 24!!!! Håper de ser noe da, har jo lyst å kjøpe inn små rosa kjoler, tihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ventet litt lenger enn uke 24 for 3d. uke 28 skal vist være det perfetke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...