Gå til innhold

motsetninger i bibelen


Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Jeg synnes at vi burde huske på at menneskne skrev bibelen mange hundre år etter at det som står i bibelen skal ha skjedd.

I et spenn på noen hundre ja. Og man ser at samfunnet ar formet det som har blitt skrevet. bl.a. synet på homofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste

At Gud hade mer kontakt med menneskene før? Tja. Det er sikkert en del mennesker som hører ting i hodet sitt nå også, men type syv landeplager er det lenge siden vi har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
At Gud hade mer kontakt med menneskene før? Tja. Det er sikkert en del mennesker som hører ting i hodet sitt nå også, men type syv landeplager er det lenge siden vi har erfart.

Jeg tror faktisk vi har mer enn syv landeplager i dag, men jeg forstår ikke hvorfor du nevner akkurat dette med landeplagene. Gud sa en hel masse til menneskene i gammel tid, og han gjør det også i dag. De som lever nært til Gud, hører også hva han sier i dag. Jesus har lenge sagt at han kommer snart igjen, men i den senere tid så har han sagt at han kommer meget snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jasså, og hvem har han sagt det til da, jeg har ikke hørt om det før nå. Er det noen spesielt utvalgte som får høre slikt, eller hvordan er det? Jeg vil også gjerne vite sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge er jeg helt overbevist om at Jesus og Gud sier like mye som Odin og Tor.

Det er det som er med slik kommunikasjon; sjansen for at det ikke er noe er like stor som at det er noe. uansett. Så lenge den er inni noens hode iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II

Jeg ser ingen naturlig forklaring...Jeg ser bare en proffesor som har lagt fram en teori.

Det er jo ikke første gang ateistene komnmer med disse idiotiske teoriene sine...

Jesus gikk på vannet. Så enkelt er det.

Husk det er fult av ting vitenskapen ikke kan bevise.. De kan komme med teorier som dette..Men de vil aldri kunne beivse om Jesus gikk på vannet eller isen.

for ingen vet om det var på sommer..vår..høst..eller vinter....Så dermed er denne teorien like verdiløs som alle andre vitenskapelgie teorier angående Åndelgie fenomener.

Men en ateist vil jo tro på alt som kommer fra vitenskapen uansett hvor idiotisk det måtte vere

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ateist vil jo tro på alt som kommer fra vitenskapen uansett hvor idiotisk det måtte vere

Mens en kristen vil tro på det som står i bibelen uansett hvor ideotisk det måtte være.

Ikke kan det bevises heller.

-Nei, slik argumentasjon er for tynn og for generaliserende. Hva folk tror på eller ikke er vel veldig individuelt.

Jeg skrev at det _kan_ være naturlige forklaringer på ting. Men ingen (....!..) av dele kan bevises, hverken om det skjedde eller ikke.

Så at han gikk på vannet er ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

vel jeg tror nå han gikk på vannet. Om du ikke gjør det greit for meg.

Er jo ikke så rart vi bor jo i et ateistisk og materelistisk samfunn.

At argumentene er for tynnne..Ja jeg er enig i det men det er veldig mange argumenter.

vel uansett så finnes det bare en person som med 100 `% sikkher kan si om Jesus gikk på Vannet eller isen.

og det er Jesus Kristus selv...Vel og Gud da men Gud er ikke noen person.

så den eneste personen er Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et menneske kan ikke gå på vannet. Det kan hvem som helst forsøke, og alle vil feile med mindre de har hjelpemidler.

Det er ikke bevist at Jesus gikk på vannet. Det står skrevet i en historie, men det beviser fortsatt ingenting.

Det er heller ikke bevist at Jesus er Guds sønn og dermed hadde overnaturlige krefter.

Og dersom Jesus er den eneste personen som vet om han selv gikk på vannet eller ikke har man et problem. Jesus døde for et par tusen år siden og kan derfor ikke bevise at han gjorde det. Og skulle han vært i live måtte han fortsatt bevist at han gjorde det fremfor å komme med en påstand om at han gjorde det.

Det eneste vi kan bevise er at det ikke er mulig for et menneske å gå på vannet, ikke nå og ikke da. Ergo det som står skrevet kan umulig ha skjedd utifra de bevis som finnes idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James_*

Jesus var mer en et menneske..

men som sakt dette handler om tro..Og jeg har aldri sakt det er bevist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus var mer en et menneske..

men som sakt dette handler om tro..Og jeg har aldri sakt det er bevist

På jesu tid var det flere som hevdet de var Messias. Faktisk var ikke Jesus særlig godt kjent på den tiden; det var andre som utførte langt større mirakler faktisk. er bare lese historie for å se det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II

ja jeg vet det....Ja jeg vet det var mange som utførte større mirakler

det var også mange som utførte større mirakler før Jesus og etter Jesus.

jeg nevner noen

Rama

Bagahvan Krishna

Buddha

Lahiri Mahasaya

Milarepa

Babaij

Matahij

Swami Sri Yukteswarij

ja og mange andere...Mange store åndelige personer er fra India. Men dette er personer som nok få har hørt om

Og detter er bare noen få av mange... Men dette vil nok du avise som du nok aviser at Jesus har gjort mirakler

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James_*
Hva legges i et mirakel da?

Et mirakel er det som bryter naturens lover.. Noe vitenskapen ikke kan bevise eller forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et mirakel er det som bryter naturens lover.. Noe vitenskapen ikke kan bevise eller forstå

Altså en overnaturlig hendelse?

Det er nå jeg ber om bevis for at mirakler har skjedd. Det som er skrevet i en hellig bok teller dessverre ikke som bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jesus har lenge sagt at han kommer snart igjen, men i den senere tid så har han sagt at han kommer meget snart.

Nårtid kommer han og forteller om hvordan det egentlig var da...? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har nok ikke funnet ut hvorfor Peter gikk gjennom isen.

Nei, _det_er utrolig merkelig gitt! Jeg kjenner også en som gikk gjennom isen. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...