Gå til innhold

reinkarnasjon..


Anbefalte innlegg

Tror du på reinkarnasjon?

Jeg tror definitivt på reinkarnasjon.

men om mennesker kan bli gjennfødt som dyr, får jeg ikke helt bestemt meg for om jeg tror, men jeg tror vel ikke det....

Jeg tror Att om en lever som rik i et liv, lever man som fattig i det neste....

Om en er populær og får mye kjærlighet, blir man ensom i det neste...

inteligent , mindre inteligent i det neste...

osv..osv...

Jeg tror vi skall igjennom forskjellige stadier..

Hvor mange vet jeg ikke..

Hva er dine tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er en fin tanke. Jeg ønsker på en måte at det er sånn, men jeg tror nok ikke mer på det enn at vi kommer til himmelen. På meg virker det svært urealistisk. Men som sagt, det er en veldig fin tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Reinkarnasjon tror jeg ikke på. Jeg håper heller ikke at de som tror på reinkarnasjon har rett.

Tanken på å leve igjen og igjen synes jeg virker som et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror også på reinkarnasjon. Jeg føler at det er så mange utsagn som støtter det at det er vanskelig å la være. Spesielt etter å ha lest boken om barn som husker tidligere liv. Skrevet av en mann som har forsket på det i over førti år.

Jeg har vanskelig for å tro på ideen om å bli gjenfødt som dyr eller planter, men forøvrig tror jeg absolutt på at vi lever flere liv. Jeg tror også at det er en skole vi går. Men tror ikke automatisk at vi går fra det ene ytterpunktet til det andre i de forskjellige livene. Det er mange fasetter i et liv.

Synes det er spennende jeg. Men forstår at livet kan føles så vanskelig noen ganger at man ikke akkurat føler for noen reprise. Noen reprise tror jeg da heller ikke at det blir. Vi er alt for forskjellige til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har hørt mye om regresjon, men felles for alle historiene er at det er ganske spennende livshistorier som kommer opp fra "tidligere liv".

Hvordan forklares dette?

Noen må jo ha hatt ganske kjipe tidligere liv. Sjansen for at jeg har vært krigsfange i Kina i et tidligere liv er vel større enn at jeg var tjenestejente hos Napoleon (som ofte går igjen i slike historier). Det jeg synes er ganske snålt er at så mange jeg har lest om har bodd i Frankrike i tidligere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjære trådstarter!

Det finnes mye tanker om døden og livet etter dette! spesielt i disse "siste tider", det er nemmelig mye løgn på markedet!

Jesus, han er den som vet alt, også om døden.... han har vært der! Døden er våres skyld, arvesynden! Men Gud elsker alle, og igjennom jesu blod på golgata trenger vi ikke lenger dø, vi kan få evig liv med jesus igjennom den seieren som han vant for oss!

Reinkarnasjon er bare en løgn som fienden vi ha oss til å tro på, bringe oss vekk fra Gud og Jesus, Be Jesus klare opp i dine tanker om døden og søk han som vet bedre en oss:)

Klemz

Kaja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Reinkarnasjon tror jeg ikke på. Jeg håper heller ikke at de som tror på reinkarnasjon har rett.

Tanken på å leve igjen og igjen synes jeg virker som et helvete.

Kanskje du har mere rett enn du tror, i vesten, med New-Age tankegangen, så har vi fått dette med reinkarnasjon til å bli noe positivt. Mens det i østen, der denne troen kommer fra, blir sett på som noe negativt. Slik du beskriver det.

Jeg er skeptisk til reinkarnasjon. Men jeg har den holdningen at jeg egentlig ikke vet noe som helst om hva som skjer med oss etter vi dør. Det er det bare "de døde" som vet, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Negrita

JEg godtar på reinkarnasjon,jeg. Erfaringer sier meg at det no ofte er tilfelle. Det stemmer ikke helt at man i Østen ser på fenomenet som negativt. Det har med karma å gjøre,og de mener vel at vis du gjør noe galt i et liv,KAN det slå negativt ut i et neste.eller du må rette det opp eller utjevne ubalansen..

Poenget er vel heller ikke at vi er de "samme" som i forrige og forrige liv,vi har bare samme sjel.Utenom det velger vi som regel ganske nye fargestifter og ark hver gang...Sjel og personlighet er ikke helt det samme,nei..

De som driver med regresjon,sier ofte at vi likevel vil ha enkelte følelser/ereindringer fra fortiden til vår sjel, ting som virker "kjent"og at dette kan komme sterkere fram hos enkelte,frivillig eller ufrivillig i ulike situasjoner.

En sjelevenn er en person som vi ofte umiddelbart faller for,liker,misliker eller hater,alt etter som hva vi har delt av opplevelser tidligere.Personen virker "kjent" selv om vi aldri før har møttest.slike personer/sjeler møter vi ofte om igjen og omigjen.og de har som regel noe å fortelle oss,noe vi skal erfare. Bare tenk over det selv? :yinyang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Buddistene snakker om syv plan. Fra planteriket som er laveste status til nirvana, det høyeste planet der vi ikke lenger er en fysisk kropp. Det var hva jeg fikk med meg på skolen. Men i en tidligere diskusjon her inne var det noen som la inn en link til sider med informasjon om buddister. Det var ganske lærerikt.

