Gå til innhold

finnes det engler?


Anbefalte innlegg

Gjest Negrita

Angående Odin og Frøya og de der folka;

Thor Heyerdahl hadde på slutten av sitt liv en spennende og veldig konroversiell teori om at Odin faktisk var en levende person....

Sjekk nettsider om Heyerdahl. vet ikke om jeg tror på det da,men underholdende er det jo for de som tilber norrøne guder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest King James II

Ja det er ingentvil at Engler og hjelpere om det er familie Skyts Engler eller Skyts Helgener. Det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*

Jeg er overbevist om at Gud har sine engler i arbeid her på jorden.

Tror neppe at jeg hadde vært i live nå hvis så ikke var tilfelle.

Skrev tidligere om et tilfelle hvor jeg var i ferd med å kjøre utfor E 18 i 80 km. i timen. En usynlig kraft skjøv bilen jeg kjørte inn på veien igjen, uten at jeg hadde gjort annet enn å vri rattet hardt over til høyre, i et forsøk på å unngå en bil som kjørte ut i veien rett foran meg. Her tror jeg absolutt at det var en engel til stede.

Dette var også første gangen i mitt liv at jeg hadde bedt Gud om beskyttelse for turen.

Jeg regner det som selvfølgelig at dere som tror på utviklingslæren, ikke tror på noe overnaturlig av noe slag. Hverken hjelpere, intelligent energi eller lignende.

Har jeg rett?

Hvis ikke, ja da vil jeg gjerne ha en forklaring på hvordan disse kan ha oppstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er overbevist om at Gud har sine engler i arbeid her på jorden.

Tror neppe at jeg hadde vært i live nå hvis så ikke var tilfelle.

Skrev tidligere om et tilfelle hvor jeg var i ferd med å kjøre utfor E 18 i 80 km. i timen. En usynlig kraft skjøv bilen jeg kjørte inn på veien igjen,  uten at jeg hadde gjort annet enn å vri rattet hardt over til høyre, i et forsøk på å unngå en bil som kjørte ut i veien rett foran meg. Her tror jeg absolutt at det var en engel til stede.

Dette var også første gangen i mitt liv at jeg hadde bedt Gud om beskyttelse for turen.

Jeg regner det som selvfølgelig at dere som tror på utviklingslæren, ikke tror på noe overnaturlig av noe slag. Hverken hjelpere, intelligent energi eller lignende.

Har jeg rett?

Hvis ikke, ja da vil jeg gjerne ha en forklaring på hvordan disse kan ha oppstått.

Det kan ha vert vind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan engler ser ut jeg... noen som har sett dem?

og når det kommer til hjelpere.. snakker vi om andre mennesker eller noe overnaturlig?

Mennesker kan forsovet også være gode hjelpere og engler.. kanskje ikke bokstavlig talt da.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II
Lurer på hvordan engler ser ut jeg... noen som har sett dem?

og når det kommer til hjelpere.. snakker vi om andre mennesker eller noe overnaturlig?

Mennesker kan forsovet også være gode hjelpere og engler.. kanskje ikke bokstavlig talt da.. hehe..

Dette kommer vel an på hva man tror. Personlig tror jeg ikke Engler har vert mennesker. Og jeg tror heller ikke mennesker blir engler. Jeg tror mennesker blir helgener. Mens Engler er ånder som alltid er med Gud sjeler som aldri blitt født i en kropp.

Det er nå det jeg tror. Engler er ånder sjeler som er et med Gud som hjelper og som aldri har blitt menneske.

Det er nå det jeg tror Engler er..Som sakt jeg tror ikke de er mennesker og jeg tror ikke mennesker blir engler. Men helgener som ikke er det samme som en Engel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har samme ståsted som King James når det gjelder engler. Når det gjelder hjelpere så tror jeg det er ånder som har levd liv tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er ånder som har levd tideligere..

Jeg er sikker på att jeg vet hvem en av mine hjelpere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er farlig å tro på engler uten Gudsbeskyttlse, siden djevelen og hans hær er falne engler.

Hebreerne kap 13.1-3

Hold søskenkjærligheten levende! Glem ikke å være gjestfrie, for på den måten har noen hatt engler som gjester, uten å vite det. Husk på dem som sitter i fengsel, som om dere var lenket sammen med dem, og husk på dem som blir mishandlet, som om det gjaldt deres egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, men det er farlig å tro på engler uten Gudsbeskyttlse, siden djevelen og hans hær er falne engler.

For noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Det kan ha vert vind

Vel, tar du sjansen på å prøve dette i sterk vind?

Tror neppe det noensinne har vært en så sterk vind på dette stedet.

Ellers så var det faktisk helt vindstille denne dagen.

Men jeg har kjent vinden fra Den Hellige Ånd ved noen anledninger.

Når jeg kjenner den, da vet jeg hva det er.

Har du andre teorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...