Gå til innhold

reinkarnasjon..


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
er du klar over at reinkarnasjonen var en viktig del av kristendommen fram til det 3-4 år hundre etter kristus.

Jesus har aldri sakt at reinkarinasjon er feil...Og det står heller ingenting i bibelen som tyder på om det er riktig eller galt

Også har vel vatikanet stasjet unna et ganske interessant bibliotek som få er forundt å få innsyn i? Husker ikke hvor jeg fikk det med meg. Tror det var et fjernsynsprogram om enkelte kapitler i bibelen som ikke passet det ønskede resultatet da boken ble sydd sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chrizzy
er du klar over at reinkarnasjonen var en viktig del av kristendommen fram til det 3-4 år hundre etter kristus.

Jesus har aldri sakt at reinkarinasjon er feil...Og det står heller ingenting i bibelen som tyder på om det er riktig eller galt

Nei det tror jeg ikke helt på, jeg mener å ha lest at kristendommen var "influert" av gresk tro (hellenisme?) og "hedenske tanker", en tid før og etter Jesus. Dette var sett på som et problem, kanskje det er det du mener? Ellers så har man jo GT, og der står det ingenting om at reinkarnasjon er viktig eller vektlagt (som jeg vet). Til Jesus kom var det jo bare GT, og selv om man sier at det er forandret mye på bibelen, så er det faktisk ikke mye om man sammenligner med dødehavsruller, skrifter osv.

Men jeg leste en plass at det var en konge/keiser som var så fornærmet over tanken på at han kunne bli en gris i sitt neste liv, slik at han fikk fjernet skrifter fra GT som omhandlet reinkarnasjon :ler: Om det er noe i det aner jeg ikke. Dette skulle være lenge før Jesus, eller i alle fall før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Negrita
De som sitter på lukkede avdelinger er oftest en trussel for seg selv og andre. Er det spirituelt?

Jeg mener ikke alle på lukkede avdelinger,men en del....og andre institusjoner..

Men "sykehistorien" til disse menneskene begynte vel ofte på en annen måte?

Det er et vell av mennesker som har startet høre indre stemmer og sett ting andre ikke ser,som blir lagt inn. Og stigmatisert.

Noen av disse er definitivt ikke i psykisk ubalanse.Såpass veit jeg.

Men jeg generaliserer ikke.

Vi er en sjel/ånd i menneskekropp. Vis sjelen ser at psyken har vondt eller ikke får uttrykke seg,hvorfor skulle ikke kroppen gjøre et opprør? Det er en del av det spirituelle som vi mennesker kanskje ikke vil innrømme? at vi er en helhet og at mye henger sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt usikker rundt alt som har med livet etter døden og det overnaturlige å gjøre. Dvs at jeg er skeptisk til det, men jeg avslår ikke mulighetene for det. Men jeg vet at så lenge jeg er her, på jorda, så har jeg små muligheter til å egentlig vite hva som skjer når vi blir til jord.

Når det er sagt, så er jeg likevel ganske intressert og fasinert i forskjellige relgioner og teorier rundt det overnaturlige, også reinkarnasjon.

Jeg vet dog ikke om jeg tror på det eller ikke..jeg anser det som en mulighet ihvertfall ;)

I forhold til hinduismen, og andre bøker jeg har lest av spiritualister har jo reinkarnasjon en funksjon. Utifra det at man går igjennom flere liv, for å lære av de ulike situasjonene og erfaringene. At man da får servert forskjellige erfaringer og skal da ta disse til seg. og utvikle seg og reflektere over disse.

For meg er det veldig viktig å lære noe ut av de forskjellige situasjonene livet gir en, uansett reinkarnasjon eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil nå si at alle som tror på livet etter døden. Og at vi har levd flere liv burde ta første buss til en lukket avdeling og aldri slippes ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vil nå si at alle som tror på livet etter døden. Og at vi har levd flere liv burde ta første buss til en lukket avdeling og aldri slippes ut igjen.

:klappe: Diktatur er tingen. Du har skjønt det.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil nå si at alle som tror på livet etter døden. Og at vi har levd flere liv burde ta første buss til en lukket avdeling og aldri slippes ut igjen.

