Gå til innhold

Stavanger m. omegn...


Milo Minderbinder

Anbefalte innlegg

Bor i en av nabo kommunene til Stavanger, trivs kjempe godt. Her har jeg vokst opp, har fleste parten av vennene mine og gleder meg til at barna skal få vokse opp på samme plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:lol: - Har bodd i Stavanger i mange år - men kan vel ikke regne meg som ekte "siddis" siden mine foreldre ikke var herfra - det er visst ett av kravene, har jeg lest i Aftenbladet......... :lol:

Noen ekte "siddiser" her,da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel

Aftenbladet hadde for et års tid siden en serie med spalter om hva en siddis var, og selvsagt var det mange som forsøkte å avgrense begrepet, med å områdebestemme det, samt også å henge seg opp i når uttrykket siddis sies å ha oppstått. Det hjalp ikke hvor mye de prøvde; jeg var alltid innenfor definisjonene. Jeg tror jeg tilhører den inkluderende retning i "hva er en siddis?"- diskusjonen, så sånn sett skal det bare en bitteliten rolig besvergelse ved Kielland-statuen til for å bli det, dersom en ikke er født og oppvokst her.

Men....ja.......innenfor alle offisielle definisjoner av begrepet "siddis".....jeg er ekte vare.

Milo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: -Måtte bare le:

- Leste at en fyr hadde skiftet navn til "tog" fordi han likte så godt den slags transportmiddel.........."tog Viggo".......

men alle vi som bor i Stvgr. vet jo at på vår dialekt så betyr "tog" noe HELT ANNET!!!!!!! :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stavanger jenta her og vettu :) eller kanskje rettare sagt opprinnelig Randaberg, men bor nå i Stavanger då :o E ikkje bondejenta bare så det e sagt....................

25+3 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Stavanger jeg og!! Er født der og bodde der til jeg var 1 år så jeg kan vel ikke akkuratt kalle meg ekte siddis..hehe

Har flytte veldig mye så jeg føler ikke tilhørighet til et bestemt sted, men er glad i byen min :D Bor for tiden på Jæren. Her er det flatt og lukter vondt om våren :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...