Gå til innhold

reinkarnasjon..


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg tror på reinkarnasjon. Angående det med "hvorfor alle husker så spennende liv", fremfor en krigsfange i Kina: For det første høres det siste svært dramatisk ut og "spennende" (huff), spør du meg.. Men kan det tenkes at man har levd mange liv, og husker de sterkeste? Jeg kjenner ikke mange som kan oppleve tidligere liv, men hun ene jeg kjenner, forteller også om mer dagligdagse, tilbaketrukne liv.. F.eks. var hun en jente en gang som bodde i et enkelt hus i England, og var medlem i en litt fattig bondefamilie...

Tenk deg at det leves milliarder av liv i dag, og at hvis alle har levd noen ganger før, blir det et vanvittig høyt tall! Da kan man nok plukke ut mange "spennende" liv. Hvis jeg evt i et senere liv skulle huske noe fra dette livet, kan det hende jeg hadde kommet inn i en situasjon som da ville oppleves som spesielt, selv om jeg jo er ganske "vanlig"..

Når det er sagt, tror ikke jeg heller på alt alle sier at de har opplevd.. Tror noen kanaliseringer er ekte og andre suggererer seg selv til å tro det, eller lyver. Men at det finnes noe ekte, tror jeg faktisk på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på det sånn, en trekant har tre kanter, men er fortsatt bare en trekant.

Om jeg sier, ja det står i bibelen om reinkarnasjon. vil du da tro på reinkarnasjon? men ikke på resten av det som står i bibelen. plukke av tro av det hjertet ditt lyster etter etter, det kan ikke være bra. Det er min mening om sånt. Ordet, bibelen er boken vi skal ete, Jesus ble kalt Ordet, ja metaforisk skal vi ete Jesu legeme. Nå tror jeg jeg må rive meg løs fra pcen, det er et fantastisk vær her ute. Vi sees.

Let og du skal finne, bank på, og det skal bli åpnet opp for deg.

En annnen ting til, jeg mener, jeg tror. Sånn er vi mennesker, på stadig jakt etter sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja jeg har opplevd og kjenne igjen steder jeg aldri har vert eller sett. Og det samme med mennesker. Som jeg aldri har truffet eller sett.

Deja vu? Jeg har også truffet et par mennesker som jeg har følt en intens og umiddelbar kontakt med. Og det før ord har blitt utvekslet. Er det det du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Ja det er en slaks Deja Vu opplevelse. Jeg snakker om og etter mitt syn så er det et tegn på reinkarnasjon. Om det er riktig eller galt får vi jo først vite når vi dør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja det er en slaks Deja Vu opplevelse.  Jeg snakker om og etter mitt syn så er det et tegn på reinkarnasjon. Om det er riktig eller galt får vi jo først vite når vi dør

Jeg har nok tatt samme tanken. Den ene gangen føltes det som om jeg hadde kommet hjem for første gang i mitt liv (i dette livet). Utrolig sterk følelse.

Har du lest Brian Weiss - Bare kjærligheten varer evig. Anbefales. Dreier seg om en psykolog som driver med regresjonsterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

Nei har ikke lest den den boken har lest en del bøker om reinkarnasjon

Det at jeg føler at jeg kommer hjem det har jeg også opplevd en gang. Da jeg reiste til England og så England for første gang da var det som og komme hjem igjen.

Det er mye merkelig her i verden

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg tror som regel på reinkarnasjon, men jeg tror at man blir litt mer intelligent etter hvert som livene skrider på. Litt klokere etter hvert som sjelen blir eldre.

Litt mer empatisk og innsiktsfull etter hvert som sjelen har opplevd og erfart flere liv.

De yngste sjelene tror jeg bor i de menneskene som ikke eier perspektiv eller fantasi til å åpne for at det finnes mer mellom himmel og jord enn noe annet sted ;)

De som er mest påståelige og som tror de har svar på alt, uten en gang å gidde og sette seg ned å filosofere over verken det ene eller det andre, tror jeg er unge sjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg vil nå si at alle som tror på livet etter døden. Og at vi har levd flere liv burde ta første buss til en lukket avdeling og aldri slippes ut igjen.

Ja, for du sitter antakelig med svaret. Du vet nøyaktig like lite som alle andre her på planeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Jeg tror som regel på reinkarnasjon, men jeg tror at man blir litt mer intelligent etter hvert som livene skrider på. Litt klokere etter hvert som sjelen blir eldre.