Stakars deg..... :troest:

må vere trist å leve ett liv uten å tillate seg å tro på noe som helst.

Mm det er dokumentert da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Stakars deg..... :troest:

må vere trist å leve ett liv uten å tillate seg å tro på noe som helst.

Mm det er dokumentert da..

Man skal ikke tro det som er dokumentert. Man skal tro det JEG tror. Dette er den perfekte verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har levd. Jeg tror de var vanlige mennsker.

Man skal ikke tro det som er dokumentert. Man skal tro det JEG tror. Dette er den perfekte verden

Men folk som tror noe annet en deg er syke og burde sperres inne?? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men folk som tror noe annet en deg er syke og burde sperres inne?? :overrasket:

av de to ting var det eneste jeg skrev at Jeg tror de har levd. Jeg tror de var vanelige mennesker.

Det andre var ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg tror på reinkarnasjon. Vet ikke helt hvorfor, men jeg har av en eller annen grunn tatt det som en selvfølge helt siden jeg var liten. Jeg tror også at man lever for å lære, hvert liv gir lærdom som gjør at man kan utvikle seg og til slutt nå en slags opplysning. Kall det gjerne nirvana. Og den viktigste lærdommen tror jeg er å lære å bli et godt menneske, og å stadig forbedre seg. Om man kan bli noe annet enn et menneske i et framtidig liv vet jeg ikke, men det føles litt usannsynlig at jeg skulle bli gjenfødt som f.eks en maur. Så jeg tviler egentlig på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II

Reinkarnasjon ja det tror jeg på. Jeg er 100 % sikker at dette må vere tilfele. For det er så mye som tyder på det. At man kjenner igjen steder man aldri har sett eller vert. Mennesker man aldri har sett eller vert. Man føler nærhet til land hvor man aldri har vert osv.

Men når det gjelder om vi blir dyr. Jeg tror ikke det jeg tror vi kan ha vert dyr men når vi først blir menneske så forblir vi menneske.

Jeg tror også vi er i et slaks stadie. Jeg tror også at karmaen styrer hvordan våre neste liv blir. Så det vi gjør i dette vil påvirke våre neste liv akkurat som de tideligere livene har påvirket dette. Det vil si at jeg tror vi tar de posetive og negative ting fra alle våre tideligere liv inn i dette. Og selfølgelig noen har mer av det posetive en negative.

Nå skal jeg faktisk skrive hvordan jeg tror stadiene er. ( Og jeg tror at vi kan vere i disse stadiene i mange 100 ja 1000 kanskje millioner av år før vi går videre til et nytt stadie )

STADIENE

1 Stadie. Da er vi de minste organismene

2 Stadie-Da er vi litt støre organismer

3 Stadie- Da er vi planter blomster og gress. Og steiner ( små steiner )

4 Stadie- Da er vi trer og busker

5 Stadie- Da er vi veldig små innsekter

6 Stadie- Da er vi mellomstore innsekter

7 Stadie- Da er vi store innsekter

8 Stadie- Da er vi de minste dyrene eller de minste fuglene

9 Stadie- Da er vi de mellomstore dyr og fugler

10 Stadie- Da er vi de største dyrene og fuglene

11 Stadie- Her blir vi mennesker for første gang totalt uten åndelige tanker og vi er ren ondskap

12 Stadie- Vi er forsatt mennesker men blir litt mer fredelige men fremdels ingen åndelig innterese

13 Stadie- Vi er ennå menenske. Og de første åndelige tanker begynner og slå inn. Vi er nå ikke dirkete onde. Men er fremdels mer onde en gode

14 Stadie- Nå er vi mennesker som har fått litt mer innteresse for det åndelige og er for første gang mer gode en onde.

15 Stadie- Ennå er vi mennesker og nå begynner vi og søke åndelig innsikt men det er fremdels ondskap i oss. Men den minker

16 Stadie- I dette livet vil mennesket nå det nesten fulkommne og bli nesten kvitt all ondskap

17 Stadie- Dette er det siste stadiet. I dette stadiet vil vi som menneske. Nå fulstendig forsåelse og av Gud og bli et med Gud og alt som er i den synelige og usynelige verden. Da er vi fri fra all ondskap og er ren godhet. Og renkarinasjones sirkel er fulført. Da er vi Avatarer ( Det høyste stadie )

Vel jeg tror nok få er enig med meg i denne 17 stadier teorien min. Men Jeg tro nå den kan vere like riktig som andre teorier her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Trodde det var syv stadier jeg, der Nirvana var det høyeste, og innebar at man var nådd et sånt stadie i sin utvikling at man ikke lenger ville være belemret med en fysisk kropp.