Til gjesten som bare har lest om "spennende" historier fra frankrike. Boken jeg leste omhandlet historier fra india og omliggende områder. Mannen som forsket på området gjorde det der fordi det var mer utbredt med disse historiene da det var akseptert i kulturen deres.

Hvor vidt man ser det som noe positivt eller negativt. Tror ikke man kan stedfeste dette geografisk. Det vil alltid finnes mennesker som ser glasset som halvfullt og alltid noen som ser det som halvtomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest videre....

Kanskje er meiningen med det hele,har jeg tenkt,at vi mennesker/sjeler egentlig er født mer spirituelle enn vi egentlig tror om oss selv,og at det er meningen at vi for hvert liv vi får tildelt,skal erindre noe,og bli et helere mennske for hver gang?

Kanskje de som starter å huske tidligere liv,faktisk holder på å bli mer spirituelle/opplyste og er kommet ganske langt i en lang sjelvandring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Negrita

Men pr. i dag er jeg redd at noen av de av oss som nærmer seg det spirituellt høgste plan,desverre sitter mye inne på lukkete avdelinger rundt om i verden,eller lever for seg selv-alene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Men pr. i dag er jeg redd at noen av de av oss som nærmer seg det spirituellt høgste plan,desverre sitter mye inne på lukkete avdelinger rundt om i verden,eller lever for seg selv-alene....

De som sitter på lukkede avdelinger er oftest en trussel for seg selv og andre. Er det spirituelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En kort gjeste opptreden
Tror du på reinkarnasjon?

Jeg tror definitivt på reinkarnasjon.

men om mennesker kan bli gjennfødt som dyr, får jeg ikke helt bestemt meg for om jeg tror, men jeg tror vel ikke det....

Jeg tror Att om en lever som rik i et liv, lever man som fattig i det neste....

Om en er populær og får mye kjærlighet, blir man ensom i det neste...

inteligent , mindre inteligent i det neste...

osv..osv...

Jeg tror vi skall igjennom forskjellige stadier..

Hvor mange vet jeg ikke..

Hva er dine tanker?

Jeg tror på reinkaransjon. Jeg har mange små beviser om meg selv som tyder på at jeg har levd flere liv

Jeg har ingen tro på at vi blir dyr jeg tror at man går igjennom stadier på utvikling

det kaller jeg reinkarinasjones 7 stadier og de er som følger

1 stadie- Vi er små organismer

2 stadie- vi er innsekter

3 stadie- vi er planer

4 stadie- vi er dyr

5 stadie- vi er blitt mennesker

6 stadie- vi begynner den åndelige interessen og frigjøring som menneske

7 stadie- vi når fulstendig frigjørelse og frir oss fra kroppen som menneske

jeg tror at alle disse stadiene vil ta mange mange liv. Så jeg tror vi har vert dyr men når vi først har blitt menneske så forblir vi menneske.

Jeg tror også at man er mann og kvinne i annevert liv så vis du er kvinne i dette vil du bli mann i neste. osv

dette er mine tanker om reinkaranasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter!

Det finnes mye tanker om døden og livet etter dette! spesielt i disse "siste tider", det er nemmelig mye løgn på markedet!

Jesus, han er den som vet alt, også om døden.... han har vært der! Døden er våres skyld, arvesynden! Men Gud elsker alle, og igjennom jesu blod på golgata trenger vi ikke lenger dø, vi kan få evig liv med jesus igjennom den seieren som han vant for oss!

Reinkarnasjon er bare en løgn som fienden vi ha oss til å tro på, bringe oss vekk fra Gud og Jesus,  Be Jesus klare opp i dine tanker om døden og søk han som vet bedre en oss:)

Klemz

Kaja :)

Hvordan kan du vere så skråsikker på att reinkarnasjon er løgn??

Hvordan vet du att ikke gud og jesus er løgn??

Fienden vil ha oss til å tro på???

hvem er fienden??

Jeg ser ikke på det som mere sansynelig att gud elle jesus finnes en att reinkarnasjon kan vere tillfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kort gjeste opptreden
Kjære trådstarter!

Det finnes mye tanker om døden og livet etter dette! spesielt i disse "siste tider", det er nemmelig mye løgn på markedet!

Jesus, han er den som vet alt, også om døden.... han har vært der! Døden er våres skyld, arvesynden! Men Gud elsker alle, og igjennom jesu blod på golgata trenger vi ikke lenger dø, vi kan få evig liv med jesus igjennom den seieren som han vant for oss!

Reinkarnasjon er bare en løgn som fienden vi ha oss til å tro på, bringe oss vekk fra Gud og Jesus,  Be Jesus klare opp i dine tanker om døden og søk han som vet bedre en oss:)

Klemz

Kaja :)

er du klar over at reinkarnasjonen var en viktig del av kristendommen fram til det 3-4 år hundre etter kristus.

Jesus har aldri sakt at reinkarinasjon er feil...Og det står heller ingenting i bibelen som tyder på om det er riktig eller galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...