Litt mer empatisk og innsiktsfull etter hvert som sjelen har opplevd og erfart flere liv.

De yngste sjelene tror jeg bor i de menneskene som ikke eier perspektiv eller fantasi til å åpne for at det finnes mer mellom himmel og jord enn noe annet sted  ;)

De som er mest påståelige og som tror de har svar på alt, uten en gang å gidde og sette seg ned å filosofere over verken det ene eller det andre, tror jeg er unge sjeler.

Det der er jeg egentlig ganske enig i. Borset fra at jeg tror at de yngste sjelene er dyr..trer og insekter og planter og sånt..Men at de som akkurat er blitt mennesker er sån som du skriver..Som ikke gidder og filosofere over ting og tang det tror jeg nok. men hvem vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Ja jeg har opplevd og kjenne igjen steder jeg aldri har vert eller sett. Og det samme med mennesker. Som jeg aldri har truffet eller sett.

Men jeg vet hvor jeg skal gå på steder jeg vet jeg aldri har vert.

Så ja jeg har opplevd dette.

Men det er jo opp til en og ver om de vil tro det.

Hvor gamle var disse menneskene i forhold til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Rundt samme alder.

kan vel si at de var mellom 2 år yngre til 2 år eldre..En det jeg er..

hvordan det KR-øst ?

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy
Ja jeg har opplevd og kjenne igjen steder jeg aldri har vert eller sett. Og det samme med mennesker. Som jeg aldri har truffet eller sett.

Men jeg vet hvor jeg skal gå på steder jeg vet jeg aldri har vert.

Så ja jeg har opplevd dette.

Men det er jo opp til en og ver om de vil tro det.

Jo det er greit med deg, for du snakker om deg selv og dine opplevelser. :)

Det innlegget jeg siterte var skrevet om andre som hadde opplevd (slik jeg tolket det) slike ting.

Så finnes det jo også en vitenskaplig forklaring på "dejavu", som endel av disse opplevelsene kommer inn under. Jeg har også hørt mange historier om slike opplevelser som ikke kan forklares utfra "dejavu".

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
kan vel si at de var mellom 2 år yngre til 2 år eldre..En det jeg er..

hvordan det KR-øst ?

Jo, hvis disse som du dro kjensel på, var på din egen alder, og du mener at du kan ha kjent dem i ditt tidligere liv, så må jo også disse være reinkarnert, for ellers ville de jo være mye eldre enn deg.

Et annet spørsmål er: Hvordan kan du dra kjensel på mennesker du ikke har sett før?

Nå har jeg det slik at jeg kan dra kjensel på mange mennesker som jeg møter, men som jeg ikke kan plassere. Jeg har sikkert møtt de før en eller annen gang, men kan ikke huske hvem de er, eller at jeg har møtt dem før.

Dette ser jeg på som helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Jo, hvis disse som du dro kjensel på, var på din egen alder, og du mener at du kan ha kjent dem i ditt tidligere liv, så må jo også disse være reinkarnert, for ellers ville de jo være mye eldre enn deg.

Et annet spørsmål  er: Hvordan kan du dra kjensel på mennesker du ikke har sett før?

Nå har jeg det slik at jeg kan dra kjensel på mange mennesker som jeg møter, men som jeg ikke kan plassere. Jeg har sikkert møtt de før en eller annen gang, men kan ikke huske hvem de er, eller at jeg har møtt dem før.

Dette ser jeg på som helt naturlig.

Vet du det er noe jeg og lurer på. Hvordan kan jeg kjenne igjen menensker jeg aldri har sett før. Det er vanskelig og forkalre. Men en ting kan jeg si og det er at jeg glemmer ikke ansikter. Har jeg sett et ansikt husker jeg det uansett.

Men de jeg kjenenr igjen det har ikke skjedd ofte.

Og jeg vet at jeg ikke har sett dem før.

Ja de jeg ser som jeg kjenner igjen er nok reinkanert igjen.

Jeg har ingen god forklaring på hvordan jeg kjenenr de igjen. Men jeg gjør det og jeg kan si med 100% sikkerhet at jeg aldri har sett dem før.

Det er det beste svaret jeg kan gi. For det eneste jeg kan si er at jeg må ha kjent dem i et tideligere liv. Hvordan ellers kan jeg ha kjent dem og få så god kontakt med dem uten at jeg har truffet dem ?

men jeg vet jo at kristne som regel ikke tror på slikt.

dette er nok det beste svaret jeg kan gi deg.

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...