Og den biten om å bli ett med Gud, kan vi noen gang bli det da? Så lenge Gud blir beskrevet som en som hersker over engler i forskjellige klasser og kategorier. Da finnes det jo åndevesener i forskjellige rangordninger som åpenbart er egne adskilte vesener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Trodde det var syv stadier jeg, der Nirvana var det høyeste, og innebar at man var nådd et sånt stadie i sin utvikling at man ikke lenger ville være belemret med en fysisk kropp.

Og den biten om å bli ett med Gud, kan vi noen gang bli det da? Så lenge Gud blir beskrevet som en som hersker over engler i forskjellige klasser og kategorier. Da finnes det jo åndevesener i forskjellige rangordninger som åpenbart er egne adskilte vesener?

Noen mener det er 7 stadier jeg tror det er flere

Det er bare i Buddismen Nirivana er det høyeste.

Faktisk det høyeste stadiet er KOSMISK BEVISTHET

Ja vi kan bli et med Gud, Vi er et med Gud sjelene våre er alltid et med Gud men vi må bli klar over det. Ja Gud hersker over oss. Men man kan si.

Hvis Gud er havet så er vi blølgene. Vi er en del av Gud akkurat som bølgene er en del av havet men bølgene er ikke havet.

akkurat som vi ikke er Gud men en del av Gud.

Det er vi mennesker som lager disse rangene over engler og helegner og andre hellige. Jeg tror ikke at det er noen rang i himmelen. Alle Engler. Helgener og Avatarer er et med Gud.

Det er nå det jeg tror. Og nå kommer vel paven til og lyse meg i bann.

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chrizzy
Reinkarnasjon ja det tror jeg på. Jeg er 100 % sikker at dette må vere tilfele. For det er så mye som tyder på det. At man kjenner igjen steder man aldri har sett eller vert. Mennesker man aldri har sett eller vert. Man føler nærhet til land hvor man aldri har vert osv.

Har du virkelig opplev dette eller passer det bare deg å si det????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreativ fantasi er bra, jeg er trøtt, jeg får gå inn i den andre halvdelen av livet som menneske, søvnen, kansje hemmeligheter blir åpenbart der.

I de siste dager skal det skje, sier Gud:

Jeg vil utøse min Ånd over alle mennesker.

Sønner og døtre hos dere skal tale profetiske ord,

de unge menn skal ha syner,

og de gamle blant dere ha drømmer.

Jeg lurer meg på om jeg ikke tror på reinkarnasjon, men har lest alt som står her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Har du virkelig opplev dette eller passer det bare deg å si det????

Ja jeg har opplevd og kjenne igjen steder jeg aldri har vert eller sett. Og det samme med mennesker. Som jeg aldri har truffet eller sett.

Men jeg vet hvor jeg skal gå på steder jeg vet jeg aldri har vert.

Så ja jeg har opplevd dette.

Men det er jo opp til en og ver om de vil tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
I de siste dager skal det skje, sier Gud:

        Jeg vil utøse min Ånd over alle mennesker.

        Sønner og døtre hos dere skal tale profetiske ord,

        de unge menn skal ha syner,

        og de gamle blant dere ha drømmer.

Gud sier mye. Gud sier også Du skal ikke ha andre Guder en meg. Men fremdels tilber kristne Jesus som Gud. Når Jesus selv har sakt at han bare er Sønnen og

Faderen er større en meg. Men det jeg lurer på.

er det noe sted i Bibelen som faktisk sier noe om at reinkarnasjon er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...